Sztyce rowerowe regulowane

Sztyca regulowana jest coraz powszechniej montowana do wielu typów rowerów. Początkowo była częścią modeli górskich w pełni zawieszonych, obecnie można ją zobaczyć w hardtailach, a nawet gravelach. Jej zasadniczym przeznaczeniem jest możliwość obniżenia siodełka. Zmienia się przez to środek ciężkości rowerzysty, przez co znacznie łatwiej można pokonać strome zjazdy. Regulowana sztyca może być sterowana za pomocą „wajchy” przy siodełku lub manetką, umieszczona na kierownicy.

Wyprzedaż

-21% 1 649 zł
1 299  zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Wyprzedaż

5,0

1 opinia

-28% 1 799 zł
1 299  zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Wyprzedaż

-22% 3 699 zł
2 899  zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
-22% 489 zł
379 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
-25% 1 799 zł
1 349  zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
-31% 1 949 zł
1 349  zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
-20% 999 zł
799 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Sztyca regulowana to prawdziwa rewolucja w rowerach! Jeszcze dekadę temu, aby obniżyć siodełko przed zjazdem należało się zatrzymać, zsiąść z rowery poluzować zacisk, obniżyć sztycę, przykręcić zacisk. Teraz wystarczy nacisnąć manetkę!

Regulowana sztyca podsiodłowa to coraz częstszy obrazek w rowerach MTB i gravelowych. Możliwość radykalnej zmiany geometrii przed zjazdem i obniżenia środka ciężkości sprawia, że przejazd jest bardzo płynny, a nawet najbardziej nachylone stoki pokonamy z łatwością.

Sztyce regulowane montuje się podobnie jak klasyczne. W zależności od wersji można nimi sterować na trzy sposoby.

  1. Za pomocą „wajchy” przy siodełku. Metoda ta jest coraz rzadziej stosowana.
  2. Manetką, która połączona jest ze sztycą linką. Może być ona puszczona wewnątrz ramy, jak i na zewnątrz.
  3. Bezprzewodową manetką, np. Rock Shox Reverb AXS.

Zaletą wspornika opuszczanego jest – poza obniżeniem siodełka przed zjazdem – możliwość precyzyjnego dobrania jego wysokości. Przykładowo jadąc trudna techniczną ścieżką możemy preferować siodło do połowy wysunięte.

Wspornik regulowany ma także wady. Należą do nich – w porównaniu do rozwiązań klasycznych - przede wszystkim wyższa cena i masa, a także konieczność serwisu. Niemniej jednak znaczna część rowerzystów wybiera to rozwiązanie, które znacznie ułatwia jazdę szczególnie w najtrudniejszym terenie.