Superior X-ROAD Team Elite to bardzo ciekawy model. Rama wykonana z carbonu ma wyścigową geometrię, jednocześnie można do niej założyć opony o szerokości do 40 milimetrów. Model ten to idealny wybór na drogi gorszej jakości, ale z wyłączeniem trudnych technicznie szlaków.
Producent pozycjonuje X-ROAD Team Elite w kategorii gran fondo. Co oznacza ta nazwa? Nic innego jak jazdę długodystansową. Włosi definiują ją, jako wyścig na dystansie co najmniej 120 kilometrów. Oczywiście można go przejechać na klasycznej szosówce, jednak dla amatora nie będzie to zbyt przyjemne.
Co decyduje o wyjątkowości X-ROAD Team Elite?
- Carbonowa rama o sportowej geometrii. Pozycja na niej jest wygodna, górna rura nie jest specjalnie długa. W połączeniu z dość krótkim mostkiem i nieprzesadnie długą rurą sterową przekłada się to na komfortowe pokonywanie setek kilometrów. X-ROAD nie jest jednak modelem ospałym. Stosunkowo krótka baza kół przekłada się na dobrą skrętność.
- Sztywne osie – zarówno z przodu i z tyłu – oraz poszerzona główka sterowa zapewniają niesamowitą wręcz sztywność w porównaniu z rowerami szosowymi z klasycznymi rozwiązaniami.
- Koła systemowe DT 1800 Spline. Mocny i stosunkowo lekki model od szwajcarskiego producenta. Jest on często montowany w rowerach gravelowych, co jest dowodem na ich trwałość i wytrzymałość. W modelu X-ROAD Team Elite zastosowano kompletny system bezdętkowy, gotowy do użycia. W jego skład wchodzą wentyle, taśmy i uszczelniacz, wystarczy napompować koła.
- Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano 105. Klasa sama w sobie, zapewniają doskonałą modulację i siłę.
- Napęd Shimano 105. 11-rzędowa grupa jest trzecią w hierarchii japońskiego producenta. Zastosowano w niej technologie znane z dwóch topowych serii. Z przodu wykorzystano mechanizm dwutarczowy 50/34, z tyłu kasetę 11-34T. Daje to szeroki zakres przełożeń – biegów nie zabraknie ani na zjazdach, ani na podjazdach.
- Opony – model Schwalbe Pro One – mają szerokość 30 milimetrów. Bieżnika użyto bardzo oszczędnie, co przekłada się na niższe opory toczenia i wyższe prędkości. Widełki przednie i tylne pomieszczą opony o szerokości do 40 mm.
Superior X-ROAD Team Elite to jeden z najbardziej uniwersalnych rowerów szosowych w portfolio czeskiego producenta. Można nim ścigać się w gran fondo, a po wymianie opon na bardziej terenowe można nim zjechać z asfaltu na szuter.