Rower szosowy BH Aerolight 6.0 to sztandarowy reprezentant producenta z Kraju Basków, oferujący to co najlepsze w rowerach szosowych. Rama wykonana z włókna węglowego, łączy w sobie koncepcję lekkości znanej z modelu BH Ultralight, z aerodynamiką charakterystyczną dla BH G8. To wszystko w spektakularnej koncepcji, zdominowanej przez kształty nowego widelca z charakterystycznym wyprzedzeniem przed główkę ramy, połączone z niezawodnymi komponentami uznanych marek. Efektem jest wszechstronny, szybki i pięknie wykonany rower o atrakcyjnych kształtach i efektownym wyglądzie. Stworzony dla szosowców, poszukujących sportowej pozycji i responsywności na najwyższym poziomie, którzy chcą jechać szybciej i wydajniej na każdej przejażdżce, treningu czy wyścigu.
Najważniejsze cechy:
Aerodynamika i sztywność czy lekkość?
To marzenie każdego rowerzysty szosowego – rower, który umożliwia zarówno walkę z wiatrem, poprzez sztywną konstrukcję aero, jak i walkę z grawitacją, poprzez jak najniższą masę. Kwestia wyboru niższej masy kosztem słabszej sztywności i aerodynamiki, bądź aerodynamicznych profili ramy i komponentów, kosztem końcowej wagi, spędziła sen z powiek, niejednej osobie poszukującej swojego wymarzonego roweru. A co gdyby połączyć obie koncepcje, bez kompromisów w żadnym z parametrów?
Najnowocześniejsze techniki HCIM wytwarzania z włókna węglowego i setki godzin komputerowej analizy, pozwoliły znaleźć firmie BH złoty środek i stworzyć lekki rower aero, z ramą o wadze zaledwie 950 gramów (dla rozmiaru M) z autorską technologią profili rur Kamm Tail oraz specjalnym kształtem przedniego widelca, będącego częścią koncepcji Air Bow. Według producenta, efektem jest opór powietrza BH Aerolight niższy o 15,9%, niż jego poprzednika G8 Disc, co daje deklarowaną oszczędność 5W przy prędkościach wyścigowych.
Osprzęt dla najlepszych
Aerolight 6.0 jest pierwszym w gamie Aerolight, jednak w żaden sposób nie oznacza to, że został wyposażony w serię gorszych części. Zmiana biegów odbywa się bezprzewodowo dzięki doskonale działającemu SRAM Rival eTap AXS, z mechanizmem korbowym o przełożeniu 48/35, połączonym z 12-rzędową kasetą o przełożeniu 10-36. Grupa Rival dostarcza również hydrauliczne hamulce tarczowe flat mount ze 140-milimetrowymi tarczami. Koła to sprawdzone Vision Trimax 35, czyli lekkie i sztywne, wysokiej jakości koła aero z 35-milimetrowymi obręczami, obute w szerokie na 28 milimetrów opony Hutchinson Epsilon o doskonałej przyczepność i odporności na przebicia.
Co jeszcze? Sztywne osie to standard, jednak tutaj są to autorskie szybkie dźwignie, ze zintegrowanymi dźwigniami wysuwanymi z osi. Zwieńczeniem jest pełna integracja zarówno przewodów, całego kokpitu, jak również nowej generacji zintegrowanego półmasztu podsiodłowego, z ukrytym zaciskiem klinowym dla skróconej sztycy aero.
Masa roweru szosowego BH Aerolight 6.0
Technologie:
H CIM – Hollow Core Internal Molding
Technika wytwarzania komponentów z włókna węglowego, pozwalająca zachować najwyższą jakość, bez wewnętrznych niedoskonałości oraz osiągnąć optymalne zagęszczenie materiału w newralgicznych częściach, dla jak najlepszego stosunku sztywności do masy, bez kompromisów w obszarze wydajności.
Air Bow Fork
W koncepcji Air Bow przestrzeń między kołem a widelcem została zmaksymalizowana dla większego przepływu powietrza między tymi dwoma obszarami. Dzięki dodatkowej przestrzeni, opór powietrza się zmniejszył i generowane są mniejsze turbulencje. Zakrzywiony do przodu kształt przedniego widelca pomaga pochłaniać wibracje, zapewniając większy komfort i kontrolę.
Kamm Tail
Technologia kształtowania rur stosowana wszędzie, gdzie jest to możliwe na rowerze, której celem jest nadanie każdej rurze przekroju w kształcie łzy, z odcięciem na końcu. Setki godzin badań wykazały, że jest to najlepszym rozwiązaniem dla uzyskania optymalnej efektywności aerodynamicznej.