Mechanizm korbowy Shimano GRX FC-RX810 przeznaczony jest do graveli. Jest częścią pierwszej na świecie grupy, stworzonej specjalnie do tego typu rowerów.
Czym mechanizm GRX odróżnia się od innych? Do tej pory w rowerach gravelowych stosowano części szosowe. Takie tarcze mechanizmu korbowego miały stopniowanie 50-34T. To idealna liczba zębów na asfalt. Po zjechaniu na szuter lub ścieżkę biegi okazywały się zbyt twarde.
Dlatego Shimano GRX FC-RX810 ma tarcze w konfiguracji 48-31T. To sprawia, że przełożenia są lżejsze, a jazda w nawet trudnym terenie jest przyjemnością.
Jakie cechy ma mechanizm korbowy?
- Masa mechanizmu (katalogowa) – 710 g
- Linia łańcucha – standard (46,9 mm)
- Technologia: Hollowtech II
- Współczynnik Q (mm): 151
Zastosowane technologie
Hollowtech II
Technologia Hollowtech II stosowana jest w mechanizmach korbowych. Konstruktorzy skoncentrowali się na zapewnieniu maksymalnej sztywności. Chodzi o to, by każdy wytworzony przez kolarza wat energii był przekazywany do napędzania roweru. Mechanizmy z technologią Hollowtech II są także bardzo lekkie. Ramiona korby wydrążono, a zintegrowana oś to idealne połączenie niskiej masy i sztywności.