Program
lojalnościowy

5,0/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Rower szosowy ORBEA Orca Aero M20LTD - specyfikacja

Informacja

  • Marka ORBEA
  • Płeć męskie
  • Kolor srebrny-zielony
  • Seria Orca Aero

Rama

  • Rozmiar ramy 54,5 cm
  • Rozmiar ramy wg producenta 53
  • Materiał ramy carbon
  • Widelec Orbea Orca Aero OMX ICR, full carbon, 1-1/8" - 1,5"

Napęd

  • Napęd 2x11
  • Przerzutka przednia Shimano Ultegra R8000
  • Przerzutka tylna Shimano Ultegra R8000 SS
  • Manetki Shimano ST-8020
  • Mechanizm korbowy Shimano Ultegra R8000 36x52
  • Kaseta/wolnobieg Shimano Ultegra R8000 11-30

Hamulce

  • Typ hamulców tarczowe hydrauliczne
  • Hamulce p/t Shimano R8070

Koła

  • Rozmiar koła 28"
  • Koła FULCRUM Racing 400 DB
  • Opony p/t Vittoria Rubino IV G2.0 TLR 700x25
  • Rodzaj osi - przód Sztywna oś 12 x 100 mm
  • Rodzaj osi - tył Sztywna oś 12 x 142 mm

Komponenty

  • Wspornik kierownicy OC RP10 Road Performance ICR, -8º
  • Wspornik siodła Orbea Orca Aero OMX, SB0/25
  • Siodło Prologo Dimension T4.0
  • Pedały brak

Informacje handlowe

  • Kod produktu DD169905
  • Kod EAN 8434446921896
  • Rocznik 2022

Orca Aero M20LTD to rower szosowy, w którym każdy detal zaprojektowano z myślą o biciu rekordów prędkości. Ustawka ze znajomymi, lokalny wyścig czy popularny segment na Stravie – Orca Aero zapewnia przewagę w każdej rywalizacji. Wiele rozwiązań zastosowanych w tej aerodynamicznej konstrukcji zaczerpnięto z modeli przeznaczonych do jazdy czasowej oraz triathlonu. Różnica polega na tym, że Orcę Aero wyposażono w tradycyjną szosową kierownicę, dlatego jest to rower zdecydowanie wszechstronniejszy.

Zrównoważone osiągi

Hiszpański producent zadbał o odpowiedni balans pomiędzy trzema parametrami najważniejszymi dla dynamicznej jazdy, czyli aerodynamiką, sztywnością oraz sterownością. Znalezienie złotego środka pomiędzy tymi właściwościami pozwoliło na stworzenie najciekawszego roweru szosowego na rynku.

Projekt karbonowej ramy to efekt tysięcy godzin spędzonych w tunelu aerodynamicznym na testowaniu różnych ustawień. Ostatecznie nowa Orca Aero pozwala na oszczędzenie 15 watów przy prędkości w 40 km/h w stosunku do poprzedniej wersji roweru. Udało się to osiągnąć dzięki:

  • Ramie optymalizującej przepływ powietrza.
  • Specjalnemu widelcowi dostosowanemu do kół z wysokim stożkiem.
  • Sztycy, kierownicy i mostkowi poprawiającym współczynnik aerodynamiczny o 2%.
  • Dopasowaniu ramy do opon o szerokości od 25 do 28 mm.
  • Zmianie kształtu rury podsiodłowej

Sztywność karbonowej ramy sprawia, że kolarz bardzo wydajnie przenosi moc z pedałów na napęd. Ma to szczególne znaczenie na podjazdach – Orca Aero jest jednym z najlepszych aerodynamicznych rowerów wspinaczkowych. Dzięki zastosowaniu karbonu OMX, czyli wykorzystującego włókna Hi-Mod, rama wyróżnia się wzorcowym stosunkiem sztywności do masy.

Geometria ramy jest bardzo agresywna, aby umożliwić przyjęcie pozycji o jak najniższym współczynniku CdA, czyli oporze aerodynamicznym. Jednak Orbea zadała o to, aby każdy rozmiar zaprojektowano w taki sposób, aby zastosowane w nim wymiary i kąty zapewniały jazdę nie tylko wydajną, ale także stabilną.

Najnowocześniejsze rozwiązania

Aerodynamiczna kierownica wymusiła pełną integracji linek wewnątrz mostka oraz główki ramy. Ma to znaczenie dla osiągów roweru, ale także jego spójnej stylistyki.

Przełomowymi rozwiązaniami w Orce Aero są wbudowane schowki. Nie tylko poprawiają one wygląd roweru, ponieważ zastępują zwykły bidon oraz torbę podsiodłową, lecz także poprawiają osiągi.

Skrytka Cargo Foil znajduje się pod dolną rurą ramy, tuż za przednim kołem. Zaprojektowano ją z myślą o transportowaniu niezbędnych narzędzi oraz dętki. Natomiast w miejscu koszyka umieszczono aero bidon na zintegrowanym mocowaniu. Taki zestaw idealnie współgra ze stylistyką ramy. Co więcej, oba rozwiązania – zarówno butelka, jak i schowek – działają jak owiewki, dzięki czemu poprawiają one aerodynamikę roweru.

Osprzęt wyłącznie z najwyższej półki

Tworząc najszybszy rower szosowy na rynku, trzeba postawić na najwyższej jakości komponenty. Wersję Orca Aero M20LTD wyposażono w napęd 2x11 złożony z pełnej mechanicznej grupy Shimano Ultegra R8000. Korba o stopniowaniu 36x52T w zestawieniu z kasetą o rozpiętości 11-32T zapewnia uniwersalny zakres przełożeń, który nadaje się zarówno w wysokie góry, jak i do dynamicznej jazdy po płaskim. Za skuteczne zwalnianie odpowiadają hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano R8070.

Dobór kół ma ogromne znaczenie dla osiągów, dlatego Orbea postawiła na sprawdzony model od włoskiej marki Fulcrum. Model Racing 400 DB dobrze odpowiada charakterystyce Orci Aero. Fabrycznie zamontowane opony to Vittoria Rubino IV G2.0 TLR 700x25, jednak prześwit w ramie mieści maksymalnie nawet ogumienie o szerokości 30 mm.

Ten produkt nie był jeszcze oceniany. Produkty w CentrumRowerowe.pl oceniają tylko nasi klienci po zakupie i przetestowaniu produktu.

Dopasowanie rozmiaru ramy

Dopasowanie rozmiaru ramy

Wpisz wzrost:

cm Przelicz

Ramy Szosowe

Rozmiar ramy szosowej wyrażany jest w centymetrach. Oznacza on... więcej >>efektywną długość górnej rury. Mierzymy ją od rury podsiodłowej do główki ramy. Co ważne, linia ta jest pozioma, co nie zawsze pokrywa się z nachyleniem rury górnej w rowerze. Wielkość ta może się różnić w zależności od producenta.

Rama rowerowa

Geometria ramy

Wybierz rozmiar ramy:

BB DROP
CS
HA
HT
REACH
SA
ST
STACK
TT
WB
Rozmiar koła 28"
Wzrost 173-179
ST Długość rury podsiodłowej 524
TT Efektywna długość górnej rury 545
HT Długość główki ramy 135
SA Kąt rury podsiodłowej 73,5
HA Kąt główki ramy 72,8
CS Długość tylnych widełek 408
WB Baza kół 976
Reach 385
Stack 542
BB Drop 74