Program
lojalnościowy

5,0/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Orca Aero M20LTD to rower szosowy, w którym każdy detal zaprojektowano z myślą o biciu rekordów prędkości. Ustawka ze znajomymi, lokalny wyścig czy popularny segment na Stravie – Orca Aero zapewnia przewagę w każdej rywalizacji. Wiele rozwiązań zastosowanych w tej aerodynamicznej konstrukcji zaczerpnięto z modeli przeznaczonych do jazdy czasowej oraz triathlonu. Różnica polega na tym, że Orcę Aero wyposażono w tradycyjną szosową kierownicę, dlatego jest to rower zdecydowanie wszechstronniejszy.

Zrównoważone osiągi

Hiszpański producent zadbał o odpowiedni balans pomiędzy trzema parametrami najważniejszymi dla dynamicznej jazdy, czyli aerodynamiką, sztywnością oraz sterownością. Znalezienie złotego środka pomiędzy tymi właściwościami pozwoliło na stworzenie najciekawszego roweru szosowego na rynku.

Projekt karbonowej ramy to efekt tysięcy godzin spędzonych w tunelu aerodynamicznym na testowaniu różnych ustawień. Ostatecznie nowa Orca Aero pozwala na oszczędzenie 15 watów przy prędkości w 40 km/h w stosunku do poprzedniej wersji roweru. Udało się to osiągnąć dzięki:

  • Ramie optymalizującej przepływ powietrza.
  • Specjalnemu widelcowi dostosowanemu do kół z wysokim stożkiem.
  • Sztycy, kierownicy i mostkowi poprawiającym współczynnik aerodynamiczny o 2%.
  • Dopasowaniu ramy do opon o szerokości od 25 do 28 mm.
  • Zmianie kształtu rury podsiodłowej

Sztywność karbonowej ramy sprawia, że kolarz bardzo wydajnie przenosi moc z pedałów na napęd. Ma to szczególne znaczenie na podjazdach – Orca Aero jest jednym z najlepszych aerodynamicznych rowerów wspinaczkowych. Dzięki zastosowaniu karbonu OMX, czyli wykorzystującego włókna Hi-Mod, rama wyróżnia się wzorcowym stosunkiem sztywności do masy.

 ORBEA Orca Aero M20LTD - waga Masa roweru ORBEA Orca Aero M20LTD w rozmiarze 55,5 cm

Geometria ramy jest bardzo agresywna, aby umożliwić przyjęcie pozycji o jak najniższym współczynniku CdA, czyli oporze aerodynamicznym. Jednak Orbea zadała o to, aby każdy rozmiar zaprojektowano w taki sposób, aby zastosowane w nim wymiary i kąty zapewniały jazdę nie tylko wydajną, ale także stabilną.

Najnowocześniejsze rozwiązania

Aerodynamiczna kierownica wymusiła pełną integracji linek wewnątrz mostka oraz główki ramy. Ma to znaczenie dla osiągów roweru, ale także jego spójnej stylistyki.

Przełomowymi rozwiązaniami w Orce Aero są wbudowane schowki. Nie tylko poprawiają one wygląd roweru, ponieważ zastępują zwykły bidon oraz torbę podsiodłową, lecz także poprawiają osiągi.

Skrytka Cargo Foil znajduje się pod dolną rurą ramy, tuż za przednim kołem. Zaprojektowano ją z myślą o transportowaniu niezbędnych narzędzi oraz dętki. Natomiast w miejscu koszyka umieszczono aero bidon na zintegrowanym mocowaniu. Taki zestaw idealnie współgra ze stylistyką ramy. Co więcej, oba rozwiązania – zarówno butelka, jak i schowek – działają jak owiewki, dzięki czemu poprawiają one aerodynamikę roweru.

Osprzęt wyłącznie z najwyższej półki

Tworząc najszybszy rower szosowy na rynku, trzeba postawić na najwyższej jakości komponenty. Wersję Orca Aero M20LTD wyposażono w napęd 2x11 złożony z pełnej mechanicznej grupy Shimano Ultegra R8000. Korba o stopniowaniu 36x52T w zestawieniu z kasetą o rozpiętości 11-32T zapewnia uniwersalny zakres przełożeń, który nadaje się zarówno w wysokie góry, jak i do dynamicznej jazdy po płaskim. Za skuteczne zwalnianie odpowiadają hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano R8070.

Dobór kół ma ogromne znaczenie dla osiągów, dlatego Orbea postawiła na sprawdzony model od włoskiej marki Fulcrum. Model Racing 400 DB dobrze odpowiada charakterystyce Orci Aero. Fabrycznie zamontowane opony to Vittoria Rubino IV G2.0 TLR 700x25, jednak prześwit w ramie mieści maksymalnie nawet ogumienie o szerokości 30 mm.

