Program
lojalnościowy

4,9/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Najlepsze kaski rowerowe na szosę lub gravela. Poznaj ranking polecanych modeli!

Data aktualizacji: 14-02-2023

Wielu kolarzy długo zastanawia się jaki kask szosowy wybrać. Podobny, a być może nawet trudniejszy dylemat dotyczy gravelowców. Dzieje się tak, ponieważ technologie poprawiające bezpieczeństwo są trudne do porównania pomiędzy poszczególnie modelami, a zarówno tanie, jak i drogie produkty wyglądają podobnie. Dopiero dokładniejsze oględziny dostępnych produktów pozwalają wytypować najlepsze propozycje z różnych półek cenowych. 

zbiór kasków rowerowychGóra (od lewej): HJC Atara, Lazer Tonic, Abus Viantor, Lazer Strada, Met Idolo. 
Dół (od lewej): Abus StormChaser, Rudy Project Strym, Met Rivale II, Giro Isode, POC Omne Air Spin.

Aby ułatwić Wam wybór, wykorzystaliśmy swoje doświadczenia do wyselekcjonowania najciekawszych modeli z naszej aktualnej oferty. Uwzględniliśmy przy tym również oceny i treści opinii wystawione przez naszych klientów.

Sprawdź ranking najlepszych kasków rowerowych i odkryj produkty szczególnie polecane do szybkiej jazdy po asfalcie lub szutrze.

 Jak wybrać szosowy kask rowerowy?

Dobry kask szosowy powinien wyróżniać się parametrami, które sprawią, że jazda w nim będzie bezpieczna i przyjemna. Dotyczy to zwłaszcza modeli uniwersalnych, czyli mających sprawdzić się na różnych trasach.

wkładka KinetiCoreTechnologia Lazer KinetiCore.

Technologie bezpieczeństwa

Ochrona głowy przed urazami jest oczywiście pierwszoplanową funkcjonalnością. Dlatego nawet najbardziej podstawowe modele od znanych producentów spełniają rygorystyczne normy. Firmy takie, jak: Abus, HJC, Laze, MET czy Rudy Project są gwarancją jakości. Jednak każda z tych marek ma w swojej ofercie modele z dodatkowymi technologiami, które poprawiają bezpieczeństwo np. przy uderzeniach o dużej sile rotacyjnej. Rozwiązania typu MIPS, SPIN czy KinetiCore zazwyczaj implementuje się w modelach ze średnich lub wyższych linii.

Niska masa

Lekki kask szosowy zawsze należy uznać za lepszy od ciężkiego. Niemniej czasami warto zastanowić się nad tym, kiedy gra jest warta świeczki. 10 gramów różnicy nie będzie odczuwalne podczas jazdy, ale 50 czy 100 gramów może już wpłynąć na komfort w podróży.

Wyjątek dotyczy aerodynamicznych kasków szosowych, gdzie model bardziej zabudowany, czyli cięższy, może przynosić duże korzyści pod względem ograniczania oporu powietrza. Przykładowy ABUS GameChanger TT waży prawie dwa razy tyle, co zwykłe kaski, ale jest cenionym modelem do jazdy na czas lub triathlonu.

Informacje na temat masy poszczególnych kasków nie są powtórzeniem danych katalogowych, lecz pochodzą z przeprowadzonych przez nas pomiarów.

kask z siatką na owady.Siatka na owady. Szczególnie przydatna w kasku gravelowym.

Aerodynamika

Od niedrogich kasków na rower nie można oczekiwać doskonałej aerodynamiki. Jednak w przypadku modeli nastawionych na sportowe osiągi należy zwrócić uwagę na kształt skorupy oraz detale zmniejszające opór powietrza.

Przy uniwersalnych kaskach kluczem okazuje się znalezienie przez producenta równowagi pomiędzy aerodynamiką a wentylacją potrzebą do komfortowej jazdy w upalne dni.

