Program
lojalnościowy

5,0/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Dampery rowerowe

999 ,99 zł 999,99
-23% 1 299 zł
Dostawa GRATIS
1 349  zł 1349,00
-11% 1 509 zł
Dostawa GRATIS
1 349  zł 1349,00
-10% 1 499 zł
Dostawa GRATIS
1 799  zł 1799,00
-14% 2 099 zł
Dostawa GRATIS
1 853  zł 1853,00
-5% 1 950 zł
Dostawa GRATIS

Nowość

1 889  zł 1889,00
-6% 1 999 zł
Dostawa GRATIS

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej
1 899  zł 1899,00
-14% 2 199 zł
Dostawa GRATIS
1 899  zł 1899,00
-5% 1 999 zł
Dostawa GRATIS
1 899  zł 1899,00
-14% 2 199 zł
Dostawa GRATIS
1 999  zł 1999,00
-13% 2 299 zł
Dostawa GRATIS
2 199  zł 2199,00
-15% 2 599 zł
Dostawa GRATIS
2 249  zł 2249,00
-6% 2 399 zł
Dostawa GRATIS
2 499  zł 2499,00
-12% 2 849 zł
Raty 10 x 0% Dostawa GRATIS
3 159  zł 3159,00
-5% 3 329 zł
Raty 10 x 0% Dostawa GRATIS

Nowość

3 799  zł 3799,00
-6% 4 029 zł
Raty 10 x 0% Dostawa GRATIS

Nowość

3 999  zł 3999,00
-2% 4 099 zł
Dostawa GRATIS
4 099  zł 4099,00
Raty 10 x 0% Dostawa GRATIS

Nowość

4 269  zł 4269,00
-5% 4 489 zł
Raty 10 x 0% Dostawa GRATIS
4 449  zł 4449,00
-5% 4 689 zł
Raty 10 x 0% Dostawa GRATIS

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Amortyzator tylni, czyli damper, to ta część w rowerze, która ma tłumić drgania bicykla powstające podczas jazdy po nierównościach. Wynika z tego, że nie musi być on montowany we wszystkich jednośladach. Najbardziej przyda się tym, którzy dużo i często jeżdżą po muldach, wybojach leśnych czy uprawiają downhill albo kolarstwo przełajowe. Amortyzatory rowerowe dzielą się na przednie i tylne (dampery). Te pierwsze mocowane są na widelcu, drugie – między dolną i górną rurą ramy. Przednie różnią się m.in. wytrzymałością konstrukcji, właściwościami jezdnymi i wagą. Parametry te dopasowuje się do rodzaju roweru, stylu jazdy (XC, freeride, downhill) i obciążeń, które oddziałują na rower w trakcie danej aktywności.

Amortyzator tylny stosowany jest w wybranych jednośladach. Chodzi o te maszyny, które mają pełne zawieszenie. Damper nie występuje np. w rowerach trekkingowych. Dampery różnią się m.in. konstrukcją, dopuszczalnym obciążeniem oraz zakresem ruchu (tzw. skokiem). Wiele typów wyszło już z użycia. Amortyzator tylny jest jednym z elementów większego układu tworzącego całe tylne zawieszenie. Obecnie najpopularniejsze są: układ jednozawiasowy, czterozawiasowy, DW-link i Virtual Pivot Point. Istotnym kryterium podziału tylnych amortyzatorów może być także cena, które zwykle idzie w parze z jakością sprzętu i jego wydajnością. Części znanych producentów, np. damper Fox czy SR Suntour, tłumią drgania prawidłowo, zamiast przenosić je na rowerzystę.