Opona Continental E. Contact wychodzi naprzeciw wymaganiom stawianym w e-bikach, gdzie ogumienie wystawione jest na masę akumulatora i większą szybkość.
CECHY:- Bieżnik zaprojektowany do różnych nawierzchni
- Mocny oplot
- Bezpieczny i solidny element każdego roweru
- Wysokiej jakości wzmocniona osnowa (3 warstwy/180 TPI) z dodatkową gumą
- Ochrona przed przebiciem SafetyPlus
- Specjalnie opracowana dla większych wymagań stawianych oponom e-rowerów
- Zapewnia niezawodną ochronę przed przebiciem i przecięciem
- Pozwala uniknąć drogich napraw
- Zapewnia gładką jazdę i minimalne opory toczenia
- Wysoka elastyczność mieszanki gumy
- Świetna i wszechstronna opona, która doskonale się zachowuje, tak na asfalcie, szutrze, jak i leśnych ścieżkach
SPECYFIKACJA:- Przeznaczenie - opony miejskie / trekkingowe
- Segment - E-Bike
- Warunki - Mieszane / Asfalt
- TPI - 3/180

TECHNOLOGIA:
SafetyPlus Breaker – specjalnie dla e-rowerów

Specjalnie dla e-rowerów połączyliśmy SafetySystem Breaker z wysoce elastycznym materiałem. Wynikiem tego działania jest niezwykle odporna na pęknięcia i przecięcia osnowa, która dzięki wysokiej elastyczności ma wyjątkowo niskie opory toczenia, co oszczędza energię akumulatora i środowisko. Oplot spełnia również wymagania szybszych e-rowerów, poruszających się z prędkościami do 50 km/h. Zostało również dostosowany do większego momentu obrotowego pojawiającego się w czasie przyspieszania e-rowerów, jak i wyższych szybkości w skręcie. To specjalistyczna opona do szybkich e-rowerów i rowerów z wypożyczalni.

ECO – opony które oszczędzają prąd

Opony Continental z logo ECO czerpią ze stuletniego doświadczenia w konstruowaniu opon do skuterów i motocykli. Zostały opracowane do rowerów elektrycznych rozwijających prędkości do 25 km/h. Gwarantują niskie opory toczenia i wysoką odporność na przebicia. Testowane są na e-bike’ach, aby zapobiec przedwczesnemu zużyciu na skutek dodatkowej siły napędowej. Niektóre opony, takie jak Top CONTACT II, posiadają również certyfi kat ECE-R 75, oznacza to, że mogą być wykorzystywane w szybkichrowerach elektrycznych, do prędkości 50 km/h. 
Osnowy i TPI
Konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.
Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wykonane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon dobrze łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą odporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decydujeo specyfi cznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 2,54 cm. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Bardzo drobny splot tkaniny sprawia, że opona jest elastyczna i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to większa odporność na przecięcie i większa wytrzymałość opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breakermoże być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. Wzależności od przeznaczenia stosowane są różne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastycznykauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus, a także tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w naszychsportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfi kacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