Wygląd i wygoda

Trudno samego siebie przekonać do jazdy w modelu, którego kształt lub kolorystyka nie odpowiada  naszemu gustowi. Kask ma ogromny wpływ na nasz wygląd na rowerze, dlatego większość kolarzy mocno zwraca uwagę na ten aspekt.

Szosowy kask POC.POC z technologią SPIN, czyli systemem żelowych wkładek.

Niestety kwestia dopasowania do czaszki często okazuje się po prostu loterią. Dwa kaski o prawie identycznych wymiarach mogą zupełnie inaczej leżeć na głowie. Zazwyczaj najbezpieczniejszą opcją okazują się szosowe kaski z rozbudowanym systemem regulacji, który zwiększa szansę na optymalne dopasowanie. Najlepiej jeśli nie wykorzystuje on samego pokrętła, ale działa dwustopniowo – reguluje głębokość i obwód.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat dostępnych rozmiarów kasków oraz sposobach na dokładny pomiar obwodu głowy, to przeczytaj nasz artykuł:

Jak dobrać rozmiar kasku rowerowego?

 Jaki kask szosowy do 250 zł? Ranking polecanych modeli

Zacznijmy od propozycji najbardziej łaskawych dla portfeli. Jaki kask szosowy do 250 zł wybrać? W tym przedziale cenowym najlepiej szukać podstawowym modeli od sprawdzonych producentów. Idąc tym tropem, wybraliśmy trzy sprawdzone propozycje od europejskich marek.

Lazer Tonic

kask Lazer TonicLazer Tonic – 262 g w rozmiarze L.
  • Świetna wentylacja.
  • Duży wybór rozmiarów i kolorów.
  • Uchwyt na okulary.

Wyjątkowo ciekawa propozycja na pierwszy kask do roweru szosowego, gravelowego lub miejskiego. Jest lekki i ma dosyć smukły kształt, czym przypomina zdecydowanie droższe konstrukcje. Pod względem estetyki to zdecydowanie jeden z najlepszych tanich kasków. Co więcej, belgijska marka produkuje go w kilku oryginalnych wariantach kolorystycznych (błękitno-różowy, tytanowy czy navy blue), a jakość lakieru oraz sposób wykończenia detali stoją na więcej niż zadowalającym poziomie.

Bezpieczeństwo głowy zapewnia klasyczna konstrukcja typu In-Mold – trwałe połączenie warstwy wewnętrznej ze skorupą zewnętrzną. Natomiast o optymalny komfort jazdy dbają: 28 dużych otworów wentylacyjnych, system pionowej i poziomej regulacji z pokrętłem TS+, a także dostępność aż trzech rozmiarów – S (52-56), M (55-59) i L (58-61).

Lazer Tonic występuje także w wersji MIPS, czyli z systemem wielokierunkowej ochrony mózgu. Kosztuje ona prawie dwa razy tyle, co podstawowa, ale – co potwierdziły testy – lepiej zabezpiecza przed uderzeniami rotacyjnymi.

Marka Lazer od ponad 100 lat specjalizuje się w produkcji kasków i nawet jej podstawowe modele spełniają najsurowsze europejskie normy.

Met Idolo

kask Met IdoloMet Idolo – 290 g w rozmiarze XL.
  • Dostępny w rozmiarze XL – na bardzo duże głowy.
  • Wyściółka z antyalergicznego materiału.
  • Wbudowana lampka LED.

Następy model wyraźnie naśladuje najlepsze kaski szosowe na rynku. Dla większości znanych producentów jest to najprostszy sposób na zaprojektowanie udanego kasku za niewielkie pieniądze. W przypadku Met Idolo uwagę od razu zwraca kompaktowa bryła o gładkim kształcie, dzięki której ma zdecydowanie sportowy (lub wyścigowy) charakter.

Konstrukcja, jak w większości kasków bez MIPS-a, składa się z pianki EPS oraz polikarbonu, które połączono techniką In-Mold. W razie uderzenia upadku ona kontrolowaną strefę zgniotu i skutecznie tłumi uderzenie. Bezpieczeństwo dodatkowo poprawia umieszczona na wysokości potylicy lampka LED. Światło zasilane przez małą baterię sprawia, że rowerzysta jest jeszcze lepiej widoczny na drodze.

Dużym atutem modelu Idolo jest wewnętrzna wyściółka na kasku i paskach. Wykonano ją z miękkiego materiału, które nie powoduje otarć, a dzięki właściwościom antyalergicznym nie drażni skóry. Regulacja Safe-T umożliwia dopasowanie głębokości osadzenia głowy w kasku.

Giro Isode

kask Giro IsodeGiro Isode – 255 g w uniwersalnym rozmiarze.
  • Kompaktowa skorupa.
  • Siatka na owady.
  • Rozmiar One size.

Klasyczny kask szosowy, dostępny także w wersji z MIPS-em. W porównaniu do Tonica i Idolo jest mocniej zabudowany, a przez to słabiej wentylowany. Dlatego najlepiej sprawdzi się w ciepłe, ale nie bardzo upalne dni, a także wiosną czy jesienią.  

Pokrętło Roc Loc Sport pozwala na dokładne dopasowanie kasku do głowy, dzięki czemu jest on wygodny przy dłuższych treningach. W swojej klasie cenowej Giro Isode wyróżnia się również wbudowaną siatką na owady.

Amerykański producent oferuje ten model w wersji One Size (54-61), dlatego najlepiej pasuje on na większe głowy. W przypadku drobniejszych kolarzy lub kolarek lepiej może sprawdzić się kask dostępny w kilku rozmiarach.

 Jaki kask szosowy do 500 zł?

Za taką kwotę można już zamówić uniwersalny kask o bardzo zaawansowanych parametrach. Najlepiej ocieniane modele są nie tylko lekkie i wygodne, ale także świetnie wyglądają.

HJC Atara

kask HJC AtaraHJC Atara – 230 g w rozmiarze M.
  • Charakterystyczny kształt z akcentami aero.
  • Bardzo lekki kask do roweru szosowego/gravela.
  • Dostępny w ciekawej kolorystyce

Nasz faworyt pod względem stosunku ceny do jakości. Można go kupić za mniej niż 350 zł, a w zamian dostaje się kask nie tylko ultralekki (zaledwie 230 gramów w rozmiarze M), ale przede wszystkim wyróżniający się kształtem od większości konkurencyjnych modeli. Sprawdzi się nawet u wymagających kolarzy.

HJC jest jednym z niewielu w tym przedziale cenowym kaskiem o wyraźnie aerodynamicznym profilu. A może nawet jedynym. Charakterystycznie wyprofilowane wloty powietrza na przodzie naprawdę przywodzą na myśl modele używane w World Tourze. Opływowy kształt został zaprojektowany w nowoczesnym laboratorium badawczym z tunelem aerodynamicznym.

Atara ma także intuicyjny system regulacji z tylnym pokrętłem oraz możliwością zmiany głębokości kasku. Zdejmowana wewnętrzna wyściółka ułatwia utrzymanie kasku w czystości, a antybakteryjne wkładki X-Static długo zachowują świeżość.

Abus Viantor

Kask Abus ViantorAbus Viantor – 275 g w rozmiarze M.
  • Dodatkowe wzmocnienia ActiCage.
  • Klasyczny design.
  • System regulacji stosowany w droższych modelach.

Najpopularniejszy model Abusa ze średniej półki cenowej. Kolarze od wielu sezonów cenią ten kask za dobrą wentylację, zapewnianą przez 4 duże wloty i 14 małych wylotów powietrza. Dobrze nadaje się także do MTB, dlatego chętnie sięga po niego wielu rowerzystów jeżdżących cross-country.