Specyfikacja

Informacja

  • Marka ORBEA
  • Płeć męskie
  • Kolor srebrny-zielony
  • Seria Orca Aero
  • Rocznik 2022

Rama

  • Rozmiar ramy 58,5 cm
  • Rozmiar ramy wg producenta 60
  • Materiał ramy carbon
  • Widelec Orbea Orca Aero OMX ICR, full carbon, 1-1/8" - 1,5"

Napęd

  • Napęd 2x11
  • Przerzutka przednia Shimano Ultegra FD-R8000
  • Przerzutka tylna Shimano Ultegra RD-R8000-SS
  • Manetki Shimano Ultegra ST-R8020
  • Mechanizm korbowy Shimano Ultegra FC-R8000, 52x36T
  • Kaseta/wolnobieg Shimano Ultegra CS-R8000, 11-30T

Hamulce

  • Typ hamulców tarczowe hydrauliczne
  • Hamulce p/t Shimano Ultegra BR-R8070, tarcze SM-RT800 160/140mm

Koła

  • Rozmiar koła 28"
  • Koła Fulcrum Racing 400 DB
  • Opony p/t Vittoria Rubino IV G2.0 TLR 700x25c
  • Rodzaj osi - przód Sztywna oś 12x100 mm
  • Rodzaj osi - tył Sztywna oś 12x142 mm

Komponenty

  • Wspornik kierownicy OC RP10 Road Performance ICR, -8º
  • Wspornik siodła Orbea Orca Aero OMX, SB0/25
  • Siodło Prologo Dimension T4.0
  • Pedały n/d

Informacje handlowe

  • Kod produktu DD169908
  • Kod EAN 8434446921988

Geometria ramy

Dopasowanie rozmiaru ramy

Wpisz wzrost:

cm Przelicz
Tabela rozmiarów
Rama rowerowa
TABELA ROZMIARÓW [cm]
Rozmiar ramy 52 cm 53 cm 54,5 cm 55,5 cm 57,5 cm 58,5 cm
Rozmiar koła 28" 28" 28" 28" 28" 28"
Wzrost 160 - 166 167 - 172 173 - 179 180 - 185 186 - 191 192 - 202
SA Kąt rury podsiodłowej 74 73,7 73,5 73,5 73,2 73,2
BB Drop 76 76 74 74 74 74
HA Kąt główki ramy 71,5 72,2 72,8 73 73,2 73,2
Reach 376 380 385 391 398 404
WB Baza kół 971 975 976 986 997 1011
CS Długość tylnych widełek 408 408 408 408 408 408
HT Długość główki ramy 101 117 135 155 173 200
TT Efektywna długość górnej rury 521 532 545 557 573 587
ST Długość rury podsiodłowej 474 499 524 544 564 589
Stack 505 523 542 562 580 606

Ramy Szosowe

Rozmiar ramy szosowej wyrażany jest w centymetrach. Oznacza on... więcej >> efektywną długość górnej rury. Mierzymy ją od rury podsiodłowej do główki ramy. Co ważne, linia ta jest pozioma, co nie zawsze pokrywa się z nachyleniem rury górnej w rowerze. Wielkość ta może się różnić w zależności od producenta.

Rama rowerowa

Geometria ramy

Wybierz rozmiar ramy:

BB DROP
CS
HA
HT
MAX
MIN
PK
REACH
SA
ST
STACK
TT
WB
WK
WS
Rozmiar koła 28"
Wzrost 192-202
ST Długość rury podsiodłowej 589
TT Efektywna długość górnej rury 587
HT Długość główki ramy 200
SA Kąt rury podsiodłowej 73,2
HA Kąt główki ramy 73,2
CS Długość tylnych widełek 408
WB Baza kół 1011
Reach 404
Stack 606
BB Drop 74

Opinie o modelu

Ten produkt nie był jeszcze oceniany.Produkty w CentrumRowerowe.pl oceniają tylko nasi klienci po zakupie i przetestowaniu produktu.

Dostawa

Oferujemy dwa rodzaje przesyłki kurierskiej oraz odbiór złożonego roweru w punkcie.

  • Złożony rower
    Rower złożony przez specjalistę
    Odbiór w punkcie w Twoim mieście
    Koszt wysyłki do serwisu:

    Gratis!

    Cena złożenia roweru zależy
    od wybranego punktu odbioru.
    Zamów darmowe dostarczenie roweru do najbliższego punktu odbioru. Rower zostanie złożony przez specjalistę, który przygotuje go do jazdy. Koszt montażu klient ustala z serwisem, w którym dokonuje płatności przy okazji odbioru roweru.
  • Rozkręcony rower w kartonie
    Rower do samodzielnego montażu
    Dostawa kurierem
    Koszty wysyłki:

    Gratis!

    Jesteś doświadczonym rowerzystą? Potrafisz sam złożyć rower i przygotować do sezonu? Jeśli składanie roweru sprawia Ci przyjemność wybierz dostawę roweru do własnego montażu. Zostanie on przesłany w fabrycznym stanie.
  • Złożony rower w kartonie
    Rower wstępnie złożony i wyregulowany przez naszego specjalistę
    Dostawa kurierem
    Koszty wysyłki:

    Gratis!

    Posiadasz podstawową wiedzę na temat roweru? Zamów model wstępnie złożony i wyregulowany! Wystarczy, że samodzielnie wyprostujesz kierownicę, przykręcisz pedały i mostek. Kilka prostych kroków wystarczy do przygotowania roweru do jazdy.