Piąty model Esker z rocznika 2024 ma ramę drugiej generacji, która odróżnia opisywany gravel od poprzedników. Polska marka postawiła na jeszcze więcej miejsc montażowych – to odpowiedź na potrzeby użytkowników, którzy uwielbiają bikepacking i cenią sobie wszechstronność szutrowców Krossa.
Otwory, jakie znajdziesz to:
Mocowanie na torebkę na górnej rurze ramy,
2 otwory na rurze podsiodłowej (np. na koszyk z bidonem),
6 otworów na widelcu,
Miejsca montażowe na bagażnik i błotniki,
Aż 6 otworów na akcesoria w dolnej rurze ramy (po obu stronach) – nowość wprowadzona w generacji drugiej (wcześniej były 4),
Otwory na nóżkę w tylnym trójkącie – również nowinka.
Warto dodać, że rama ze stopu aluminium 6061 ma wewnętrzne prowadzenie przewodów i charakterystyczne dla serii zdobienia. Koła mocowane są w standardzie sztywnej osi, co podkreśla terenowe zastosowanie gravela.
Kross Esker 5.0 – gravel z karbonowym widelcem i napędem GRX
Zarówno tylna, jak i przednia przerzutka oraz manetki pochodzą z grupy Shimano GRX RX400 – to ceniona przez miłośników graveli 10-rzędowa seria. W kombinacji z kasetą HG500 (11-34T) oraz korbą FSA Omega Modular 46/30T napęd daję bardzo duży zakres przełożeń (474%), który starczy na wszelkie podjazdy i zjazdy. Oczywiście grupa GRX oznacza też obecność sprzęgła stabilizującego łańcuch w ramach technologii Shadow RD+.
Cieszy fakt, że w roczniku 2024 Kross fabrycznie zamontował niezwykle szerokie opony – to WTB Riddler Comp 45C. W porównaniu do poprzedniego Eskera 5.0 szerokość ogumienia została więc zwiększona aż o 8 mm – można od razu ruszać na mniej utarte szlaki. Pomogą w tym hydrauliczne hamulce tarczowe GRX RX400, które zapewnią dokładną modulację i skuteczność działania nawet podczas deszczu.
Najważniejsze cechy
Rama Gen2 – jeszcze więcej otworów montażowych
Wprowadzone w drugiej generacji dodatkowe otwory montażowe pozwalają zamontować podpórkę i jeszcze więcej akcesoriów na dolnej rurze ramy. Jeśli dodać do tego obecne już w poprzednikach miejsca mocujące, otrzymujesz konstrukcję wprost idealną do bikepackingu i nie tylko.
Koła DT Swiss z oponami WTB o szerokości 45 mm
Solidne obręcze DT Swiss R 500 z technologią Tubeless Ready najlepiej świadczą o jakości kół gravela. Na felgi nałożono szerokie ogumienie – model WTB Riddler Comp 45C z bieżnikiem doskonałym na szutry.
Karbonowy widelec
Włókno węglowe perfekcyjnie chłonnie drgania, co odczujesz na nierównym podłożu – np. na kamieniach czy kostce brukowej. Oczywiście karbon oznacza także niską wagę roweru, która wg danych dostarczonych przez producenta wynosi ok. 10,8 kg.
Napęd 2x10 z częściami GRX
Szeroki zakres przełożeń będący zasługą kasety Shimano i korby FSA sprawia, że poradzisz sobie na wymagających trasach. Dużym walorem Eskera 5.0 jest obecność komponentów z grupy GRX: przerzutek, hydraulicznych hamulców tarczowych oraz manetek.
Technologie
Shadow RD+
Połączenie niskoprofilowego korpusu przerzutki i regulowanego sprzęgła z wyłącznikiem pozwala na radykalne zwiększenie jakości pracy na wybojach. Łańcuch jest cały czas naciągnięty nawet przy nieregularnych nierównościach, co umożliwia szybką zmianę biegów. Cichy układ napędowy sprzyja poprawie koncentracji w czasie jazdy. Rozwiązanie jest lżejsze i bardziej wydajne niż napinacze rolkowe.
Tabela rozmiarów i geometria roweru na podstawie danych ze strony producenta KROSS
Ramy Gravele i przełajowe
Rozmiar ramy szosowej wyrażany jest w centymetrach. Oznacza on efektywną długość górnej rury. Mierzymy ją od rury podsiodłowej do główki ramy.... więcej >> Co ważne, linia ta jest pozioma, co nie zawsze pokrywa się z nachyleniem rury górnej w rowerze. Wielkość ta może się różnić w zależności od producenta.
<< mniej
Geometria ramy
Wybierz rozmiar ramy:
Rozmiar koła
28"
Wzrost
168-174
ST Długość rury podsiodłowej
460
TT Efektywna długość górnej rury
545
HT Długość główki ramy
120
SA Kąt rury podsiodłowej
73,5
HA Kąt główki ramy
70,5
CS Długość tylnych widełek
430
WB Baza kół
1028
Reach
376
Stack
572
BB Drop
75
BB DROP
CS
HA
HT
MAX
MIN
PK
REACH
SA
ST
STACK
TT
WB
WK
WS
Opinie o modelu
Ten produkt nie był jeszcze oceniany.Produkty w CentrumRowerowe.pl oceniają tylko nasi klienci po zakupie i przetestowaniu produktu.
Dostawa
W ramach dostawy oferujemy:
różne rodzaje przesyłki kurierskiej
odbiór złożonego roweru w punkcie (czas złożenia: do 3 dni roboczych).
Rowerki biegowe nie podlegają usłudze „wstępnego złożenia” oraz „całkowitego montażu z odbiorem w punkcie”.
Dodatkowo rowerki biegowe, a także dziecięce w rozmiarach 12-, 14- i 16 cali nie są dostarczane w ramach usługi
„roweru gotowego do jazdy”. Dostępne dla wybranego modelu metody dostawy znajdziesz w kolejnych krokach składania zamówienia.
Rower do samodzielnego złożenia
Masz już pewne doświadczenie?
Potrafisz sam złożyć rower i przygotować go do sezonu?
Jeśli czas spędzony w przydomowym warsztacie sprawi Ci przyjemność, wybierz wysyłkę produktu do samodzielnego złożenia z koniecznością regulacji osprzętu*.
Dostarczymy do Ciebie rower w fabrycznym stanie**.
Pamiętaj, aby zapoznać się z warunkami gwarancji.
W większości przypadków, aby rower spełniał jej wymogi, po przejechaniu 100 km należy udać się do serwisu na przegląd.
Dostawa kurierem:
GRATIS!
Rower wstępnie złożony
Posiadasz podstawową wiedzę, która pozwoli Ci na dokończenie montażu?
Zamów rower wstępnie złożony i wyregulowany przez naszego specjalistę,
a następnie wyprostuj kierownicę, przykręć mostek i pedały**.
Tych kilka kroków wystarczy, by przygotować rower do pierwszej jazdy*. Po przejechaniu
100 km należy udać się do serwisu na przegląd, celem spełnienia wymogów gwarancji
oraz dokładnego wyregulowania przerzutek i hamulców.
Dostawa kurierem:
GRATIS!
Koszt usługi:69,99 zł
Rower złożony gotowy do jazdy
Zamów rower złożony i wyregulowany przez naszego specjalistę*.
Pod wskazany przez Ciebie adres dostarczymy wybrany model w dużym,
ponadgabarytowym kartonie, dzięki czemu unikniesz kłopotliwego doręczania
na palecie. Nie martw się też o dokręcanie części, szukanie serwisu
oraz regulację przerzutek i hamulców. Zadbamy o wszystko, aby można było
od razu wskoczyć na siodełko, ciesząc się z nowego, w pełni sprawnego roweru!**
Pamiętaj, aby po przejechaniu około
100 km udać się do serwisu na pierwszy przegląd gwarancyjny oraz ponowną
regulację niektórych komponentów. Jest to niezbędne, aby rower spełniał
wymogi gwarancyjne, a jazda na nim była całkowicie bezpieczna.
Dostawa kurierem:
GRATIS!
Koszt usługi: 299 zł
Odbiór w punkcie – rower gotowy do jazdy
Wybierz darmową dostawę roweru do najwygodniejszego dla Ciebie punktu odbioru.
W wybranym serwisie zostanie on złożony i przygotowany do jazdy*/**.
Koszt usługi klient ustala z serwisem,
w którym dokonuje płatności przy okazji odbioru roweru.
Dostawa kurierem do serwisu w Twoim mieście
Koszt usługi:Cena złożenia roweru zależy od wybranego punktu odbioru
Dostawa kurierem:
GRATIS!
Odbiór zamówienia w naszych salonach stacjonarnych
Odbiór osobisty w salonach CentrumRowerowe.pl
Zamówienie internetowe możesz odebrać w jednym z naszych sklepów stacjonarnych. Chcesz skorzystać z tej możliwości?
Dodaj produkty do koszyka i wybierz bezpłatną opcję dostawy „Odbiór w sklepie”.
Informację o gotowości zamówienia do odbioru otrzymasz drogą mailową. Rowery zamówione z taką opcją dostawy zostaną złożone przez nasz serwis*/**.
Odbierając rower zamówiony do salonu stacjonarnego CentrumRowerowe.pl, możesz sprawdzić, czy wybrałeś odpowiedni rozmiar, a sam pojazd jest dobrze dopasowany
do sylwetki i Twoich preferencji. Na miejscu możesz także wypróbować zamówiony rower na specjalnej ścieżce testowej.
WarszawaWrocław
Gdzie znajdziesz nasze salony stacjonarne?
CH Okęcie Park Aleja Krakowska 61, 02-183 Warszawa
CH Aleja Bielany II ul. Czekoladowa 20, 55-040 Bielany Wrocławskie
Dostawa do sklepu stacjonarnego
Koszt usługi:Złożenie roweru: GRATIS!
Dostawa kurierem:
GRATIS!
*Przed ruszeniem w pierwszą trasę koniecznie zweryfikuj, czy rower jest odpowiednio przygotowany do użytkowania. Zalecamy sprawdzenie stanu wszystkich łączeń śrubowych, ze szczególnym uwzględnieniem elementów wpływających na bezpieczeństwo (śrub kierownicy, mostka, zacisku sztycy podsiodłowej, mocowania kół). Skontroluj pracę kierownicy, przerzutek czy hamulców. W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z profesjonalnym serwisem rowerowym.
** Wybrane modele rowerów nie są wyposażone fabrycznie przez producentów w pedały. Jest to celowy zabieg - doświadczeni rowerzyści dobierają odpowiednie systemy wg własnych preferencji. Informacja o pełnym wyposażeniu roweru dostępna jest w opisie, specyfikacji i na fotografiach danego modelu na naszej stronie i w karcie produktu.