Marka Abus słynie z doskonałej ochrony przed urazami, dlatego oprócz standardowej konstrukcji Multi Shell In-mold we Viantorze zastosowano także system ActiCage, czyli dodatkowe strukturalne wzmocnienia wypełnienia EPS. Z tego powodu jest on o kilkanaście gramów cięższy niż inne polecane modele, ale wciąż należy uznać go za lekki kask do gravela lub szosy.

Identyczny sposób regulacji dopasowania – Zoom Ace – występuje w zaawansowanym Abusie Gamechangerze, co najlepiej świadczy o precyzji tego rozwiązania.

Rudy Project Strym

kask Rudy Project StrymRudy Project Strym – 252 g w rozmiarze S-M.
  • Ramka zapobiegająca wpadaniu potu do oczu.
  • Siatka na owady.
  • Wyścigowy kształt.

Jest to efektownie wyglądający kask o bardzo nowoczesnym kształcie. Świetnie wypada także pod względem lekkości i dopasowania do głowy. Strym ma wbudowaną siatkę przeciwko owadom i sporo miejsca na wygodne odłożenie okularów. Bardzo sprawnie działa system dopasowania RSR 10. Ząbki w jego mechanizmie są małe, co pozwala na dokładniejszą regulację, z czym często jest problem w tanich kaskach.

Najbardziej innowacyjnym elementem okazuje się ramka AirFrame z przodu kasku. Specjalny sposób ukierunkowania przepływu powietrza chłodzi czoło, a przy intensywnym wysiłku chroni przed spływaniem potu na oczy. Idealnie sprawdza się w ciepłe dni lub przy mocnych treningach.

Lazer Strada KinetiCore

kask Lazer StradaLazer Strada KinetiCore – 263 g w rozmiarze M.
  • Poprawiająca bezpieczeństwo technologia KinetiCore.
  • Możliwość montażu osłony AeroShell.
  • Świetnie wypadł w crash testach.

Nowy produkt od Lazera, który debiutował w 2022 roku. Charakteryzuje się uniwersalnymi parametrami i ciekawym designem, co łączy go z innymi polecanymi modelami z naszego rankingu kasków rowerowych.

Projektanci wyposażyli jego konstrukcję w innowacyjną technologię KinetiCore. Jest to wbudowana w kask ochrona, która w połączeniu z kontrolowanymi strefami zgniotu daje efekty podobne jak MIPS. O jej skuteczności świadczą wyniki najbardziej znanego niezależnego testu, jaki prowadzi amerykańska uczelnia Virginia Tech. Lazer Strada KinetiCore zdobył w nim 13,62 punktu i ocenę 5/5. Ten wynik stawia je w jednym szeregu z kaskami wyposażonymi w MIPS lub technologie takie, jak POC Spin, Bontrager Wavecel czy Giro Spherical.

Inne zalety tego modelu to: stabilny uchwyt na okulary, mocowanie na lampkę LED, system dopasowania ScrollSys oraz możliwość zamocowanie osłony Aeroshell. Ten ostatni element przypina się do czoła kasku, co zarówno optymalizuje aerodynamikę, jak i chroni przed zimnym wiatrem.

 Jaki kask szosowy do 750 zł?

W takim budżecie większość producentów oferuje już tzw. kaski wyczynowe na rower. Takie modele nie tylko zapewniają doskonałą ochronę i komfort jazdy, ale także świetnie wyglądają.

Met Rivale II MIPS

Met Rivale II MIPSMet Rivale II MIPS – 255 g w rozmiarze M.
  • Nowoczesny kask o wszechstronnych możliwościach.
  • MIPS chroniący przed uderzeniami rotacyjnymi.
  • Antyalergiczne wkładki i otwory na okulary.

Model należący do wąskiego grona wyjątkowo uniwersalnych kasków szosowych, które powinny pasować prawie każdemu. Lekki, aerodynamiczny i wygodny. A na dodatek doskonale wygląda na głowie. Wykorzystuje technologię MIPS, dzięki czemu lepiej chroni przed siłami rotacyjnymi. Według producenta w niektórych sytuacjach zapewnia to 10% dodatkowego zabezpieczenia. Przy dynamice kolarstwa szosowego może to pozwolić na uniknięcie poważnych kontuzji.

