Superior XR 9.5 GF to wyjątkowy rower szosowy zaprojektowany z myślą o intensywnym użytkowaniu – zarówno na długich asfaltowych trasach, jak i lekkim szutrze. Za sprawą karbonowej ramy o wadze 1072 g oraz widelca o lekkiej konstrukcji (411 g), rower zapewnia idealne połączenie sztywności i komfortu. Przemyślana geometria oraz szerszy prześwit dla opon do 45 mm czynią z XR 9.5 GF wszechstronną maszynę, która może służyć zarówno jako rower szosowy typu endurance, jak i dynamiczny gravel.
Sercem napędu jest nowoczesna, elektroniczna grupa Shimano 105 Di2 2x12, która zapewnia płynną i szybką zmianę przełożeń – nawet pod dużym obciążeniem. Taki wybór spełnia wymagania intensywnych treningów oraz amatorskich zawodów, oferując niezawodność oraz precyzję pracy. Rower wyposażono również w hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano, które świetnie działają na mokrej nawierzchni, żwirze i podczas zjazdów.
Szosówka „endurance” z dużym potencjałem gravelowym
Rower jest fabrycznie wyposażony w koła DT Swiss ER 1800 SPLINE, znane z trwałości i niskiej masy. To komponenty, które pozwalają na szybką jazdę po szosie, ale także sprawdzą się na bardziej zróżnicowanej nawierzchni. Rama jest kompatybilna z systemem UDH (Universal Derailleur Hanger) oraz jednoczęściowymi kierownicami typu aero. Zintegrowane prowadzenie przewodów (ICR) nadaje całości czysty, minimalistyczny wygląd, a możliwość zamontowania zintegrowanego światła w sztycy i błotników zwiększa funkcjonalność w codziennym użytkowaniu.
Model XR 9.5 GF czerpie z doświadczeń marki Superior w dziedzinie aerodynamiki – nowa konstrukcja minimalizuje opory powietrza dzięki optymalizacji przekroju rur ramy, zwłaszcza w przedniej i tylnej części. Całość została przetestowana w niemieckim laboratorium firmy EFBE, co potwierdza wysoką jakość wykonania i odporność na obciążenia.
Najważniejsze informacje:
- Rama z włókna węglowego nowoczesnego typu – lekka (1072 g), sztywna i komfortowa.
- Napęd Shimano 105 Di2 2x12 – szybka, elektroniczna zmiana biegów.
- Koła DT Swiss ER 1800 SPLINE – lekkie oraz wytrzymałe.
- Hamulce tarczowe Shimano (hydrauliczne) – pewność hamowania w każdych warunkach.
- Prześwit do 45 mm – możliwość montażu szerszych opon gravelowych.
- Aerodynamiczna konstrukcja – zoptymalizowana pod kątem minimalnego oporu powietrza.
- Zintegrowane prowadzenie przewodów (ICR) – czysty, nowoczesny design.
- Zgodność z UDH – nowoczesnym standardem od firmy SRAM.
- Możliwość montażu zintegrowanego oświetlenia i błotników.
- Testowana w EFBE – Niemcy – gwarancja jakości oraz trwałości.