Darmowa
dostawa
Wróć do Mechanizmy korbowe
W rowerze trekkingowym, który ma służyć do pokonywania średnich i długich dystansów, często z ciężkimi sakwami, mechanizm korbowy to niezwykle istotny element napędu. Korba trekkingowa powinna być bardzo wytrzymała, aby znieść trudy eksploatacji w trudnych warunkach. Najlepsze modele muszą także wyróżniać się niską masą i wysokim poziomem sztywności, aby ułatwić rowerzyście „kręcenie”. Częstym wyborem do rowerów trekkingowych jest korba złożona z trzech rzędów. Duży zakres miękkich przełożeń powoduje, że nawet trudne podjazdy da się pokonać obciążonym sakwami jednośladem.
Wróć do Mechanizmy korbowe
Korba trekkingowa, ze względu na charakterystykę rowerów tego typu, musi spełniać kilka podstawowych wymagań. Ważne, aby była na tyle wytrzymała, by bez problemu znosić jazdę w terenie z pełnym załadunkiem w sakwach. Bardzo pożądaną cechą jest również niska masa komponentu – po co dokładać sobie dodatkowych obciążeń na trasie. Najlepsze modele mechanizmów korbowych do trekkingów wyróżniają się także sztywnością, która przekłada się na efektywniejsze przekazywanie energii z pedałów na napęd.
Niezwykle istotną kwestią okazuje się także liczba tarcz w korbie. W trekkingach raczej nie stosuje się modeli jednorzędowych, lepiej postawić na tradycyjne rozwiązanie, czyli 2- albo 3-rzędy. Ich charakterystykę warto dopasować do potrzeb i możliwości rowerzysty. W większości przypadków warto wybrać sporą liczbę „miękkich” przełożeń, które są konieczne do płynnej jazdy w terenie nieco trudniejszym niż asfalt, a także podczas jazdy z pełnym załadunkiem. Szeroki zakres przełożeń sprawi, że nawet obciążony bagażami rower trekkingowi poradzi sobie z większością podjazdów.