Koszyk

Koszyk jest pusty

Sztyce rowerowe regulowane

Sztyca regulowana jest coraz powszechniej montowana do wielu typów rowerów. Początkowo była częścią modeli górskich w pełni zawieszonych, obecnie można ją zobaczyć w hardtailach, a nawet gravelach. Jej zasadniczym przeznaczeniem jest możliwość obniżenia siodełka. Zmienia się przez to środek ciężkości rowerzysty, przez co znacznie łatwiej można pokonać strome zjazdy. Regulowana sztyca może być sterowana za pomocą „wajchy” przy siodełku lub manetką, umieszczona na kierownicy.

POLECAMY

859 ,99 zł
-4% 899 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

4,0

1 opinia

1 899  zł
-21% 2 399 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

749 ,99 zł
-46% 1 399 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

5,0

2 opinie

1 449  zł
-19% 1 799 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

2 999  zł
-19% 3 699 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

619 ,99 zł
-3% 639 zł
Dostawa GRATIS
749 ,99 zł
-11% 845 zł
Dostawa GRATIS
779 ,99 zł
-17% 935 zł
Dostawa GRATIS
849 ,99 zł
-13% 979,99 zł
Dostawa GRATIS
1 549  zł
-14% 1 799 zł
Dostawa GRATIS
1 699  zł
-11% 1 899 zł
Dostawa GRATIS

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej

Sztyca regulowana to prawdziwa rewolucja w rowerach! Jeszcze dekadę temu, aby obniżyć siodełko przed zjazdem należało się zatrzymać, zsiąść z rowery poluzować zacisk, obniżyć sztycę, przykręcić zacisk. Teraz wystarczy nacisnąć manetkę!

Regulowana sztyca podsiodłowa to coraz częstszy obrazek w rowerach MTB i gravelowych. Możliwość radykalnej zmiany geometrii przed zjazdem i obniżenia środka ciężkości sprawia, że przejazd jest bardzo płynny, a nawet najbardziej nachylone stoki pokonamy z łatwością.

Sztyce regulowane montuje się podobnie jak klasyczne. W zależności od wersji można nimi sterować na trzy sposoby.

  1. Za pomocą „wajchy” przy siodełku. Metoda ta jest coraz rzadziej stosowana.
  2. Manetką, która połączona jest ze sztycą linką. Może być ona puszczona wewnątrz ramy, jak i na zewnątrz.
  3. Bezprzewodową manetką, np. Rock Shox Reverb AXS.

Zaletą wspornika opuszczanego jest – poza obniżeniem siodełka przed zjazdem – możliwość precyzyjnego dobrania jego wysokości. Przykładowo jadąc trudna techniczną ścieżką możemy preferować siodło do połowy wysunięte.

Wspornik regulowany ma także wady. Należą do nich – w porównaniu do rozwiązań klasycznych - przede wszystkim wyższa cena i masa, a także konieczność serwisu. Niemniej jednak znaczna część rowerzystów wybiera to rozwiązanie, które znacznie ułatwia jazdę szczególnie w najtrudniejszym terenie.