Koła MTB 27,5 cali

Koła MTB 27,5” pojawiły się na rynku w odpowiedzi na 29-calową rewolucję. O ile największe koła przyjechały do nas ze Stanów Zjednoczonych, „średniaki” są europejskim pomysłem. W zamyśle producentów miały łączyć zalety „26” i „29”. Niska masa, skrętność roweru, łatwość przetaczania przez przeszkody i świetna amortyzacja nierówności – takie cechy, teoretycznie, miały mieć średnie koła. W praktyce tak dobrze nie jest, choć są dyscypliny MTB, w których 27,5 cala rządzi!

POLECAMY

Wyprzedaż

-60% 3 599 zł
1 455  zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
399  zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
-15% 470 zł
399 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
-24% 631 zł
479 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
4,0

1 opinia

-8% 304 zł
279 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-4% 798 zł
769 ,99 zł
Dostawa GRATIS
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Pierwsza edycja Pucharu Świata w XC w 2012 roku był dla wielu szokiem. Nino Schurter, legenda MTB, wygrał ze zawody na dość oryginalnym rowerze. Okazało się, że Szwajcar jechał na kołach 27,5-calowych.

Koła MTB 27,5 cala wymagają innych elementów niż pozostałe. Współpracują one perfekcyjnie wyłącznie z dedykowanymi ramami i amortyzatorami. Opony oczywiście muszą być także przeznaczone wyłącznie do „średniaków”.

Obecnie standard „27,5” przegrywa z „29”. Są jednak rozwiązania, które łączą oba te światy. W niektórych rowerach można założyć zarówno koła MTB 27,5, jak i 29. Są też konstrukcje, w których z tyłu jest koło 27,5 cala, a z przodu 29 cali.

W jakich rowerach „średniaki” mają największe szanse? Przede wszystkim w modelach dla niższych osób i w dyscyplinach grawitacyjnych. W DH i Enduro trudno znaleźć największe koła (choć coraz częściej się to zdarza). Koła 27,5 cala można także montować do niektórych graveli. Taki zabieg umożliwia firma Rondo. Jaki jest cel takiego działania? Rower pomieści wówczas szersze opony, a to umożliwia jazdę z niższym ciśnieniem, co gwarantuje większy komfort.