Sztyce rowerowe amortyzowane

Sztyca amortyzowana to najprostszy sposób – poza przednim amortyzatorem – zwiększenia komfortu jazdy. Ich zdaniem jest ugięcie w przypadku najechania na przeszkodę. Mają prostą budowę, nie kosztują majątku, ale niestety nie radzą sobie z większymi nierównościami. Amortyzowana sztyca jest montowana przeważnie w rowerach trekkingowych i crossowych. W nich sprawdza się bardzo dobrze, ponieważ rowerzysta nie musi walczyć przeważnie z dużymi nierównościami. W modelach MTB stosuje się je rzadziej.

4,4

3 opinie

83 ,99 zł 83,99
-23% 109 zł
Dostawa GRATIS
4,7

19 opinii

85 ,99 zł 85,99
-9% 94,90 zł
Dostawa GRATIS
4,7

19 opinii

89 ,99 zł 89,99
-8% 97,90 zł
Dostawa GRATIS
89 ,99 zł 89,99
-33% 135 zł
Dostawa GRATIS
4,4

6 opinii

89 ,99 zł 89,99
-33% 135 zł
Dostawa GRATIS
4,5

2 opinie

89 ,99 zł 89,99
-10% 99,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

89 ,99 zł 89,99
-17% 109 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

98 ,99 zł 98,99
-33% 147 zł
Dostawa GRATIS

Nowość

5,0

1 opinia

124 ,99 zł 124,99
-16% 149 zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

133 ,99 zł 133,99
-33% 199,99 zł
Dostawa GRATIS
267 ,99 zł 267,99
-16% 320 zł
Dostawa GRATIS
5,0

5 opinii

669 ,99 zł 669,99
-4% 699 zł
Dostawa GRATIS
4,8

5 opinii

749 ,99 zł 749,99
Dostawa GRATIS
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Sztyca amortyzowana to element, który możemy założyć do niemal każdego roweru. Najwięcej korzyści będą z niej mieli posiadacze modeli trekkingowych, crossowych i MTB, ale coraz chętniej korzystają z tego rozwiązania producenci szosówek.

W teorii amortyzowana sztyca podsiodłowa ma za zadanie „wygładzić” wszelkie nierówności. W praktyce nieźle sobie radzi z tymi najmniejszymi i średnimi. Nigdy nie zapewni oczywiście takiego komfortu jak rower w pełni zawieszony, ale na pewno uprzyjemni jazdę po nierównych drogach.

Wybierając sztycę amortyzowaną musimy zwrócić uwagę na:

  1. Średnicę. To najważniejszy parametr, sztyca za duża nie będzie pasowała do ramy. W przypadku sztyc o mniejszej średnicy możemy ratować się specjalna redukcją.
  2. Długością. Amortyzowana sztyca posiada element tłumiący, przez co nie można jej opuścić tak bardzo jak tradycyjnego wspornika.
  3. Konstrukcję. Niektóre sztyce posiadają możliwość dopasowania twardości do masy użytkownika. Robi się to za pomocą wymiany elastomerów. Stosuje się je w modelach z pantografem.

Amortyzowana sztyca podsiodłowa – jak wszystko – ma także wady.

  1. Modele takie są cięższe od tradycyjnych. W przypadku najlepszych sztyc amortyzowanych różnica wynosi około 300 gramów.
  2. Efektywność pedałowania jest mniejsza niż w przypadku tradycyjnych rozwiązań.
  3. Cena najlepszych sztyc amortyzowanych jest wysoka w porównaniu z modelami „klasycznymi”.

Producenci rowerów testują jednak nowe rozwiązania nawet w modelach szosowych.