Sztyce rowerowe amortyzowane

Sztyca amortyzowana to najprostszy sposób – poza przednim amortyzatorem – zwiększenia komfortu jazdy. Ich zdaniem jest ugięcie w przypadku najechania na przeszkodę. Mają prostą budowę, nie kosztują majątku, ale niestety nie radzą sobie z większymi nierównościami. Amortyzowana sztyca jest montowana przeważnie w rowerach trekkingowych i crossowych. W nich sprawdza się bardzo dobrze, ponieważ rowerzysta nie musi walczyć przeważnie z dużymi nierównościami. W modelach MTB stosuje się je rzadziej.

POLECAMY

4,9

15 opinii

-28% 369 zł
264 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,7

10 opinii

-10% 88,90 zł
79 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,0

1 opinia

-24% 105 zł
79 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,7

3 opinie

-28% 125 zł
89 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
-14% 105 zł
89 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
-3% 699 zł
679 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
989 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
4,7

10 opinii

-13% 91,90 zł
79 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Sztyca amortyzowana to element, który możemy założyć do niemal każdego roweru. Najwięcej korzyści będą z niej mieli posiadacze modeli trekkingowych, crossowych i MTB, ale coraz chętniej korzystają z tego rozwiązania producenci szosówek.

W teorii amortyzowana sztyca podsiodłowa ma za zadanie „wygładzić” wszelkie nierówności. W praktyce nieźle sobie radzi z tymi najmniejszymi i średnimi. Nigdy nie zapewni oczywiście takiego komfortu jak rower w pełni zawieszony, ale na pewno uprzyjemni jazdę po nierównych drogach.

Wybierając sztycę amortyzowaną musimy zwrócić uwagę na:

  1. Średnicę. To najważniejszy parametr, sztyca za duża nie będzie pasowała do ramy. W przypadku sztyc o mniejszej średnicy możemy ratować się specjalna redukcją.
  2. Długością. Amortyzowana sztyca posiada element tłumiący, przez co nie można jej opuścić tak bardzo jak tradycyjnego wspornika.
  3. Konstrukcję. Niektóre sztyce posiadają możliwość dopasowania twardości do masy użytkownika. Robi się to za pomocą wymiany elastomerów. Stosuje się je w modelach z pantografem.

Amortyzowana sztyca podsiodłowa – jak wszystko – ma także wady.

  1. Modele takie są cięższe od tradycyjnych. W przypadku najlepszych sztyc amortyzowanych różnica wynosi około 300 gramów.
  2. Efektywność pedałowania jest mniejsza niż w przypadku tradycyjnych rozwiązań.
  3. Cena najlepszych sztyc amortyzowanych jest wysoka w porównaniu z modelami „klasycznymi”.

Producenci rowerów testują jednak nowe rozwiązania nawet w modelach szosowych.