Oświetlenie rowerowe
Wróć do Sztyce rowerowe
Sztyca regulowana jest coraz powszechniej montowana do wielu typów rowerów. Początkowo była częścią modeli górskich w pełni zawieszonych, obecnie można ją zobaczyć w hardtailach, a nawet gravelach. Jej zasadniczym przeznaczeniem jest możliwość obniżenia siodełka. Zmienia się przez to środek ciężkości rowerzysty, przez co znacznie łatwiej można pokonać strome zjazdy. Regulowana sztyca może być sterowana za pomocą „wajchy” przy siodełku lub manetką, umieszczona na kierownicy.
Wróć do Sztyce rowerowe
Wyprzedaż
1 opinia
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Sztyca regulowana to prawdziwa rewolucja w rowerach! Jeszcze dekadę temu, aby obniżyć siodełko przed zjazdem należało się zatrzymać, zsiąść z rowery poluzować zacisk, obniżyć sztycę, przykręcić zacisk. Teraz wystarczy nacisnąć manetkę!
Regulowana sztyca podsiodłowa to coraz częstszy obrazek w rowerach MTB i gravelowych. Możliwość radykalnej zmiany geometrii przed zjazdem i obniżenia środka ciężkości sprawia, że przejazd jest bardzo płynny, a nawet najbardziej nachylone stoki pokonamy z łatwością.
Sztyce regulowane montuje się podobnie jak klasyczne. W zależności od wersji można nimi sterować na trzy sposoby.
Zaletą wspornika opuszczanego jest – poza obniżeniem siodełka przed zjazdem – możliwość precyzyjnego dobrania jego wysokości. Przykładowo jadąc trudna techniczną ścieżką możemy preferować siodło do połowy wysunięte.
Wspornik regulowany ma także wady. Należą do nich – w porównaniu do rozwiązań klasycznych - przede wszystkim wyższa cena i masa, a także konieczność serwisu. Niemniej jednak znaczna część rowerzystów wybiera to rozwiązanie, które znacznie ułatwia jazdę szczególnie w najtrudniejszym terenie.