Koszyk

Koszyk jest pusty

Mechanizmy korbowe do rowerów trekkingowych

W rowerze trekkingowym, który ma służyć do pokonywania średnich i długich dystansów, często z ciężkimi sakwami, mechanizm korbowy to niezwykle istotny element napędu. Korba trekkingowa powinna być bardzo wytrzymała, aby znieść trudy eksploatacji w trudnych warunkach. Najlepsze modele muszą także wyróżniać się niską masą i wysokim poziomem sztywności, aby ułatwić rowerzyście „kręcenie”. Częstym wyborem do rowerów trekkingowych jest korba złożona z trzech rzędów. Duży zakres miękkich przełożeń powoduje, że nawet trudne podjazdy da się pokonać obciążonym sakwami jednośladem.

POLECAMY

4,8

10 opinii

74 ,99 zł
Dostawa GRATIS
Odbierz w Paczkomacie już w weekend!

POLECAMY

4,8

9 opinii

309 ,99 zł
-18% 378 zł
Dostawa GRATIS
Odbierz w Paczkomacie już w weekend!

POLECAMY

bestseller

5,0

2 opinie

419 ,99 zł
-27% 574 zł
Dostawa GRATIS
Odbierz w Paczkomacie już w weekend!
5,0

2 opinie

119 ,99 zł
-18% 147 zł
Dostawa GRATIS
Odbierz w Paczkomacie już w weekend!
5,0

2 opinie

119 ,99 zł
-18% 147 zł
Dostawa GRATIS
Odbierz w Paczkomacie już w weekend!
4,0

2 opinie

219 ,99 zł
-12% 249 zł
Dostawa GRATIS
Odbierz w Paczkomacie już w weekend!
4,8

9 opinii

299 ,99 zł
-16% 356 zł
Dostawa GRATIS
Odbierz w Paczkomacie już w weekend!
889 ,99 zł
-12% 1 012 zł
Dostawa GRATIS
Odbierz w Paczkomacie już w weekend!
Korba trekkingowa, ze względu na charakterystykę rowerów tego typu, musi spełniać kilka podstawowych wymagań. Ważne, aby była na tyle wytrzymała, by bez problemu znosić jazdę w terenie z pełnym załadunkiem w sakwach. Bardzo pożądaną cechą jest również niska masa komponentu – po co dokładać sobie dodatkowych obciążeń na trasie. Najlepsze modele mechanizmów korbowych do trekkingów wyróżniają się także sztywnością, która przekłada się na efektywniejsze przekazywanie energii z pedałów na napęd.

Jaka korba do roweru trekkingowego?

Niezwykle istotną kwestią okazuje się także liczba tarcz w korbie. W trekkingach raczej nie stosuje się modeli jednorzędowych, lepiej postawić na tradycyjne rozwiązanie, czyli 2- albo 3-rzędy. Ich charakterystykę warto dopasować do potrzeb i możliwości rowerzysty. W większości przypadków warto wybrać sporą liczbę „miękkich” przełożeń, które są konieczne do płynnej jazdy w terenie nieco trudniejszym niż asfalt, a także podczas jazdy z pełnym załadunkiem. Szeroki zakres przełożeń sprawi, że nawet obciążony bagażami rower trekkingowi poradzi sobie z większością podjazdów.