Nowoczesny design, geometria opracowana z myślą o dynamicznej jeździe terenowej i duży zasięg. BH Atomx Lynx 5.5 Pro-L to nowoczesny rower górski typu full suspension, który wyposażono w wydajny silnik elektryczny i niezawodny 11-rzędowy napęd.
Atomx Lynx 5.5 Pro-L to sprzęt przeznaczony dla zaawansowanych miłośników górskiej jazdy. Świetnie nadaje się do downhillu i freeride’u oraz innych aktywności w ekstremalnie trudnych warunkach terenowych. Doskonale poradzi sobie na stromych i krętych zjazdach, wyboistych leśnych duktach oraz w sportowej rywalizacji.
Ten jednoślad wykorzystuje innowacyjną technologię X System. Potrójne wytłaczanie dolnej rury bez cięć i obróbki CNC sprawia, że konstrukcja jest niezwykle sztywna i wytrzymała. Sportowa geometria High Performance sprzyja agresywnej jeździe przełajowej. Zintegrowana z ramą bateria zwiększa ergonomię konstrukcji, a wewnętrzne prowadzenie linek sprawia, że maszyna prezentuje się stylowo i nowocześnie.
BH Atomx Lynx 5.5 Pro-L wyposażony jest w pełne zawieszenie, które zwiększa komfort jazdy i zapewnia wygodniejsze sterowanie jednośladem na terenowych szlakach. Za tylną amortyzację odpowiada wydajny damper Rock Shox Deluxe Debonair ze 160-milimetrowym skokiem. Przednie zawieszenie wykorzystuje amortyzowany widelec Rock Shox Recon 140 mm RL. Ułożenie dolnej rury pozostawia spory prześwit na widelec i koło, co docenią m.in. miłośnicy enduro.
Rower wyposażono w wydajny systemem elektrycznego wspomagania, które sprawdza się na trasach dojazdowych do górskich szlaków oraz pozwala sprawniej pokonywać strome podjazdy. Sercem układu jest kompaktowy silnik Brose S Mag, który dysponuje maksymalną kadencją 130 obr./min. Zasila go wydajna bateria o pojemności 720 Wh, pozwalająca na przejechanie nawet 155 km na jednym ładowaniu.
Jednostka napędowa może pracować w 4 trybach: Eco (75%), Eco+ (150%), Sport (250%) i Boost (410%). Sterowanie funkcjami elektrycznego wspomagania jest możliwe za pomocą ergonomicznego panelu z 2,8-calowym wyświetlaczem LCD, który umieszczono po wewnętrznej stronie kierownicy. Ten rowerowy komputer podaje też informacje o prędkości, dystansie, mocy i kadencji oraz obsługuje połączenia Bluetooth i Ant+.
Świetne właściwości jezdne tego modelu to efekt zastosowania wydajnych podzespołów napędowych. Za zmianę biegów odpowiada niezawodna przerzutka z serii Shimano Deore (M5100), która współpracuje z 11-rzędową kasetą z układem zębów 11-51. Mechanizm pozwala na precyzyjną zmianę przełożeń, dynamiczną jazdę, sprawne pokonywanie wzniesień i osiąganie sporych prędkości na płaskich i prostych odcinkach. System hamowania obsługują hydrauliczne hamulce Shimano MT420 4 Piston z 203-milimetrowymi tarczami. Jednoślad wyposażono też w 29-calowe obręcze z wytrzymałymi oponami Maxxis Minion TPI60 EXO.