Otwieranie i zamykanie tego menu:
Ctrl + M
Niebieskie tło - informacja o otwarciu sklepu stacjonarnego

Odwiedź nasz salon w Poznaniu. Dowiedz się więcej

Program
lojalnościowy

4,9/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Amortyzator rowerowy ROCK SHOX ZEB Ultimate Charger 3 RC2

-10% Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 3 869
3 479  zł
Cena katalogowa: 5 699
Do 10 rat 0%

347.90 zł x 10 rat 0%


Raty odroczone

Do grudnia nie płacisz!

Wybrana przez Ciebie konfiguracja jest aktualnie niedostępna. Zmieniliśmy parametry podświetlone na niebiesko, sprawdź je przed zakupem.
Produkt dostępny tylko stacjonarnie. Zapraszamy do naszego salonu!
Ostatnia 1 szt.
Warszawa (CR Warszawa - CH Okęcie Park) Aleja Krakowska 61, 02-183 Warszawa

Dostępne: 1 szt.

Wolisz wysyłkę? Zamów telefonicznie: +48 52 363 40 50

pon. - pt.: 8:00 - 18:00

sob.: 8:00 - 16:00

    Kolor: czarny-grafitowy
  • Rozmiar koła:
  • Skok:
  • Wersja opakowania:
Zobacz również

Amortyzator rowerowy Rock Shox ZEB Ultimate Charger 3 RC2 to topowa odmiana najmocniejszego jednopółkowego widelca powietrzno-olejowego, dedykowanego do najbardziej agresywnie zorientowanych rowerów enduro, czy nawet freeride, a także do nowoczesnych e-bike eMTB z zawieszeniami o skoku 150-190 mm. Zbudowany z myślą o zawodowcach jeżdżących w Enduro World Series oraz wyjadaczy w najpopularniejszych bike parkach na świecie. Zaprojektowany, aby wyznaczać nowe standardy w swojej klasie. Z goleniami górnymi o 38-milimetrowej średnicy, niezależnie od wybranego wariantu skoku, zapewnia niespotykaną sztywność na każdym polu. W porównaniu z Lyrikiem to 21,5% większa sztywność skrętna, 7% większa sztywność boczna i 2% większa sztywność poprzeczna. Widelec cechuje się świetną czułością pracy, zapewnia dodatkowe wsparcie w średnim zakresie ugięcia i wykorzystuje dokładnie tyle skoku, ile potrzeba. Płynnie i wydajnie przeskakuje przez małe wyboje, a czym bardziej bezpośrednie i trudniejsze linie, tym odczuwalnie większa precyzja i kontrola. Co ciekawe, nazwa ZEB pochodzi od nazwiska amerykańskiego odkrywcy Zebulona Pike'a, który w 1806 roku jako pierwszy zdobył Pikes Peak, czterotysięcznik, który góruje nad globalnym centrum projektowym Rock Shox w Colorado Springs. To właśnie na wymarzonych singletrackach z Pikes Peak przetestowano i dostrojono widelec ZEB.

Udoskonalanie doskonałego

Konstrukcyjnie ZEB Ultimate to najwyższa półka. Lekka korona, kompatybilna z opcjonalnym błotnikiem ZEB Fender, dla niezrównanej trwałości i doskonałego wyglądu jest obrabiana maszynowo i anodowana. Aluminiowe golenie górne i magnezowe dolne, połączone są sztywną osią Maxle w standardzie Boost 15 x 110 mm i są kompatybilne z Torque Cap, powiększonymi zaślepkami do dedykowanych piast, które jeszcze bardziej zwiększają sztywność w obrębie osi. Uszczelki kurzowe to sprawdzone SKF Wiper Seal o ultra niskich oporach i przedłużonej trwałości. Z kolei w środku niezmiennie redukuje tarcie i wycisza olej Maxima Plush Dynamic Suspension Lube. Najnowsza odsłona to nie tylko sprawdzone rozwiązania z których zasłynął ZEB. To również przeprofilowane golenie dolne z zaworami wyrównującymi ciśnienie Pressure Relief Valves. To zupełnie nowy tłumik Charger 3 RC2 z wewnętrznym tłokiem pływającym oraz trzema całkowicie oddzielnymi regulacjami. To zapewniająca świetną czułość pracy, ulepszona sprężyna powietrzna DebonAir+. Oba uzbrojone w złote głowice ButterCups, eliminujące wibracje niepochłonięte przez opony, a zbyt małe do wytłumienia przez tłumik czy sprężynę. Dodatkowo teraz model Ultimate ma wydłużone o 53% tuleje ślizgowe dolnych goleni, co zapewnia lepsze podparcie, jeszcze bardziej zmniejszając tarcie i lepiej rozkładając obciążenie w miejscu styku z goleniami. Szybki wybór ustawień oraz właściwego SAGu ułatwiają intuicyjne oznaczenia regulacji oraz czytelna miarka na górnej goleni. Gdyby to było za mało, w gotowości czeka rozbudowana aplikacja TrailHead App, która dopilnuje, aby użytkowanie nowego widelca było bezawaryjnie łatwe.

