Tło

Odwiedź nasz salon we Wrocławiu. Dowiedz się więcej

Program
lojalnościowy

4,9/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Dampery - amortyzatory rowerowe tylne

Amortyzator rowerowy tylny przyda się w rowerach przeznaczonych do wielu dyscyplin – od XC po trail, enduro i downhill. Damper nie tylko zwiększa komfort zjeżdżania czy pokonywania nierównej nawierzchni, ale też znacząco poprawia bezpieczeństwo. Odkryj nasze propozycje montowane w różnych standardach i wyposażone w blokady skoku na komorze lub manetce.

Polecane marki
Pozostałe marki
brak wyników
Od
Do

WYPRZEDAŻ

5,0

1 opinia

699 ,99 zł
-42% Najniższa cena: 1 199 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

WYPRZEDAŻ

719 ,99 zł
-10% Najniższa cena: 799,99 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!

WYPRZEDAŻ

769 ,99 zł
-30% Najniższa cena: 1 099 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

WYPRZEDAŻ

4,0

1 opinia

849 ,99 zł
-43% Najniższa cena: 1 499 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

WYPRZEDAŻ

1 299  zł
-32% Najniższa cena: 1 899 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
489 ,99 zł
-39% Najniższa cena: 799,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę
1 199  zł
Cena katalogowa: 1 449 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!
1 399  zł
Cena katalogowa: 2 099 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!
1 499  zł
Cena katalogowa: 2 099 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!
1 699  zł
Cena katalogowa: 2 199 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!
1 799  zł
-10% Najniższa cena: 1 999 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!
1 999  zł
Cena katalogowa: 4 099 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!
5,0

1 opinia

1 999  zł
-23% Najniższa cena: 2 599 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!
5,0

1 opinia

2 499  zł
Cena katalogowa: 4 439 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!
5,0

1 opinia

2 699  zł
-10% Najniższa cena: 2 999 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!
2 999  zł
-29% Najniższa cena: 4 199 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!
4 299  zł
Cena katalogowa: 4 499 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!
4 299  zł
Cena katalogowa: 4 499 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!
4 299  zł
Cena katalogowa: 4 499 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
U Ciebie już jutro!
1 199  zł
Cena katalogowa: 1 499 zł
Dostawa GRATIS Raty 10 x 0%
Dostępny tylko
stacjonarnie w Warszawie
Znajdziesz w naszych salonach: Warszawa (CH Okęcie Park), Aleja Krakowska 61, 02-183 Warszawa Wrocław (CH Aleja Bielany II), ul. Czekoladowa 20, 55-040 Bielany Wrocławskie

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
2 249  zł
Dostawa GRATIS
Wyślemy w 5-10 dni
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Wymiary i standard mocowania dampera

Damper mocowany jest między górną lub dolną rurą ramy a tylnym trójkątem, zwanym w tym przypadku wahaczem. Konstrukcja w tak zamortyzowanym rowerze full suspension ugina się więc nie tylko dzięki widelcowi z przodu, ale też pod siodełkiem. Istnieją różne typy mocowania amortyzatora tylnego do roweru: Standard, Trunnion lub Trunnion PB. Pierwszy z nich polega na zastosowaniu uchwytów oczkowych pod tuleje, zaś drugi jest bezpośrednio przykręcany do ramy. Skrót PB można rozwinąć jako Piggyback, co oznacza rzędowy układ głowic tłumika, który różni się od poprzecznego – stosowanego w podstawowym Trunnionie.

Oprócz standardu mocowania ważne są także wymiary montażowe. Wybierając damper do roweru, zwróć uwagę na długość, szerokość i średnicę tulejek. Wszystkie te elementy muszą być dobrane z myślą o geometrii ramy. Rozmiar dampera nie może sprawiać, że amortyzator zahacza o konstrukcję. Długość elementu wynosi od około 145 mm do nawet 267 mm, jak jest w przypadku modelu Rock Shox Vivid R2C przeznaczonego do DH lub freeride’u.

Skok tylnego amortyzatora rowerowego

Szukając dampera, należy zważać nie tylko na rozmiar. Pozostałe parametry są dobierane z myślą o rodzaju roweru i stylu jazdy, z którego wynika siła obciążeń oddziałujących na ramę i kolarza. Przede wszystkim liczy się maksymalne ugięcie, które oferuje amortyzator rowerowy. Tył roweru ugina się tym bardziej, im wyższy jest skok dampera. Owa wartość podawana jest razem z wymiarem, jako druga. Na przykład amortyzator 190 x 45 mm ma skok o wartości 45 mm.

Istotny jest również element zapewniający ugięcie, czyli sprężyna – mechaniczno-olejowa lub powietrzno-olejowa. Parametry dampera wyposażonego w drugą z wymienionych opcji można łatwo wyregulować z myślą o wadze użytkownika – to duży plus powietrza w amortyzatorze. Nie oznacza to jednak, że amortyzator ze sprężyną powietrzno-olejową musi być drogi – przykładem jest ekonomiczny damper X-Fusion O2 Pro RL, wyposażony w blokadę skoku na manetce.

Zablokuj skok amortyzatora tylnego przed wjechaniem na asfalt

Podobnie jak niektóre widelce, tak pewne modele damperów są wyposażone w blokadę skoku. Na podjazdach lub kiedy kończysz terenową przygodę i wyjeżdżasz fullem na szosę, chcesz, aby rower przestał się uginać. W tym momencie przydaje się blokada skoku zawarta na komorze amortyzatora lub na manetce. Druga z wymienionych opcji jest wygodniejsza – aby usztywnić wahacz, nie musisz się schylać. Kolejna manetka zabiera jednak cenne miejsce na kierownicy, dlatego niektórzy rowerzyści nie są zwolennikami takiego rozwiązania. Weź pod uwagę swój styl jazdy, a na pewno wybierzesz najwłaściwszą opcję!