Jeżeli jesteś miłośnikiem górskich wycieczek lub rekreacyjnych przejażdżek po leśnych bądź polnych ścieżkach, to rower MTB Kellys Spider 50 będzie dla Ciebie świetnym wyborem. Został zaprojektowany specjalnie dla osób, które zamiast wyczynowej jazdy wolą spokojne, równe tempo i poruszanie się w terenie o umiarkowanym stopniu trudności. Będzie odpowiedni dla entuzjastów turystyki rowerowej, osób, które chcą zadbać o swoją formę i zdrowie, a przy okazji nic nie stoi na przeszkodzie, aby służył do codziennych dojazdów do pracy, co przełoży się na oszczędności i poprawę kondycji.
Rama powstała z aluminium, które jest jednym z najczęściej stosowanych materiałów, również w rowerach z wyższych półek. Jest ono nie tylko stosunkowo lekkie, ale także bardzo wytrzymałe, dzięki czemu dobrze znosi intensywne użytkowanie i jest mniej narażone na uszkodzenia. Wyróżnia się także dobrą sztywnością, co ułatwia jazdę. Geometria została zaprojektowana specjalnie do jazdy w terenie. Górna rura opada ku siodełku, co pozwala przyjąć wygodną, ale i dynamiczną, pochyloną pozycję. To znacznie ułatwia pokonywanie podjazdów i wymagających fragmentów trasy. Przewody są dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniem przez czynniki zewnętrzne. Projektanci zdecydowali się na poprowadzenie tych wrażliwych elementów we wnętrzu ramy, co nie tylko chroni je przed zniszczeniem, ale również poprawia estetykę całego roweru, sprawiając, że prezentuje się on naprawdę dobrze.
Rower MTB Kellys Spider 50 wyposażono w amortyzator SR Suntour XCE HLO. Skok o wysokości 100 mm pozwala na bardzo dobre tłumienie nawet dużych wybojów i znacznie zmniejsza siłę uderzenia w wyniku najechania przednim kołem na przeszkodę. Poprawia to nie tylko komfort, ale też bezpieczeństwo kolarza, zapobiegając zablokowaniu koła oraz utracie panowania nad kierownicą. Dzięki znajdującej się na goleni blokadzie skoku rowerzysta może w dowolnej chwili zablokować amortyzator, co usztywni konstrukcję i znacznie ułatwi pokonywanie podjazdów czy rozpędzanie się na równej nawierzchni.
W modelu zastosowano napęd 3x8, składający się z komponentów od japońskiej marki Shimano. Trzyrzędowa korba o konfiguracji 42x34x24 T w połączeniu z kasetą o zakresie 12-32T pozwalają bez problemu dopasować funkcjonowanie układu do aktualnych potrzeb. Biegi zmieniane są za pomocą przerzutek – tylnej z grupy Altus oraz przedniej Tourney. Obsługiwane są one z poziomu kierownicy za pomocą wygodnych, ergonomicznych manetek z technologią Rapidfire Plus pozwalającą obsługiwać przełożenia za pomocą pociągnięcia dźwigienki palcem wskazującym lub naciśnięcia jej kciukiem. Rowerzysta może zmienić do 3 biegów jednym ruchem, więc błyskawicznie zareagujesz na zmianę nawierzchni lub ukształtowania terenu.
Producent zadbał również o bezpieczeństwo rowerzysty. W rowerze zamontowano hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano BR-MT200, znane z modeli z wyższych półek. Zapewniają one dużą moc hamowania nawet w niekorzystnych warunkach atmosferycznych, a także dobrą modulację. Bez problemu zatrzymasz rower zawsze wtedy, kiedy będzie taka potrzeba.
Koła w rozmiarze 26” docenią zwłaszcza rowerzyści ceniący sobie zwrotność oraz osoby o niższym wzroście. Na obręcze KLS Draft Disc założone zostały opony firmy Impac, opierające się na konstrukcjach marki Schwalbe. Bardzo dobrze sprawdzą się one na suchych i mokrych nawierzchniach, zarówno w terenie, jak i na asfaltowych ścieżkach rowerowych.