Tłumienie olejowe 3. generacji

W najnowszym widelcu z linii Ultimate, producent postanowił na nowo opracować tłumienie olejowe. Za projekt odpowiada starszy inżynier ds. projektowania, Tim Lynch, specjalizujący się w tylnych damperach oraz konstrukcjach opartych o wewnętrzny tłok pływający w kąpieli olejowej. Efekt końcowy? Tłumik Charger 3 RC2, zaprojektowany tak, aby każdy rowerzysta mógł dostroić jego charakterystykę zgodnie z najbardziej zaawansowanymi oczekiwaniami. Stanowi kombinację sekwencyjnego działania i prawdziwie niezależnej regulacji szybkiej i wolnej kompresji w górnej części, połączonych z klasyczną regulacją tłumienia odbicia w dolnej części. Podsumowując, to idealne dostosowanie do każdego stylu jazdy i na każdym szlaku, bez złych kombinacji, bez kompromisów i niekontrolowanego działania.

Lekkość kontra sztywność

Oferta widelców marki SRAM to szeroki wachlarz komponentów. Każdy model aspiruje do bycia najlepszym w swojej kategorii. W zakresie jednopółkowców zaprojektowanych do najbardziej ekstremalnych zastosowań, rowerzysta ma do wyboru trzy dopracowane serie – Pike, Lyric oraz ZEB. Która jest najlepszym wyborem? Lekki Pike z goleniami górnymi o średnicy 35 mm i skokiem od 120 do 140 mm to najlepszy wybór do nowoczesnych rowerów trailowych, świetny na technicznych ścieżkach i gotowy na najstromsze podjazdy. Lyric to najbardziej wszechstronny wybór do rowerów All-mountain, również z goleniami 35 mm, ale skokiem pomiędzy 140 a 180 mm, odnajdujący się zarówno na lokalnych singlach, jak i w widowiskowych alpejskich bikeparkach. W końcu ZEB, kategoria ciężka, z goleniami 38 mm i skokiem od 160 mm do robiących wrażenie 190 mm, zawsze zachowujący sztywność i zapewniający stabilność nawet na najostrzejszych trasach Enduro.

Technologie:

DebonAir+

Poprawiona wersja dobrze znanej sprężyny powietrznej DebonAir. Ze zrównoważonymi komorami pozytywną i negatywną, przeprojektowana dla lepszej absorpcji małych nierówności, jeszcze lepszego wsparcia w środkowym zakresie skoku i utrzymywania pozycji w całym zakresie ugięcia, bez nieprzewidzianego osiadania. Tłok sprężyny został wykonany z aluminium, dzięki czemu jego ścianki bez zmiany parametrów są cieńsze, niż w przypadku wcześniejszego tworzywa sztucznego, a objętość komory powietrznej zwiększona. Przy zastosowaniu tokenów Bottomless Tokens, można dodatkowo wpłynąć na zmianę charakterystyki progresji.

Charger 3 RC2

Najnowszej generacji tłumik olejowy, z nowo opracowanym wewnętrznym pływającym tłokiem IFP (Internal Floating Piston), regulacją tłumienia odbicia Rebound (18 kliknięć) oraz odrębną regulacją kompresji przy wysokiej prędkości High Speed Compression (5 kliknięć) i niskiej prędkości Low Speed Compression (15 kliknięć). Zawory HSC i LSC działają sekwencyjnie, od pozycji otwartej do zamkniętej, bez wpływu jednego na drugi, co oznacza, że olej przepływa najpierw przez HSC, a następnie przez LSC, czyniąc je prawdziwie niezależnymi od siebie. Konstrukcyjnie nowy układ przepływu oleju nie tylko zapewnia nowy poziom regulacji, ale również redukuje turbulencje i hałas wytwarzane podczas pracy widelca.

Pressure Relief Valves (PRV)

Zawory Wyrównywania Ciśnienia, umiejscowione w tylnej części dolnych goleni widelca, kilka centymetrów pod uszczelkami kurzowymi, po jednym na stronę. Ich zadaniem jest zapewnienie prawidłowego działania w pełnym zakresie ugięcia, niezależnie od zmian ciśnienia spowodowanych na skutek skoku temperatury otoczenia lub ciśnienia atmosferycznego (np. przez zmianę wysokości). Zawory nie wymagają żadnej dodatkowej ostrożności w użytkowaniu i nie powodują niepożądanych wycieków oleju. Fabrycznie zamontowane w najnowszych wersjach Ultimate i Select+, z możliwością montażu w wersjach Select i Base.

