Program
lojalnościowy

5,0/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Koło przednie SHIMANO Deore XT M8120 - specyfikacja

Informacje

  • Marka SHIMANO
  • Kolor czarny-srebrny
  • Koło - ilość szprych 28
  • Materiał aluminium
  • Mocowanie tarczy centerlock
  • Montaż przód
  • Piasty - łożyska maszynowe
  • Przeznaczenie enduro, trail
  • Rodzaj osi - przód Sztywna oś (Boost) 15 x 110 mm
  • Rodzaj osi - tył n/d
  • Rozmiar koła 29"
  • Szerokość wewnętrzna 30 mm
  • Tubeless ready tak
  • Typ bębenka kaseta micro spline
  • Typ hamulca tarczowy
  • Wysokość obręczy 19,8 mm

Informacje handlowe

  • Kod produktu DD140905
  • Kod EAN 4550170449452
  • Waga produktu 941 g

Shimano WH-M8120 to koło pozycjonowane w grupie XT. Producent oferuje je z dwoma wielkościami obręczy – 27,5 cala i 29 cali. Koło przeznaczone jest do bardziej agresywnych odmian MTB – trail i enduro.

Koło przednie ma oś 15x110 mm, tylne – 12x148 mm. W porównaniu do modelu M8100 ma szerszą obręcz. 30 milimetrów wewnątrz i 34,7 mm na zewnątrz zapewniają świetnie ułożenie szerokiej opony. Także wysokość jest nieco inna –19,8 mm.

Jakie inne cechy ma koło WH-M8120?

  • Obręcze są przystosowane do opon bezdętkowych. Aby złożyć koło bez dętki, wystarczy uzupełnić zestaw o dedykowany wentyl, oponę i płyn. Koła bezdętkowe znacznie lepiej zachowują się w trudnym terenie, ponieważ umożliwiają jazdę z niższym ciśnieniem.
  • Szprychy są cieniowane, mają zmienną średnicę 2,0-1,8-2,0 mm.
  • Tarcza montowana jest w standardzie Center Lock. Jest to rozwiązanie znacznie szybsze w porównaniu do konkurencyjnych sześciu śrub. Wystarczy odkręcić i przykręcić jeden pierścień.

Sercem tylnej piasty jest nowy bębenek, wykonany w standardzie Micro Spline. Umożliwia ona zastosowanie 12-rzędowej kasety, w której najmniejsza koronka ma 10 zębów. To z kolei – w połączeniu z największą zębatką 51 – przekłada się na bardzo szeroki, 510-procentowy zakres przełożeń.

Standard Boost, który zastosowano w przednim i tylnym kole, wpływa na znaczne zwiększenie sztywności. Producent podaje, że 15-milimetrowa oś z przodu przekłada się na większą sztywność skrętną o 15 procent i 25-procentową większą sztywność boczną. Parametry te podane są w porównaniu do tradycyjnej osi 9 mm.

Ten produkt nie był jeszcze oceniany. Produkty w CentrumRowerowe.pl oceniają tylko nasi klienci po zakupie i przetestowaniu produktu.