Jeżeli uwielbiasz rywalizację, kochasz góry, a Twoim żywiołem jest XC, to rower MTB Lapierre XRM 6.9 stworzono właśnie dla takich osób, jak Ty. Doskonale sprawdzi się podczas wyścigów, gwarantując Ci bezproblemowe działanie oraz przewagę nad rywalami. Zastosowane w nim rozwiązania zapewniają również wysoki komfort użytkowania, co docenisz, zwłaszcza pokonując długie trasy w wymagającym terenie. Projektanci nie zapomnieli również o atrakcyjnym designie, dzięki czemu model rzuca się w oczy.

Karbonowa rama i progresywna geometria
Lapierre XRM 6.9 to propozycja dla zaawansowanych kolarzy górskich, dlatego ramę wykonano w całości z karbonu. Włókno węglowe charakteryzuje się niezwykle niską masą, dużą sztywnością gwarantująca dobrą responsywność roweru, a także świetnym tłumieniem wibracji. Odczuwalnie wpływa to na zwiększenie komfortu jazdy. Nie bez znaczenia pozostaje również progresywna geometria. Rury ukształtowano w taki sposób, aby kąty były dopasowane do dynamicznej jazdy. Dzięki temu rowerzysta może przyjąć agresywną pozycję, zachowując stabilność na wymagających fragmentach trasy. Przewody poprowadzone zostały we wnętrzu ramy w taki sposób, aby nie zakłócać jej estetyki.
Doskonała amortyzacja
Poruszanie się z dużą prędkością na pełnych nierówności i utrudnień szlakach górskich wymaga odpowiedniego tłumienia wstrząsów. Dlatego projektanci wyposażyli rower w pełne zawieszenie. Przednie koło amortyzowane jest przez widelec Rock Shox SID Select Charger RL o skoku 120 mm. Znacznie redukuje on siłę uderzenia koła o przeszkodę, co zmniejsza ryzyko upadku i pozwala utrzymać kierownicę po najechaniu na kamień czy korzeń.
Damper to model Rock Shox SID Luxe Select. Odpowiada on za tłumienie drgań tylnego koła. Doskonale sprawdza się podczas lądowania, ułatwiając utrzymanie stabilnej pozycji i poprawiając ogólny komfort jazdy w trudnym terenie.
W obu przypadkach skok można zablokować z poziomu kierownicy, za pomocą wygodnych manetek. Pozwoli to na dopasować prace zawieszenia do pokonywanego terenu i regulację sztywności konstrukcji, co ma niebagatelne znaczenie na podjazdach i w płaskim terenie.

Napęd SRAM
W rowerze zamontowano napęd 1x12 od amerykańskiego producenta SRAM. Korba GX Lunar z blatem liczącym 32T oraz kaseta o zakresie 11-50 T gwarantują szeroki zakres przełożeń, który w zupełności wystarczy do efektywnej jazdy w wymagającym terenie. Za zmianę biegów odpowiada tylna przerzutka z grupy GX Lunar obsługiwana przez manetkę z tej samej serii. Gwarantują one precyzyjne i błyskawiczne sterowanie pracą napędu i dopasowywanie jego funkcjonowania do aktualnych potrzeb. Skutkuje to efektywną oraz komfortową jazdą oraz doskonałymi osiągami.
Pewne hamowanie w każdych warunkach
Za hamowanie odpowiedzialny jest hydrauliczny układ hamulcowy SRAM Level T2. Dwutłoczkowe zaciski doskonale radzą sobie zarówno w słoneczny dzień, jak i w deszczowej aurze, gwarantując użytkownikowi pewne hamowanie mimo trudnych warunków. Przednia tarcza licząca 180 mm oraz tylna w rozmiarze 160 mm zapewniają łatwą kontrolę prędkości. Doskonała modulacja i niezawodność sprawią, że jazda będzie jeszcze przyjemniejsza.

Duże koła i opony MAXXIS
Lapierre XRM 6.9 wyposażono w duże, 29-calowe koła. Obręcze Mavic XC 425 są lekkie i wytrzymałe, a założone na nie bezdętkowe opony MAXXIS Rekon Race EXO TR o szerokości 2.35 wyróżniają się agresywną rzeźbą bieżnika. Dzięki temu zapewniają świetną przyczepność nawet na wymagających nawierzchniach. Zastosowana w ich wnętrzu antyprzebiciowa wkładka EXO zabezpiecza przed uszkodzeniem, zwiększając bezpieczeństwo i zapobiegając nieplanowanej przerwie w wyścigu wynikającej z punktowego uszkodzenia ogumienia.
Masa roweru Lapierre XRM 6.9 w rozmiarze 17 cali