Darmowa
dostawa
Wróć do Części rowerowe
- Skok: 160 mm
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Amortyzator 160 mm jest stworzony do enduro – zapewni bezpieczeństwo i komfort na odcinkach specjalnych. Wśród cenionych modeli znajdziesz zarówno widelce przeznaczone do klasycznych rowerów „małego downhillu”, jak i do eMTB. Przejrzyj propozycje, zwracając uwagę na możliwość regulacji kompresji czy odbicia, a także na dodaną blokadę skoku. W ofercie mamy powietrzne modele marek takich jak Öhlins, Fox czy Rock Shox!
Wróć do Części rowerowe
Darmowa
dostawa
Nowość
Nowość
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Dobierając widelec, zwróć uwagę na średnicę koła, do którego stworzono komponent – czy jest to 27,5 czy 29 cali. Drugim parametrem kompatybilności z rowerem jest rura sterowa, która musi pasować do główki ramy. Zdecydowana większość amortyzatorów ze skokiem 160 mm jest taperowana, ale trafić może się też model wykonany w standardzie 1 1/8”. Rury sterowe różnią się również długością, która w przypadku omawianych modeli wynosi od 180 do około 270 mm. Wybór właściwego rozmiaru jest ważny. Najlepiej od razu kupić odpowiedni wymiar, ale w razie czego można przyciąć dłuższą rurkę. Zbyt krótkiej wydłużyć już jednak nie można. Istotna jest także oś, która pasuje do piasty. Warto wybrać amortyzator 160 mm w standardzie Boost, ponieważ zwiększa on sztywność roweru.
Sprężyna powietrzna, którą znajdziesz m.in. w widelcu Rock Shox Lyrik Ultimate Charger 3 RC2, pozwoli precyzyjnie dobrać parametry działania komponentu do wagi rowerzysty. Dodatkowo jest też lżejsza niż mechaniczne odpowiedniki, dzięki czemu na mniejszą wagę ma także cały amortyzator rowerowy. 160 mm skoku możesz zablokować za pomocą manetki, która znajduje się na goleni – zwróć uwagę na jej obecność, ponieważ przyda się na twardej nawierzchni.
Oprócz blokady skoku w amortyzatorze mogą znaleźć się różne regulacje – naprężenia wstępnego, a również tłumienia powrotu czy kompresji. Pierwsze z wymienionych udoskonaleń przyda się do ustalenia odpowiedniego SAG’u, czyli wstępnego ugięcia widelca. Powinno być ono dobrane względem wagi rowerzysty z pełnym ekwipunkiem – w ochraniaczach, kasku i z plecakiem. Pozwoli wtedy zwiększyć wygodę oraz bezpieczeństwo jazdy. Regulacja tłumienia powrotu, zwanego też tłumieniem odbicia, pozwoli przystosować rower względem wielkości przeszkód. Ostatnie z wymienionych pokręteł – tłumienie wolnej i szybkiej kompresji – pomoże odpowiednio ustawić działanie widelca podczas hamowania oraz nagłych uderzeń. Wszystkie z wymienionych regulacji ma na przykład amortyzator Fox Racing Shox 36 Factory Float FS 2025 – widelec ze sztywną osią w standardzie Boost.
Powiązane kategorie: