Wyposażony w grupę GRX 400 rower gravelowy Romet Aspre 2 ma karbonowy widelec i lekką ramę. To powody, dla których szutrowiec waży tylko 11,06 kg w rozmiarze 58 cm (L, 54 według producenta). Na polskiego gravela warto zwrócić uwagę także ze względu na hydrauliczne hamulce tarczowe z wymienionej już grupy oraz liczne mocowania pozwalające na bikepacking.
Wygodny gravel o możliwościach wyprawowych
Istnieje kilka argumentów za tym, że Aspre 2 pozwoli wygodnie przeżywać liczne eksploracje. Polski producent poszedł tropem nowoczesnych wzorców i skrócił rurę podsiodłową. Dzięki temu sztyca może lepiej się ugiąć, co dodaje komfortu. Pomagają w tym również otwory we wsporniku siodła – ciekawe udogodnienie. O niwelowanie drgań dba również widelec z włókna węglowego oraz kierownica z wyraźną flarą, czyli odchylonymi końcówkami.
Dłuższa wyprawa? Ależ oczywiście – w gravelu znajdziesz wiele otworów montażowych, w tym dwie na torbę na górnej rurze ramy. Nie ma problemu, aby przymocować ekwipunek do widelca oraz przytwierdzić błotniki, bagażnik czy koszyki na bidony. Liczba miejsc na montaż znacznie odróżnia Aspre 2 od podstawowej wersji z tej linii marki Romet.
Swoje przygody przeżyjesz także w lekkim terenie, o co zadbają opony Schwalbe G-One z bieżnikiem odpowiednim na dość twarde, ale jednak leśne ścieżki. Szerokość 38 mm to świetny kompromis między łatwym rozwijaniem prędkości na asfalcie a gwarancją przyczepności poza równym podłożem.
3 zalety osprzętu polskiego gravela:
Bardzo duży zakres przełożeń wynoszący aż 474% – tak wysoki wynik udało się uzyskać dzięki typowo szutrowej grupie Shimano GRX 2x10. Z opisywanej rodziny osprzętu pochodzą praktycznie wszystkie elementy napędu poza kasetą należącą do szosowej grupy Tiagra, często wybieranej przez doświadczonych kolarzy.
Technologia Shadow RD+, w ramach której do dyspozycji masz zarówno skrytą przed przeszkodami konstrukcję przerzutki, jak i zawartej w niej sprzęgło – udogodnienie zapobiegające wybijaniu łańcucha na wertepach.
Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano GRX – komponenty zaprojektowane, aby połączyć cechy modeli szosowych i terenowych, gwarantują doskonałe wyczucie zaciskających się na tarczach okładzin. Oczywiście zaletą tarczówek jest także skuteczne działanie w każdą pogodę.
Technologie
Shadow RD+
Połączenie niskoprofilowego korpusu przerzutki i regulowanego sprzęgła z wyłącznikiem pozwala na radykalne zwiększenie jakości pracy na wybojach. Łańcuch jest cały czas naciągnięty nawet przy nieregularnych nierównościach, co umożliwia szybką zmianę biegów. Cichy układ napędowy sprzyja poprawie koncentracji w czasie jazdy. Rozwiązanie jest lżejsze i bardziej wydajne niż napinacze rolkowe.
Wspornik siodłaAluminiowy, średnica 27.2mm, długość 350mm
PedałyFP-971 aluminiowe
Kod EAN5904803168217
Kod producentaRCGRAASP2X28540387OA
Dane producentaROMET sp. z o.o. Podgrodzie 32c, 39-100, Dębica Polska bok@romet.pl https://romet.pl/
Geometria ramy
Dopasowanie rozmiaru ramy
TABELA ROZMIARÓW [cm]
Rozmiar ramy
54,5 cm
56,5 cm
58 cm
59,5 cm
Rozmiar koła
28"
28"
28"
28"
Wzrost
168 - 178
176 - 186
184 - 192
190 - 198
ST Długość rury podsiodłowej
480
520
540
560
TT Efektywna długość górnej rury
545
567
580
592
HT Długość główki ramy
125
130
150
170
CS Długość tylnych widełek
440
440
440
440
WB Baza kół
1050
1050
1054
1067
Geometria roweru na podstawie danych ze strony producenta ROMET
Ramy Gravele i przełajowe
Rozmiar ramy szosowej wyrażany jest w centymetrach. Oznacza on efektywną długość górnej rury. Mierzymy ją od rury podsiodłowej do główki ramy.... więcej >> Co ważne, linia ta jest pozioma, co nie zawsze pokrywa się z nachyleniem rury górnej w rowerze. Wielkość ta może się różnić w zależności od producenta.