Szybkość, lekkość i przyczepność na urozmaiconych trasach
TUFO Gravel Speedero TR to opona gravelowa na twarde nawierzchnie oraz suche i mokre warunki. Dzięki drobnemu i równemu bieżnikowi na całej szerokości model zapewnia bardzo niskie opory toczenia, a także oferuje doskonałą kontrolę w zakrętach.
Wysoki oplot ogumienia (210/375 TPI) gwarantuje niską masę i elastyczność. Sprężystość jest poprawiana też przez warstwę trwałego materiału Jubena umieszczonego po bokach modelu. Warto dodać, że opona jest kompatybilna z systemami Tubeless oraz Hookless, pozwalającymi między innymi jeździć z jeszcze niższym ciśnieniem.
Najważniejsze cechy opony:
- Typ: zwijana,
- Gotowa na konwersję na system bezdętkowy – Tubeless Ready;
- Kompatybilna z obręczami Hookless;
- Bieżnik: szeroki o drobnym i równomiernym wzorze bocznym oraz wyraźniejszej rzeźbie kierunkowej pośrodku – niskie opory toczenia i stabilność na twardym podłożu;
- Warstwa ochronna: elastyczna osłona Jubena na bokach oraz wkładka antyprzebiciowa pod bieżnikiem;
- Wyprodukowana w Republice Czeskiej.
Parametry:
- Szerokość: 36C, 40C lub 44C (w zależności od wersji);
- Waga: 390 g (36C), 430 g (40C), 450 g (44C);
- Podwójny oplot: 210/375 TPI – lekki oraz elastyczny, co przekłada się na świetną amortyzację i szybkość.
Przeznaczenie:
- Dla kogo? Dla rowerzystów gravelowych szukających szybkiej opony na asfalt, ubite szutry czy leśne drogi. Idealna na zawody oraz treningi;
- Warunki: suche i mokre.
Jak opona Gravel Speedero TR wypadła w testach?
Portal bicyclerollingresistance.com sprawdził oponę Speedero w rozmiarze 40C. Opory toczenia były zbliżone do modelu Thundero, pomimo różnic w rzeźbie bieżnika. Co jednak ciekawe, Speedero wypada korzystniej w teście przyczepności na mokrej nawierzchni – najlepiej ze wszystkich modeli (uzyskał wyższy wynik niż droższa opona Pirelli Cinturato Gravel H). Gorzej Speedero prezentuje się w kwestii ochrony przed przebiciem, ale nadal jest odporniejsza niż Panaracer GravelKing SK TLC. To wszystko przy zachowaniu niskiej wagi realnej.
Jeśli planujesz jazdę głównie po twardych nawierzchniach i zależy Ci na niskim oporze toczenia oraz wyjątkowej przyczepności na zakrętach, Speedero będzie bardzo trafnym wyborem. W terenie lub na piasku lepszą opcją pozostaje Thundero lub wersja Speedero HD (dostępna w innej karcie produktu).
Podsumowanie:
Speedero TR to flagowy model TUFO w kategorii szybkich opon gravelowych. W porównaniu do konkurencji ogumienie doskonale wypada zwłaszcza pod względem wagi oraz przyczepności na mokrym, twardym podłożu. Szybkość idzie tu w parze z kompatybilnością dotyczącą obręczy Hookless i systemu Tubeless Ready – można zadbać o jeszcze niższe ciśnienie, masę czy odporność na przebicia.