Wytrzymałość, zwrotność oraz niezawodność – to cechy, które powinien posiadać rower przeznaczony do ekstremalnych dyscyplin, takich jak enduro. Orbea Rallon M-Team spełnia każdą z nich, dzięki czemu zapewni Ci niezrównane osiągi podczas dynamicznych wyścigów w pełnym przeszkód i ostrych zakrętów terenie górskim. Doskonała amortyzacja i niska masa sprawiają, że jazda sprawi Ci jeszcze więcej radości niż dotychczas. Projektanci zadbali także o aspekt wizualny. Przyłożyli dużą wagę to designu, dzięki czemu model prezentuje się naprawdę atrakcyjnie.
![Orbea Rallon M-Team](/img/common/blank.gif)
Pełne zawieszenie FOX
Rower wyposażono w niezawodne, pełne zawieszenie od amerykańskiego producenta FOX. Przedni amortyzator to FOX 38 Float Factory, wyposażony w świetny tłumik GRIP 2. Charakteryzuje go duży skok liczący aż 170 mm. Znacznie zredukuje on siłę, z jaką przednie koło uderza o podłoże podczas lądowania, co pozwoli zachować niezakłóconą kontrolę nad rowerem i utrzymać płynność jazdy. W tylnej części znajduje się damper FOX Float X2 Factory ze skokiem 160 mm i dwupozycyjną regulacją pracy. Pozwoli on na sprawny przejazd po pełnych przeszkód szlakach, poprawiając komfort i bezpieczeństwo rowerzysty. Oba komponenty pokryto unikalną powłoka Kashima zmniejszająca tarcie i chroniąca przed ścieraniem oraz korozją.
Rama z karbonu
Producent zdecydował się na wykonanie ramy z niezwykle lekkiego karbonu. Dzięki temu znacznie obniżył masę całej konstrukcji, nie zmniejszając przy tym jej wytrzymałości. Bardzo duży atut stanowi także progresywna geometria, pozwalająca na jazdę w wygodnej, stabilnej pozycji. Wysunięte przednie koło idealnie sprawdza się podczas szybkich zjazdów po stokach o dużym nachyleniu. Przewody poprowadzono wewnątrz rur, co zabezpiecza je przed uszkodzeniami przez czynniki zewnętrzne, takie jak kamienie odpryskujące spod kół.
![Napęd w Orbea Rallon M-Team](/img/common/blank.gif)
Napęd Shimano XT
Jazda po górach wymaga niezawodnego napędu. Dlatego Orbea Rallon M-Team wyposażona została w komponenty od znanego producenta Shimano. Zarówno tylna przerzutka, jak i obsługująca ja manetka oraz kaseta pochodzą z wysokiej grupy XT, znajdującej się na drugim miejscu w hierarchii japońskiej marki. Zmiana biegów przebiega płynnie i komfortowo, a zakres przełożeń pozwala na bezproblemowe dopasowanie funkcjonowania układu do aktualnych potrzeb i umożliwia sprawne poruszanie się po terenie o zróżnicowanym ukształtowaniu.
Hamulce, które Cię nie zawiodą
W rowerze zamontowano hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano XT M8120. To nowoczesna, czterotłoczkowa konstrukcja, wyróżniająca się sprawnym działaniem i wysoką odpornością na warunki atmosferyczne. Pozwolą Ci na błyskawiczne zatrzymanie roweru, kiedy tylko zajdzie taka potrzeba.
![Koło przednie Orbea Rallon M-Team](/img/common/blank.gif)
Koła w dwóch różnych rozmiarach
Bardzo ciekawe rozwiązanie stanowi montaż kół w dwóch różnych rozmiarów. Z przodu zastosowano obręcz 29-calową, natomiast z tyłu wersję o średnicy 27,5”. Zapewnia to płynniejsze pokonywanie przeszkód i lepszą zwrotność. Na obręcze Race Face Turbine-R 30 założono opony MAXXIS Assegai oraz Minion DHR II. Pozwalają one na zachowanie właściwej przyczepności na zarówno na trasach kamienistych, jak i piaszczystych czy żwirowych. Przekłada się to na pewne manewrowanie i możliwość nagłej zmiany kierunku jazdy bez wpadnięcia w niekontrolowany poślizg.
Masa roweru Orbea Rallon M-Team w rozmiarze 16,5