WHYTE T-160 S V2 to sztandarowy rower z pełnym zawieszeniem, przeznaczony do Enduro oraz ostrego haratania po bike parkach czy leśnych ścieżkach.
Jak sama nazwa wskazuje, model ten jest wyposażony w amortyzator o skoku 160mm.
Aluminiowa rama została zaprojektowana w oparciu o geometrię Whyte Total Geometry oraz zestawiona z kołami w najpopularniejszym rozmiarze 29”.
Takie połączenie oznacza dużo zabawy podczas szybkiej jazdy dla doświadczonych rowerzystów, nawet tych rozważających starty w zawodach. Z kolei dla osób początkujących, rozwijających swoją technikę i pasję do sportów grawitacyjnych, zapewnia stabilność, pewniejsze wybieranie nierówności i wybaczające błędy prowadzenie.
Brytyjski producent to jeden z prekursorów geometrii progresywnej, która szturmem wkradła się do konstrukcji rowerów full suspension przeznaczonych do ekstremalnych odmian MTB.
Nie inaczej jest w przypadku opisywanego modelu. Efektem pracy projektantów jest maszyna o podręcznikowych współczesnych parametrach. Wydłużona baza kół między 1222 mm a 1290 mm (w zależności od rozmiaru) poprawia stabilność i pewność prowadzenia.
Płaski kąt główki ramy (stałe 64,7°) polepsza kontrolę na zjazdach, z kolei stromy kąt rury podsiodłowej (między 75,1° a 74,6°) pozwala przesunąć siodełko bardziej do przodu, dzięki czemu na podjazdach przednie koło jest dociążone, a tylne daje więcej trakcji.
Suport na wysokości 345 mm, obniża środek ciężkości oraz daje poczucia jazdy ‘w rowerze’, dzięki czemu zyskuje na stabilności i zwrotności. W końcu wydłużony tylny trójkąt o długości 440 mm, odpowiada za równomierne rozłożenie masy i pozwala lepiej kontrolować rower przy większych prędkościach, a krótki mostek o długości 35 mm poprawia szybkość i precyzję sterowania.
Co jeszcze przemawia za wyborem właśnie tego roweru? Osprzęt najwyższej klasy.
Niezawodna amortyzacja marki Rock Shox, na przodzie z widelcem Lyrik Select RC z offsetem 42 mm, komorą powietrzną DebonAir i tłumikiem olejowym Charger RC oraz na tyle z damperem Deluxe Select + RT, również z komorą DebonAir, regulacją odbicia oraz 2-pozycyjną regulacją kompresji. Takie połączenie zapewnia możliwość regulacji według własnych preferencji oraz komfort użytkowania niezależnie od trudności pokonywanych szlaków.
Napęd uznanego producenta SRAM jest w 12-rzędowej grupie GX Eagle z zębatką narrow wide o 32 zębach na korbie X1 Eagle z przodu i kasetą PG-1230 Eagle o rozpiętości 11-50 zębów z tyłu. Dzięki tak optymalnemu zakresowi przełożeń, każdy podjazd będzie można pokonać o własnych siłach, a na zjeździe nigdy nie zabraknie obrotu, aby dokręcić korbą.
Amerykański producent odpowiada również za skuteczne hamowanie, dostarczając cenione 4-tłoczkowe hamulce SRAM Guide RE z metalicznymi klockami oraz tarczami o jedynym słusznym rozmiarze 200 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu. Osie kół w standardzie Boost pozytywnie wpływają na sztywność.
Ważne. Rower posiada angielski system hamulcowy (prawy hamulec przedni).
Z kolei koła na szprychach DT Swiss Champion i szerokich obręczach WTB ST i30 TCS 2.0, założone są agresywne terenowe opony Maxxis, zapewniające świetną przyczepność niezależnie od typu podłoża, czy warunków pogodowych.
Warto też wspomnieć o regulowanej sztycy Whyte drop.it Post II Adjust o skoku, w zależności od rozmiaru ramy, 140-170 mm w rozmiarach M/L oraz 170-200 mm w rozmiarze XL.
O czym warto wspomnieć, rama została przystosowana do użycia autorskiego wydłużonego mocowania dampera, tzw. Shape It Link.
To specjalnie zaprojektowany Shock Extender kompatybilny z rowerami Whyte z pełnym zawieszeniem, pozwalający dostosować rower do preferowanego stylu jazdy i terenu. Zmianie ulega wysokość suportu od ziemi (z 345 mm na 337 mm) oraz kąt główki ramy (z 64,7 st na 64,1 st), bez wpływu na przełożenie napędu czy kinematykę zawieszenia.