
Continental to niemiecki producent opon i dętek rowerowych oraz innych wyrobów gumowych mających zastosowanie nie tylko w branży rowerowej. Współpraca z najlepszymi grupami zawodowymi na świecie oraz ponad 100 letnie doświadczenie sprawia, że produkty Continental cechuują się najwyższą precyzją wykonania. W naszej ofercie znajdziesz opony MTB, szosowe, trekkingowe przeznaczone dla każdego rowerzysty.
Opona Grand Prix Classic - Nowoczesna klasyka
Klasyka w nowym wydaniu zadowoli młodego kolarza jak i miłośnika stylu retro. Oryginalny profil Conti Sport z 1982 połączony z technologią, na której opiera się obecnie Grand Prix.
- CECHY:
- Opony szosowe Continental wyznaczają standardy na całym świecie pod wszelkimi względami
- Zapewniają doskonałe wyniki
- Są optymalnym połączeniem przyczepności, gładkości jazdy, ochrony przed przebiciem oraz wagi
- Wysokie wyniki w licznych testach grupowych
- Opony wyścigowe są produkowane ręcznie w Niemczech
- Wykorzystują wyjątkowe technologie oraz materiały
- Nowa Grand Prix w klasycznym wydaniu
- Zadowoli, nie tylko młodego kolarza, jak i miłośnika stylu retro
- Opona ta ma brązowe boki i oryginalny profil Conti Sport z 1982
- Technologicznie jest oparta na obecnej Grand Prix
- Wyposażona w PolyX Breaker i legendarny BlackChili Compound
- Stabilne warstwy nylonowych splotów 180 TPI
- Technologicznie reprezentuje mistrzostwo w sztuce produkcji opon szosowych
- Popularny rozmiar 25-622 tej zwijanej opony gwarantuje komfort i lekkie toczenie się
- Oczywiście: Made in Germany!

- SPECYFIKACJA:
- Przeznaczenie - szosowa
- Segment - Premium
- Tour / Wyścig
- TPI - 3/180
- PSI:
26" - 95-116
28" - 110-120 - PU - 10

- TECHNOLOGIA:
BlackChili Compound

BlackChili to unikalna mieszanka gumowa, produkowana tylko w Niemczech, która zrewolucjonizowała opony rowerowe!Zastosowana w oponach z górnej półki BlackChili Compound to kompromis pomiędzy przyczepnością, a oporem toczenia.Liczne zwycięstwa w testach dowodzą wymiernych korzyści.

Najnowsze związki polimerów, mikroskopijne cząstki sadzy i optymalne wypełniacze gwarantują unikalne działanie – od opon downhillowych do szosowych! BlackChili Compound zmniejsza o 26 % opory toczenia i zapewnia o 30 % lepszą przyczepność niż mieszanki krzemianowe. Opony z BlackChili charakteryzuje również większy przebieg oraz, co jest rzadko spotykane w oponach z zaawansowanymi mieszankami, ich właściwości są niezmienne od pierwszego do ostatniego kilometra.

Technologia BlackChili nie stoi w miejscu, lecz jest ciągle udoskonalana podczas badan nad nowymi modelami opon. W rowerze szosowym czy górskim – przewaga niskiego oporu toczenia i zwiększonej przyczepności jest zauważalna. Technologia zastosowania mieszanki w produkcji jest tak wyrafi nowana, że tylko niemiecka fabryka w Korbach może ją stosować. Opony z BlackChili charakteryzuje większy przebieg oraz, co jest rzadko spotykane w oponach z zaawansowanymi mieszankami, ich właściwości sąniezmienne od pierwszego do ostatniego kilometra.

PolyXBreaker® - Ochrona przed przebiciem

Dzięki oplotowi PolyX Breaker® wprowadzamy naszą wiedzę o oponach samochodowych do segmentu opon rowerowych. Poliester z powodzeniem stosowany jest od wielu lat w oponach samochodowych, a jego zastosowanie było wielokrotnie sprawdzone. Niezwykle odporne włókno poliestrowe tworzy materiał o ciasnym splocie poprzecznym. W ten sposób osiąga się bardzo wysoką gęstość tkaniny, co czyni oplot wyjątkowo odpornym na przebicia. Oplot PolyXBreaker® nie wpływa negatywnie na opory toczenia.

Pamiętaj o właściwym doborze opon i obręczy

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja Techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, szczególnie przyciśnieniu powietrza powyżej 3 bar. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokośćobręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. haczyk) oraz średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między zakrzywionymikrawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

