Koszyk

Koszyk jest pusty

Manetki rowerowe szosowe

-38% 216,00 zł
134,99 zł
Produkty z dostawą od 72 godzin
5,0

1 opinia

-25% 438,00 zł
329,99 zł

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej

Współcześnie manetki do roweru szosowego najczęściej przybierają postać klamkomanetek, czyli dźwigni hamulca i manetki przerzutek umieszczonych w jednej obudowie. Jednak w tzw. kolarzówkach starszego typu, np. tych wyprodukowanych w latach 80. i 90. XX wieku, czy oldtimerach (stylizowanych rowerach szosowych) spotkać można rozwiązania w postaci manetek dźwigniowych montowanych u szczytu rury dolnej, w pobliżu główki ramy (stąd określa się je również mianem manetek na ramę). W grupie nietypowych manetek szosowych znajdują się też manetki szosowe na prostą kierownicę, które budową przypominają urządzenia do zmiany biegów znane ze świata MTB. Zastosowano w nich dźwignie RapidFire Plus. Oznacza to, że większy cyngiel służy w nich do napinania linki, tj. wrzucania wyższego biegu z przodu i niższego z tyłu, natomiast mniejszy odpowiada za luzowanie linki, czyli zrzucanie przełożenia. Jeszcze inaczej wyglądają manetki w rowerze szosowym przystosowanym do jazdy na czas, choć znajdują one zastosowanie również w rowerach turystycznych. Mocuje się je na końcach kierownicy lub lemondki, dlatego mogą być używane także przez tiathlonistów. Każdorazowo wybierając manetki szosowe, należy pamiętać o liczbie przełożeń w napędzie. W razie niedopasowania tych elementów rowerzysta nie może bowiem skorzystać ze skrajnych biegów.