Mechanizm korbowy SHIMANO GRX FC-RX810 - specyfikacja

Informacje

  • Marka SHIMANO
  • Dedykowany do kasety 11 rz.
  • Długość 172,5 mm
  • Grupa GRX
  • Ilość rzędów 2
  • Kolor czarny
  • Linia łańcucha 46.9 mm
  • Materiał aluminium
  • Przeznaczenie gravel
  • Seria RX810
  • Stopniowanie 48-31
  • Typ mufy ramy zewnętrzne

Informacje handlowe

  • Kod produktu DD131752
  • Kod EAN 4550170448585
  • Waga produktu 710 g

Mechanizm korbowy Shimano GRX FC-RX810 przeznaczony jest do graveli. Jest częścią pierwszej na świecie grupy, stworzonej specjalnie do tego typu rowerów.

Czym mechanizm GRX odróżnia się od innych? Do tej pory w rowerach gravelowych stosowano części szosowe. Takie tarcze mechanizmu korbowego miały stopniowanie 50-34T. To idealna liczba zębów na asfalt. Po zjechaniu na szuter lub ścieżkę biegi okazywały się zbyt twarde.

Mechanizm korbowy Shimano GRX

Dlatego Shimano GRX FC-RX810 ma tarcze w konfiguracji 48-31T. To sprawia, że przełożenia są lżejsze, a jazda w nawet trudnym terenie jest przyjemnością.

Jakie cechy ma mechanizm korbowy?

  • Masa mechanizmu (katalogowa) – 710 g
  • Linia łańcucha – standard (46,9 mm)
  • Technologia: Hollowtech II
  • Współczynnik Q (mm): 151  


Zastosowane technologie

Hollowtech II

Technologia Hollowtech II stosowana jest w mechanizmach korbowych. Konstruktorzy skoncentrowali się na zapewnieniu maksymalnej sztywności. Chodzi o to, by każdy wytworzony przez kolarza wat energii był przekazywany do napędzania roweru. Mechanizmy z technologią Hollowtech II są także bardzo lekkie. Ramiona korby wydrążono, a zintegrowana oś to idealne połączenie niskiej masy i sztywności. 

Mechanizm korbowy SHIMANO GRX FC-RX810 - opinie

  • Adam
    5,0

    Opinia potwierdzona zakupem

    ok

  • Konrad
    5,0

    Opinia potwierdzona zakupem

    Zastąpiła Ultegrę 6800 5034. Ciut cięższa, ale przełożenia wygodniejsze.