Tło

Odwiedź nasz sklep w Warszawie. Dowiedz się więcej

Program
lojalnościowy

5,0/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Sztyce rowerowe amortyzowane

Wybór sztycy amortyzowanej to jeden z najprostszych sposobów na zwiększenie komfortu jazdy. Wspornik ugina się podczas jazdy po nierównościach, dzięki czemu redukuje wstrząsy. Tego typu komponenty sprawdzają się przede wszystkim w rowerach trekkingowych i crossowych, rzadziej stosowane są w MTB. Wśród najbardziej polecanych producentów sztyc amortyzowanych znajdziemy Accent, Cane Creek czy SR Suntour. Wybór sztycy amortyzowanej to jeden z najprostszych sposobów na zwiększenie komfortu jazdy. Wspornik ugina się podczas jazdy po nierównościach, dzięki czemu redukuje wstrząsy. Tego typu komponenty sprawdzają się przede wszystkim w rowerach trekkingowych i crossowych, rzadziej stosowane są w MTB. Wśród najbardziej polecanych producentów sztyc amortyzowanych znajdziemy Accent, Cane Creek czy SR Suntour.

Polecane marki
Pozostałe marki
brak wyników
Od
do

POLECAMY

4,9

159 opinii

369 ,99 zł 369,99
Dostawa GRATIS

OKAZJE

4,4

3 opinie

99 ,99 zł 99,99
Dostawa GRATIS

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej

OKAZJE

4,6

23 opinie

349 ,99 zł 349,99
Dostawa GRATIS

OKAZJE

4,8

13 opinii

369 ,99 zł 369,99
Dostawa GRATIS

OKAZJE

4,4

13 opinii

4,5

29 opinii

89 ,99 zł 89,99
Dostawa GRATIS
4,5

29 opinii

89 ,99 zł 89,99
Dostawa GRATIS
4,7

6 opinii

99 ,99 zł 99,99
Dostawa GRATIS
4,6

7 opinii

109 ,99 zł 109,99
Dostawa GRATIS
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej
114 ,99 zł 114,99
Dostawa GRATIS
4,5

8 opinii

129 ,99 zł 129,99
Dostawa GRATIS
4,8

8 opinii

129 ,99 zł 129,99
Dostawa GRATIS
4,9

6 opinii

149 ,99 zł 149,99
Dostawa GRATIS
4,9

12 opinii

189,99 zł -11% Najniższa cena z 30 dni przed obniżką
169 ,99 zł 169,99
Dostawa GRATIS
4,9

159 opinii

299 ,99 zł 299,99
Dostawa GRATIS
5,0

18 opinii

989 ,99 zł 989,99
Dostawa GRATIS
989 ,99 zł 989,99
Dostawa GRATIS
1 829  zł 1829,00
Raty 10 x 0% Dostawa GRATIS

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Sztyca amortyzowana to element, który możemy założyć do niemal każdego roweru. Najwięcej korzyści będą z niej mieli posiadacze modeli trekkingowych, crossowych czy MTB, ale czasami korzystają z tego rozwiązania producenci szosówek.

Sztyca amortyzowana – wady i zalety

W teorii amortyzowana sztyca podsiodłowa ma za zadanie „wygładzić” wszelkie nierówności. W praktyce nieźle sobie radzi z tymi najmniejszymi i średnimi. Nigdy nie zapewni oczywiście takiego komfortu, jak rower w pełni zawieszony, ale na pewno uprzyjemni jazdę po nierównych drogach.

Jeśli planujesz zakup amortyzatora siodełka, musisz pamiętać, że takie modele są cięższe od tradycyjnych. W przypadku najlepszych różnica wynosi około 300 gramów. Cena najlepszych sztyc amortyzowanych jest również wyższa niż modeli „klasycznych”, ale we własny komfort warto zainwestować.

Rodzaje sztyc amortyzowanych

Producenci części rowerowych starają się spełnić oczekiwania szerokiej grupy kolarzy. Najbardziej podstawowe modele opierają swoje działanie na podstawie sprężyny, np. Accent SP-05. Bardziej zaawansowane technologicznie wykorzystują działanie pantografu. W przypadku niektórych z nich możemy dostosowywać poziom amortyzacji indywidualnie do naszej wagi za pomocą wymiennych elastomerów, jak Cane Creek eeSilk Carbon.

Na co zwrócić uwagę wybierając amortyzator siodełka?

Wybierając nową sztycę amortyzowaną, musimy mieć na względzie kilka cech produktu. Tylko dobrze dopasowany komponent pozwoli nam cieszyć się z wygody podczas jazdy. Są to:

  • Średnicę – odpowiednia wielkość pozwoli na łatwe zamontowanie komponentu. Za duża sztyca nie będzie pasowała do ramy, za mała będzie wymagała uzupełnienia o specjalną redukcję. Najczęściej występują w trzech rozmiarach 27,2 mm (Accent SP-05 MCU), 30,9 mm (SR Suntour SP12 NCX) oraz 31,6 mm (XLC SP-S11).
  • Długość – amortyzowana sztyca posiada element tłumiący, przez co nie można jej opuścić tak bardzo, jak tradycyjnego wspornika.
  • Skok – od niego zależy stopień redukowania nierówności. Występują modele o skokach od 20 do nawet 90 mm.
  • Konstrukcję – niektóre amortyzatory siodełka pozwalają na dopasowanie swojej twardości do masy użytkownika.