Niski profil kasku oraz system dopasowania Safe T-Upsilon gwarantują dużą wygodę noszenia oraz nowoczesny wygląd. Rivale II to idealna propozycja dla kolarzy stawiających na wszechstronność. Niewiele modeli tak dobrze balansuje komfort, lekkość oraz aerodynamikę.

ABUS StormChaser

kask Abus StormChaserNajlżejszy kask w stawce: Abus StormChaser – 225 g w rozmiarze M.
  • Lekki kask rowerowy (na szosę, gravela lub MTB).
  • Sportowe parametry.
  • System wentylacji Forced Air Cooling.

Lekki kask szosowy od niemieckiego producenta. Poświęciliśmy temu modelowi więcej uwagi w osobnym tekście – rozbudowanej recenzji Abusa StormChasera. Po półtorej roku nadal utrzymujemy opinię o jego sportowym charakterze. Najlepiej świadczy o nim fakt, że drużyna Movistar wybierała ten model do jazdy górskich etapach wielkich Tourów. Skoro odpowiadał on kolarzom pokroju Enrica Masa czy Mathieu Van der Poela, to z pewnością sprosta także wymaganiom amatorów!

Najważniejsze zalety tego modelu to w skrócie: niska masa, sprawna cyrkulacja powietrza pod skorupą oraz regulacja systemu Zoom Ace. Kask nie ma MIPS-u, ale boczne krawędzie zostały dodatkowo wzmocnione, co poprawia ochronę ze wszystkich kierunków.

Jaki kask na gravela? Polecamy POC Omne Air (SPIN lub MIPS)

kask POC Omne Air SPINPOC Omne Air SPIN – 302 g w rozmiarze M.
  • Dodatkowy system bezpieczeństwa – SPIN albo MIPS.
  • Oryginalna kolorystyka.
  • Szczególnie polecany do graveli.

Szwedzka marka jeszcze niedawno była znała przede wszystkim z narciarstwa, a jej świeże podejście do kolarstwa widać w modelu POC Omne Air. Na pierwszy rzut oka uwagę zwraca w nim okrągła bryła, dzięki której kask głęboko i stabilnie leży na głowie. Dzięki temu szczególnie skutecznie chroni skronie oraz potylicę. Jak przystało na produkt z dopiskiem Air w nazwie, konstrukcja świetnie wypada także pod względem cyrkulacji powietrza, co zapobiega przegrzewaniu podczas jazdy.

Model występuje w dwóch wersjach, które różnią się systemem bezpieczeństwa. Kask zważony i przedstawiony na grafice (pomarańczowy) wykorzystuje opatentowany przez firmę POC system SPIN – Shearing Pad Inside. Składa się on z systemu żelowych wkładek. 

Takie wyściełanie z jednej strony ogranicza wstrząsy przy uderzeniu, a z drugiej zapewnia więcej komfortu, ponieważ grubsze wypełnienie lepiej dostosowuje się do głowy. 

W praktyce SPIN działa podobnie jak popularny MIPS.

W drugim wariancie zastosowano MIPS, czyli rozwiązanie wdrażane do swoich kasków przez większość najlepszych producentów. Konstrukcja tego systemu jest nieco cięższa, dlatego w rozmiarze M waży on około 330 gramów.

POC jest marką zaliczaną do segmentu premium, co widać przede wszystkim w jakości pasków,  sposobie polakierowania poliwęglanowej skorupy, a także regulacji opartej na systemie 360°.

