Haibike Adventr FS 10 to e-MTB z pełnym zawieszeniem oraz wyposażeniem charakterystycznym dla trekkingów. Zdecydowanie należy uznać go za jeden z najodważniej zaprojektowanych rowerów elektrycznych od niemieckiego producenta. Model ma wszystko, czego mogą zapragnąć użytkownicy stawiający na maksymalny komfort jazdy – mocne wspomaganie elektryczne, tłumiącą wszystkie nierówności amortyzację, a także najbardziej funkcjonalne akcesoria wyprawowe, czyli zintegrowane oświetlenie, błotniki tylny bagażnik.
![Haibike Adventr FS 10](/img/common/blank.gif)
Jak sugeruje nazwa modelu, Adventr FS 10 jest rowerem idealnym dla poszukiwaczy przygód. Świetne nadaje się do długodystansowych wypraw po trasach obfitujących w strome podjazdy oraz trudno przejezdne drogi. Oprócz tego sprawdzi się przy codziennym poruszaniu się po mieście, np. przy dojazdach do pracy.
Najważniejsze cechy:
- Nowoczesny silnik centralny Yamaha PW-X3. Najlepsza jednostka od japońskiego producenta jest lekka i ma kompaktowe wymiary, a mimo to oferuje 85 Nm momentu obrotowego. Wspomaganie ma bardzo sportowy charakter, dlatego od razu po naciśnięciu na pedały może generować dużą moc. Model opracowano w myśl koncepcji Pure Ride. Spora dynamika pracy zapewnia ogromną radość z jazdy.
- Zintegrowana w dolnej części ramy bateria o pojemności 725 Wh. Umożliwia ona długą pracę silnika elektrycznego. System daje także opcję dołożenia dodatkowego akumulatora – specjalnego Range Extendera, który zwiększa zasięg o dodatkowe 360 Wh, czyli w optymalnych warunkach nawet kilkadziesiąt kilometrów.
- Na dłuższe trasy można łatwo zamocować dodatkową baterię za pomocą systemu Range Extender, co pozwala zwiększyć zasięg o kolejne 360 Wh
- Pełne zawieszenie bazujące na technologii amortyzacji powietrznej. Zarówno widelec Fox 34 Float, jak i damper Fox Float DPS Performance EVOL LV Trunnion mają 140 mm skoku, czyli typowo trailową wartość. Sprawnie tłumi on wstrząsy w różnych warunkach, nawet na wymagających trasach w górach.
- Napęd 1x12 składający się z niemal pełnej grupy SRAM NX Eagle. Uzupełnia go korba dobrze dopasowana do współpracy z silnikiem centralnym. Mechanizm zapewnia szeroki zakres przełożeń i pracuje bardzo precyzyjnie. Doskonale odpowiada wymagającym kolarzom.
- Mocne i niezawodne hydrauliczne hamulce tarczowe z 4-tłoczkowymi zaciskami, a także największymi dostępnymi tarczami – 203 mm z przodu i tyłu.