Darmowa
dostawa
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Rowerki dziecięce 12 cali przeznaczone są dla dzieci w wieku 2-4 lat. Młody rowerzysta musi mieć przynajmniej 80 centymetrów wzrostu, by móc z nich korzystać. Gdy urośnie do metra, pora zmienić rower. Jednoślad dziecięcy z 12-calowymi kołami ma zwykle boczne kółeczka, które można odkręcić. Dzięki nim dziecko się nie przewróci, gdy straci równowagę. Jeśli młody rowerzysta wcześniej jeździł na modelu biegowym, być może w ogóle nie będzie potrzebował kółeczek. 12-calowe rowerki mają bardzo prostą konstrukcję. Dziecko koncentruje się więc wyłącznie na jeździe, a nie na obsłudze skomplikowanych części.
Darmowa
dostawa
POLECAMY
POLECAMY
POLECAMY
POLECAMY
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Rowerek dziecięcy 12 cali skierowany jest do dzieci, które mogą już samodzielnie pedałować. Najmłodsi opanowują tę umiejętność w okolicy 2-3 lat i taka jest właśnie dolna granica dla rowerów na kołach 12 cali. Jazda na rowerze biegowym znacznie ułatwia późniejsze korzystanie z roweru z pedałami. Aby jeździć, dziecko nie musi mieć jeszcze wykształconego zmysłu równowagi. Rower powinien być wówczas wyposażony w boczne kółeczka. Większość rowerów na 12-calowych kołach ma je w komplecie. Innym sposobem, by nauczyć dziecko jazdy na rowerze, jest skorzystanie z uchwytu do prowadzenia roweru.
Jeśli chcemy, by dziecko z uśmiechem na ustach uczyło się jeździć na rowerze, powinniśmy właściwie dobrać rozmiar jednośladu. Tak naprawdę ważny nie jest wzrost dziecka, a długość nóg. Chodzi o to, by rowerzysta siedząc na siodełku mógł trzymać stopy lub przynajmniej palce na podłożu. Tylko wtedy będzie mógł bezpiecznie się zatrzymywać i ruszać z miejsca. Producenci podają, że gdy dziecko będzie miało więcej niż ok. 110 cm wzrostu, rowerek 12-calowy powinno się wymienić na większy.
Rower dla dziecka powinien mieć podobne cechy jak model dla dorosłych. Przede wszystkim nie może być zbyt ciężki. Dlatego rama powinna być wykonana z aluminium. Tylny hamulec typu „torpedo” sprawi, że hamowanie jest bardzo intuicyjne. Z przodu powinien być zamontowany typowy v-brake. Jeden bieg znacznie upraszcza obsługę. Pompowane koła zapewniają komfort, a błotniki i osłona łańcucha sprawiają, że trudno się ubrudzić.
Zobacz także:
Powiązane kategorie: