Specyfikacja i opis

Informacje

  • Marka SHIMANO
  • Ilość otworów 32
  • Kolor czarny
  • Łożyska kulkowe
  • Mocowanie tarczy centerlock
  • Montaż tył
  • Rodzaj osi - przód n/d
  • Rodzaj osi - tył 148 x 12 mm (E-Thru)
  • Typ bębenka micro spline

Informacje handlowe

  • Kod produktu DD135580
  • Kod EAN 4550170504779

Shimano XTR FH-MT901-B to tylna piasta, przeznaczona do kaset 12-rzędowych. Ta wersja kompatybilna jest z ramami w standardzie boost, tarczami CenterLock i obręczami z 32 otworami na szprychy.

Piasta została zaprojektowana od nowa. Wszystko po to, by zmieścić koronkę z 10 zębami. Dzięki niej i 12 biegom osiągnięto niesamowity zakres przełożeń 510 procent! Nabywca może też wybrać rozpiętość 450 procent (kaseta 10-45) i mniejsze skoki między biegami.

Ale to nie wszystko. W piaście zastosowano technologię Scylence. Sprawia ona, że szybciej się zazębia i jest cichsza. W mechanizmie nie ma zapadek, przez co opory są znacznie mniejsze. Shimano skorzystało w tym zakresie z doświadczeń firmy DT i stworzyło swoją wersję sprzęgła.

Czym jeszcze charakteryzuje się piasta Shimano XTR FH-MT901-B?

  • wykonana jest ze stali i aluminium, masa katalogowa to jedynie 263 g
  • standard boost zwiększa sztywność napędu i połączenia koła z ramą
  • mocowanie tarczy w systemie CenterLock jest szybkie i bezproblemowe
  • kąt zazębienia to jedynie 7 stopni - energia rowerzysty jest błyskawicznie przekazywana do napędu
  • piasta obraca się na łożyskach stożkowych ze stalowymi kulkami
  • do zabezpieczenia środka zastosowano uszczelki labiryntowe i kontaktowe
  • piasta współpracuje ze standardowymi szprychami (J-bend)

XTR to najwyższa grupa Shimano. Najlżejsza, najlepsza, wykonana z najlepszych materiałów i… najdroższa. To biżuteria, która zdobi rower jak piękne alufelgi Forda Mustanga. Tyle, że jest ona praktyczna . XTR-a używają najlepsi zawodnicy MTB.

Zastosowane technologie

Scylence

Technologia Scylence dostępna jest wyłącznie w piastach tylnych Shimano XTR. Jej największym atutem jest błyskawiczne przyspieszenie. Jest to możliwe dzięki lepszemu zazębianiu i większej sztywności. Poza tym piasta pracuje bardzo cicho. Efekt taki udało się osiągnąć dzięki wykorzystaniu dwóch płytek napędzających, które po przerwaniu pedałowania są rozłączane.

Opinie

Ten produkt nie był jeszcze oceniany. Produkty w CentrumRowerowe.pl oceniają tylko nasi klienci po zakupie i przetestowaniu produktu.