ButterCaps

Małe gumowe elastomery oddzielone metalową płytką, zamknięte w złotej obudowie, ważące 19,5 gram na stronę i umieszczone w dolnych goleniach, bezpośrednio pod tłumikiem lub sprężyną powietrzną. W ruchu zapewniają około 4 mm dodatkowego ugięcia i wygładzają średnio o 20% drgania o wysokiej częstotliwości i niskiej amplitudzie, generowane przez małe nierówności terenu, które w klasycznej konstrukcji są przenoszone na dłonie i przedramiona jeźdźca. Jak wykazały testy, ta zgrabna i prosta technologia przyczynia się do zwiększania komfortu jazdy i równoważy go z dobrą kontrolą i prowadzeniem. ButterCups można znaleźć w najnowszej kolekcji Rock Shox z serii Ultimate, w widelcach Pike, Lyrik oraz ZEB. O ich obecności informuje mała, żółta naklejka na dolnej goleni.

Maxima Plush Dynamic Suspension Lube

Dedykowany specjalnie do amortyzatorów Rock Shox olej, stworzony we współpracy z firmą Maxima, specjalizującą się w produkcji płynów technicznych najwyższej klasy. Sprawdzony w praktyce zapewnia odpowiednią warstwę smarującą między tulejami, a goleniami. Zmniejsza tarcie i wycisza dźwięk tłumika olejowego, wpływając na płynniejszą i dłuższą pracę amortyzatora.

SKF Wiper Seal

Zestaw uszczelek kurzowych o bardzo niskim współczynniku tarcia, przygotowanych przez uznanego partnera i lidera w swojej branży, markę SKF. Skutecznie chronią wnętrze przed pyłem, błotem i innymi niepożądanymi rzeczami napotykanymi w trakcie pracy. Zapewniają ponadprzeciętną trwałość oraz wzorową czułość, nie ograniczając płynności ugięcia zawieszenia.

ZEB Fender

Błotnik z wytrzymałego i elastycznego tworzywa, dedykowany do amortyzatorów z serii ZEB, zaprojektowany z myślą o płynnej integracji z dolnymi goleniami widelca. Atrakcyjny wygląd, łączy z funkcjonalnością, zapewniając górnym goleniom skuteczną ochronę przed brudem i błotem. Mocowanie na trzy śruby jest ekspresowe i upraszcza do maksimum instalację.

TrailHead App

Aplikacja Rock Shox TrailHead to punkt wyjścia do bezproblemowego użytkowania komponentów amerykańskiego producenta. Każdy rowerzysta otrzymuje w zasięgu ręki niezbędne informacje na temat optymalnej konfiguracji zawieszenia, zaleceń dotyczących jego dostrajania, informacje o uaktualnieniach, wsparcie serwisowe dostosowane do konkretnego widelca, dokumentację do pobrania, czy nawet listę części serwisowych i upgrade kitów. Wszystko to w jednej aplikacji.

Specyfikacja

  • Kod produktu DD181559
  • Marka ROCK SHOX
  • Blokada skoku na goleni
  • Kolor czarny-grafitowy
  • Mocowanie hamulca tarczowe Post Mount (PM)
  • Offset 44 mm
  • Przeznaczenie enduro
  • Rodzaj osi - przód Sztywna oś (Boost) 15x110 mm
  • Rodzaj sprężyny powietrznej Debon Air
  • Rozmiar koła 29"
  • Rura sterowa tapered
  • Skok 180 mm
  • Średnica golenii 38 mm
  • Tłumik Charger 3 RC2
  • Typ amortyzatora powietrze/olej
  • Wersja opakowania BOX
  • Wykończenie połysk
  • Waga produktu 2,37 kg
  • Kod EAN 710845861253
  • Kod producenta 00.4020.819.013
  • Dane producenta SRAM, LLC
    1000 W Fulton Market, Floor 4, Chicago, 60607, Illinois
    Stany Zjednoczone
    info@sram.com
    https://www.sram.com
  • Dane osoby odpowiedzialnej Sport Import GmbH
    Industriestr. 39, 26188, Edewecht
    Niemcy
    info@sportimport.de
    https://www.sportimport.de

Opinie o modelu

Ten produkt nie był jeszcze oceniany.Produkty w CentrumRowerowe.pl oceniają tylko nasi klienci po zakupie i przetestowaniu produktu.