
Continental to niemiecki producent opon i dętek rowerowych oraz innych wyrobów gumowych mających zastosowanie nie tylko w branży rowerowej. Współpraca z najlepszymi grupami zawodowymi na świecie oraz ponad 100 letnie doświadczenie sprawia, że produkty Continental cechuują się najwyższą precyzją wykonania. W naszej ofercie znajdziesz opony MTB, szosowe, trekkingowe przeznaczone dla każdego rowerzysty.
Opona Mud King - Let’s get dirty!
Opona, która pokazuje pazur! Bardzo sprawnie poradzi sobie na zjazdach nawet podczas deszczu, a jej agresywny design bezlitośnie radzi sobie nawet w głębokim błocie.
- CECHY:
- Perfekcyjna przyczepność w każdym terenie
- Toczą się niezwykle gładko
- Są trwałe i mają wysoką odporność na przebicia
- Wyśmienity produkt dla najszybszych i najlepszych kolarzy górskich
- Produkowane ręcznie przez doświadczonych specjalistów w Korbach w Niemczech
- Najlepsze materiały w celu uzyskania najwyższej jakości i wyjątkowych właściwości
- Doskonała jakość na użytek sportowy
- Tam, gdzie kończą się możliwości innych opon, swoje pazury pokazuje Mud King
- Zjazdy w deszczu z oponą Mud King – są królewską przyjemnością
- Agresywny design bezlitośnie radzi sobie nawet w głębokim błocie
- Wyjątkowo dobre samooczyszczenie
- Małe opory toczenia
- Dwuwarstwowy oplot, taki jak w oponach Kaiser i Baron
- Dodatkowo wzmocniony technologią Apex Mud King opiera się podstępnym przebiciom

- SPECYFIKACJA:
- Przeznaczenie - opony MTB
- Segment - MUD XC
- Warunki - Luźna nawierzchnia / Mokro / Błoto
- Pasujące dętki - MTB 26 Downhill / Freeride / MTB 26
- TPI :
2.3 - 6/360
1.8 - 4/240 - PSI - 50-65
- PU - 2.3 -2 / 1.8 -6

- TECHNOLOGIA:
BlackChili Compound

BlackChili to unikalna mieszanka gumowa, produkowana tylko w Niemczech, która zrewolucjonizowała opony rowerowe!Zastosowana w oponach z górnej półki BlackChili Compound to kompromis pomiędzy przyczepnością, a oporem toczenia.Liczne zwycięstwa w testach dowodzą wymiernych korzyści.

Najnowsze związki polimerów, mikroskopijne cząstki sadzy i optymalne wypełniacze gwarantują unikalne działanie – od opon downhillowych do szosowych! BlackChili Compound zmniejsza o 26 % opory toczenia i zapewnia o 30 % lepszą przyczepność niż mieszanki krzemianowe. Opony z BlackChili charakteryzuje również większy przebieg oraz, co jest rzadko spotykane w oponach z zaawansowanymi mieszankami, ich właściwości są niezmienne od pierwszego do ostatniego kilometra.

Technologia BlackChili nie stoi w miejscu, lecz jest ciągle udoskonalana podczas badan nad nowymi modelami opon. W rowerze szosowym czy górskim – przewaga niskiego oporu toczenia i zwiększonej przyczepności jest zauważalna. Technologia zastosowania mieszanki w produkcji jest tak wyrafi nowana, że tylko niemiecka fabryka w Korbach może ją stosować. Opony z BlackChili charakteryzuje większy przebieg oraz, co jest rzadko spotykane w oponach z zaawansowanymi mieszankami, ich właściwości sąniezmienne od pierwszego do ostatniego kilometra.

Apex

Stosowana od wielu lat w oponach do samochodów osobowych, technologia Apex skutecznie stabilizuje oponę na zakrętach. Technologia ta może być przydatna również w dużych oponach rowerowych: Apex jest to kauczukowy profil, który jest umieszczany między warstwami osnowy na stopce opony. Usztywnia on boczne ścianki opony minimalizując w ten sposób przesuwanie się opony względem obręczy pod działaniem dużych obciążeń poprzecznych. Ponadto usztywnione ścianki boczne zmniejszają ryzyko przebicia i zapobiegają spadaniu opony z obręczy. Te właściwości predestynują Apex do naszych opon downhill i freeride:Ciśnienie robocze można jeszcze bardziej obniżyć z korzyścią dla przyczepności bez pogorszenia własności opony podczas jazdy po łuku i bez zwiększenia ryzyka przebicia.

Pamiętaj o właściwym doborze opon i obręczy

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja Techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, szczególnie przyciśnieniu powietrza powyżej 3 bar. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokośćobręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. haczyk) oraz średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między zakrzywionymikrawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.