Więcej kasków dla kolarzy szosowych i gravelowych:

Kask rowerowy BELL Tracker R
3,0

1 opinia

159 ,99 zł
-20% Najniższa cena: 199,99 zł
U Ciebie już jutro!
Kask rowerowy BELL Tracker R
3,0

1 opinia

159 ,99 zł
-33% Najniższa cena: 239,99 zł
U Ciebie już jutro!
Kask rowerowy BELL Tracker R
3,0

1 opinia

169 ,99 zł
-11% Najniższa cena: 189,99 zł
U Ciebie już jutro!
Kask rowerowy HJC H-Sonic
5,0

5 opinii

195 ,99 zł
-11% Najniższa cena: 219,99 zł
U Ciebie już jutro!
Kask rowerowy LAZER Tempo KinetiCore
4,8

4 opinie

209 ,99 zł
Cena katalogowa: 239 zł
U Ciebie już jutro!
Kask rowerowy ABUS Macator
4,9

78 opinii

209 ,99 zł
Cena katalogowa: 300 zł
U Ciebie już jutro!
Kask rowerowy LAZER Tempo KinetiCore
4,8

4 opinie

209 ,99 zł
-13% Najniższa cena: 239,99 zł
U Ciebie już jutro!
Kask rowerowy LAZER Tempo KinetiCore
4,8

4 opinie

209 ,99 zł
Cena katalogowa: 239 zł
U Ciebie już jutro!
Kask rowerowy ENDURA Xtract II
5,0

2 opinie

219 ,99 zł
-21% Najniższa cena: 279,99 zł
U Ciebie już jutro!
Kask rowerowy ABUS Aduro 2.1
4,9

11 opinii

219 ,99 zł
Cena katalogowa: 350 zł
U Ciebie już jutro!
Kask rowerowy MET Idolo
4,9

64 opinie

219 ,99 zł
Cena katalogowa: 269 zł
U Ciebie już jutro!
Dostępny również stacjonarnie Znajdziesz w naszych salonach: Warszawa (CH Okęcie Park), Aleja Krakowska 61, 02-183 Warszawa Wrocław (CH Aleja Bielany II), ul. Czekoladowa 20, 55-040 Bielany Wrocławskie
Kask rowerowy MET Idolo
4,9

64 opinie

219 ,99 zł
Cena katalogowa: 269 zł
U Ciebie już jutro!
Kask rowerowy MET Idolo
4,9

64 opinie

219 ,99 zł
Cena katalogowa: 269 zł
U Ciebie już jutro!
Dostępny również stacjonarnie Znajdziesz w naszych salonach: Warszawa (CH Okęcie Park), Aleja Krakowska 61, 02-183 Warszawa Wrocław (CH Aleja Bielany II), ul. Czekoladowa 20, 55-040 Bielany Wrocławskie

POLECAMY

Kask rowerowy ABUS Macator
4,9

78 opinii

229 ,99 zł
Cena katalogowa: 300 zł
U Ciebie już jutro!
Dostępny również stacjonarnie Znajdziesz w naszych salonach: Warszawa (CH Okęcie Park), Aleja Krakowska 61, 02-183 Warszawa Wrocław (CH Aleja Bielany II), ul. Czekoladowa 20, 55-040 Bielany Wrocławskie
Kask rowerowy ABUS Macator
4,9

78 opinii

229 ,99 zł
Cena katalogowa: 300 zł
U Ciebie już jutro!
Dostępny również stacjonarnie Znajdziesz w naszych salonach: Warszawa (CH Okęcie Park), Aleja Krakowska 61, 02-183 Warszawa Wrocław (CH Aleja Bielany II), ul. Czekoladowa 20, 55-040 Bielany Wrocławskie
Kask rowerowy ABUS Macator
4,9

78 opinii

229 ,99 zł
Cena katalogowa: 300 zł
U Ciebie już jutro!
Dostępny również stacjonarnie Znajdziesz w naszych salonach: Wrocław (CH Aleja Bielany II), ul. Czekoladowa 20, 55-040 Bielany Wrocławskie Warszawa (CH Okęcie Park), Aleja Krakowska 61, 02-183 Warszawa