Tym, co wyróżnia TUFO na tle innych producentów, jest rewelacyjny stosunek ceny do jakości produktu. Cała produkcja odbywa się w zakładzie w Republice Czeskiej. Większość produkcji odbywa się ręcznie, przez wykwalifikowanych pracowników. Skoncentrowanie na szczegółach, przetwarzanie naturalnych komponentów oraz dążenie do osiągnięcia maksymalnej jakości, sprawia że każdy produkt Tufo jest unikalny. Calibra to typowo wyścigowa opona. Sprytna konstrukcja i wysokie wartości oplotu wpływają na obniżenie oporów toczenia. Konstruktorom Tufo udało się również umieścić dedykowaną wkładkę antyprzebiciową (D) . Calibra jest wyjątkowo lekka bez uszczerbku dla wytrzymałości i trwałości, bo w procesie produkcyjnym całość gumy jest wyciskana na zewnątrz opony (B). Ten proces obniża wagę opony a ochronna warstwa gumy jest dokładnie tam gdzie trzeba: na zewnątrz opony. Opona od środka posiada wzór zapobiegający przesuwaniu dętki. Zabezpiecza to przed zerwaniem wentyla przy dynamicznej jeździe. Bieżnik (A) z gładkim środkiem i lekką tarką z boku jest szybki i przyczepny w zakrętach na różnych rodzajach nawierzchni. Mieszanka z domieszką materiału Silica jest jednocześnie przyczepna i trwała.

- Dostępne rozmiary: 700x23c (23-622, waga ~210g, ciśnienie 6-10 bar), 700x25C (25-622, waga ~225g, ciśnienie 6-9 bar)
- Opona zwijana z lekką i trwałą stopką aramidową (G)
- Zabezpieczenie przed uszkodzeniem stopki opony (F)
- Oplot: wielowarstwowa konstrukcja z krzyżującymi się włóknami o wartości 120 TPI na bocznych powierzchniach (E) i 240 TPI w bieżniku (C), to niskie opory toczenia i gwarancja zachowania doskonałego kształtu opony, przez cały okres użytkowania.