Oświetlenie rowerowe
Program
lojalnościowy
5,0/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Sztyca amortyzowana to najprostszy sposób – poza przednim amortyzatorem – zwiększenia komfortu jazdy. Ich zdaniem jest ugięcie w przypadku najechania na przeszkodę. Mają prostą budowę, nie kosztują majątku, ale niestety nie radzą sobie z większymi nierównościami. Amortyzowana sztyca jest montowana przeważnie w rowerach trekkingowych i crossowych. W nich sprawdza się bardzo dobrze, ponieważ rowerzysta nie musi walczyć przeważnie z dużymi nierównościami. W modelach MTB stosuje się je rzadziej.
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Odbiór
w punkcie
Sztyca amortyzowana to element, który możemy założyć do niemal każdego roweru. Najwięcej korzyści będą z niej mieli posiadacze modeli trekkingowych, crossowych i MTB, ale coraz chętniej korzystają z tego rozwiązania producenci szosówek.
W teorii amortyzowana sztyca podsiodłowa ma za zadanie „wygładzić” wszelkie nierówności. W praktyce nieźle sobie radzi z tymi najmniejszymi i średnimi. Nigdy nie zapewni oczywiście takiego komfortu jak rower w pełni zawieszony, ale na pewno uprzyjemni jazdę po nierównych drogach.
Wybierając sztycę amortyzowaną musimy zwrócić uwagę na:
Amortyzowana sztyca podsiodłowa – jak wszystko – ma także wady.
Producenci rowerów testują jednak nowe rozwiązania nawet w modelach szosowych.