Kellys Tayen 20 to rower elektryczny damski. Jego największym atutem jest system Shimano Steps.
Napęd każdego elektryka, także Tayen’a, składa się z silnika, akumulatora i wyświetlacza. W rowerze słowackiego producenta zastosowano jednostkę Shimano Steps E7000. Jej parametry to moc 250 watów i moment obrotowy 60 Nm. Liczby te przekładają się na mocne i intuicyjne wspomaganie. Co ważne, jednostka waży zaledwie 2,8 kg. Jest umieszczona nisko, co przekłada się na dobre rozłożenie ciężaru. Nisko umieszczony środek ciężkości zapewnia dużą stabilność jazdy.
Akumulator to także model od Shimano – SC-E7000. Jego pojemność to 504 Wh. Producent podaje, że bateria wytrzymuje 1000 cykli ładowania bez znaczącej utraty mocy.
System uzupełnia wyświetlacz - SC-E7000. Odczytamy na nim najważniejsze informacje o parametrach jazdy.
Kellys Tayen 20 zbudowany jest na częściach napędowych Shimano Deore. 10-rzędowa kaseta 11-36 w połączeniu z jedną tarczą 34T daje odpowiedni zakres przełożeń. Elementy te są wysokiej klasy i cechują się trwałością i wytrzymałością.
Aby zwiększyć sztywność i transfer mocy, rower damski oparty jest na ramie, wykonanej w technologii Boost. W tym samym systemie zrobiono również przedni amortyzator. Efektem jest precyzja sterowania w każdych warunkach.
Hamulce to hydrauliczne tarczówki. Tarcze o średnicy 180 milimetrów zapewniają moc i skuteczność. Skutecznie zahamujesz nawet na najbardziej stromym zjeździe!
W modelu zastosowano typowo damskie siodełko.
Kellys Tayen 20 to doskonały wybór dla pasjonatki MTB, który chce dojechać wyżej i dalej.
Wspomaganie w rowerze damskim Kellys Tayen 20:
Silnik Shimano Steps E7000 oferuje trzy tryby wspomagania. Właściwy tryb wybieramy za pomocą manetki, umieszczonej po lewej stronie.
- Boost to najmocniejsze wspomaganie. Dzięki niemu możesz wjechać pod najbardziej nachylone podjazdy.
- Trail zapewnia nieco mniejszy moment niż Boost, za to bateria wystarcza na dłużej. Moc jest dostarczana płynnie, jeśli teren zmienia się na trudniejszy, silnik wspomaga bardziej odczuwalne.
- Tryb Eco pozwala na wspomaganiu dojechać najdalej. Nie jest aż tak mocny jak dwa pozostałe, ale w większości sytuacji zdecydowanie wystarczy.