R-RAYMON GravelRay 5.0 będzie niezawodnym kompanem Twoich szutrowych przygód, które staną się jeszcze przyjemniejsze niż do tej pory. O szybkie przystosowywanie jazdy do rzeźby terenu zadba napęd oraz hydrauliczne hamulce tarczowe – w obu przypadkach z grupy Shimano GRX. Walorem gravela są też 28-calowe, mocne koła Mach 1630E z piastami R-Raymon i Husqvarna. Na obręcze nałożono opony Continental Terra Trail. Dzięki szerokości 1,5 cala ogumienie zagwarantuje szybkość na asfalcie i szutrach, a z powodu terenowego bieżnika pozwoli swobodnie przejechać leśne dukty.
Najważniejsze walory R-Raymon GravelRay 5.0:
Wygodna geometria
Producent roweru GravelRay 5.0 postawił na komfort i stabilność, o czym świadczy w miarę długi reach oraz dość niski kąt główki ramy (70-72°, z zależności od rozmiaru roweru). Pozytywnie na zwrotność wpływa krótki tylny trójkąt.
2-tłoczkowe hamulce hydrauliczne
Ceniona w gravelach grupa Shimano GRX sygnuje nie tylko elementy napędu, ale i hamulce. 2-tłoczkowe zaciski BR-RX400 wespół ze 160-milimetrowymi tarczami gwarantują skuteczne hamowanie nawet w deszczu i błocie.
Napęd Shimano GRX
11-rzędowy napęd zawiera przede wszystkim komponenty Shimano GRX (ramię korby, przerzutkę i manetkę). Austriacki producent zamontował w rowerze też kasetę Deore CS-M100 (11-42T) oraz mechanizm korbowy FSA Omega Modular. Warto dodać, że przerzutka powstała w systemie Shadow RD Plus, dlatego jest odpowiednio schowana przed terenowymi przeszkodami.
28-calowe koła z oponami Continental
Zaletą szutrowca są z pewnością 28-calowe koła. Przedni model ma autorską piastę R-Raymon, a tylne sygnowane jest logo Husqvarna. Ogumienie Continental Terra Trail o szerokości 1,5 cala cechują mocniejsze klocki z boku, co daje przyczepność na terenowych zakrętach. Środek cechują już bardziej płaskie struktury – idealne na szutry.
Technologie+

Shadow RD
Mechanizm Shimano Shadow RD jest przeznaczony do bardziej agresywnej jazdy. Tylną przerzutkę maksymalnie przesunięto w stronę kasety, dzięki czemu jest ona lepiej chroniona przy upadkach, a na nierównościach nie uderza w dolną rurę tylnego trójkąta ramy. W efekcie praca układu jest płynna i cicha.