Program
lojalnościowy

5,0/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Bloki SPD SHIMANO

Japońska marka opracowała dwa najpopularniejsze systemy zatrzasków, dlatego bloki do pedałów Shimano okazują się produktem, z którego korzysta większość rowerzystów. Na rynku są dostępne ich dwa najważniejsze rodzaje: · Bloki Shimano SPD SL – przede wszystkim do rowerów szosowych · Bloki SPD Shimano – dedykowane rowerom MTB. Wersja szosowa to bloki mocowane na 3 śruby. Zapewnia ona lepsze podparcie nogi podczas jazdy, co poprawia efektywność przekazywania energii, jednak zarazem utrudnia chodzenie po zejściu z roweru, ponieważ punkty montażowe wystają z podeszwy. Z kolei wariant górski – na dwie śruby – to mniejsze, schowane w bucie bloki, z którymi da się także chodzić.

Wyczyść filtry
  • Marka: SHIMANO
Marka SHIMANO
Polecane marki
Pozostałe marki
brak wyników
Od
do
4,4

5 opinii

4,2

11 opinii

59 ,99 zł 59,99
-14% 70 zł
Dostawa GRATIS

bestseller

4,7

25 opinii

73 ,99 zł 73,99
-24% 97 zł
Dostawa GRATIS
4,6

20 opinii

73 ,99 zł 73,99
-24% 97 zł
Dostawa GRATIS

bestseller

4,8

51 opinii

79 ,99 zł 79,99
-18% 97 zł
Dostawa GRATIS
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Bloki do pedałów Shimano to elementy przykręcane do butów rowerowych. Umożliwiają one wpinanie się w zatrzaski pedałów. Bloki Shimano SPD SL są przeznaczone do obuwia szosowego, natomiast bloki SPD pasują do pedałów MTB.

Szosowe bloki Shimano zapewniają większą powierzchnię podparcia butów, dlatego są sztywniejsze i lepiej przenoszą energię podczas jazdy. Ze względu na wystającą konstrukcję nie nadają się jednak do komfortowego chodzenia po zejściu z roweru.

Z kolei bloki Shimano MTB są schowane wewnątrz podeszwy buta. Zapewniają nieco mniej sztywne połączenie z pedałami, ale za to pozwalają na w miarę „normalne” chodzenie po zejściu z siodełka.

Warto pamiętać o tym, że bloki do pedałów Shimano ścierają się nie tylko przy chodzeniu, ale także przy każdym wpięciu i wypięciu. Co kilka tysięcy kilometrów należy wymienić je na nowe. Jest to jeden z najtańszych elementów eksploatacyjnych, dlatego nie warto zwlekać z ich zmianą. Dobrze ustawione i niezużyte bloki są gwarancją komfortowej jazdy.