Przewody hydrauliczne do hamulców tarczowych

Przewód hydrauliczny to wykonana z tworzywa rurka, która łączy dźwignię z zaciskiem. Jest stworzona w taki sposób, aby była szczelna i trwała, ponieważ właśnie przez nią przepływa płyn powodujący uruchamianie zacisku i rozpoczęcie procesu hamowania. Warto więc zadbać, aby wężyk był odpowiednio zamontowany. Tylko wtedy zapewni sprawną pracę układu hamowania, co przełoży się na wysoki komfort i bezpieczeństwo jazdy.

5,0

2 opinie

15 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,8

4 opinie

22 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

2 opinie

95 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Nowość

5,0

1 opinia

-7% 113 zł
104 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

1 opinia

-10% 134 zł
120 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
139 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
5,0

1 opinia

149 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Przewody hydrauliczne do roweru to specjalne wężyki, które odpowiadają za przekazywanie płynu hamulcowego z usytuowanej przy kierownicy dźwigni do zamontowanego na widelcu zacisku. Preparat wypełnia jego wnętrze powodując równomierne ściąganie klocków i blokowanie tarczy, co prowadzi do zwolnienia lub całkowitego zatrzymania roweru. Jak widać bez oleju mineralnego lub produktu typu DOT, funkcjonowanie tego systemu nie byłoby możliwe. Dlatego tak ważne jest, aby dbać o dobrą kondycję wężyków.

Jeżeli w rurce będzie dziura lub jakieś inne uszkodzenie wywołujące nieszczelność, płyn zacznie wyciekać na zewnątrz, co z początku obniży efektywność hamowania, a następnie całkowicie je uniemożliwi. Jest to sytuacja niebezpieczna, której bezwzględnie należy unikać poprzez regularne przeglądy i wymianę uszkodzonych lub wyeksploatowanych przewodów.

Przewody hydrauliczne rowerowe – czym się różnią?

Głównymi kryteriami, które rozróżniają poszczególne wężyki są długość, zastosowany oplot oraz materiały z jakich powstały. Jak nietrudno się domyślić, rozmiar zależny jest od wielkości naszego roweru i osobistych preferencji. Rurka musi być jednak na tyle długa, aby połączyć klamkę z zaciskiem, dlatego lepiej kupić dłuższy przewód, który można potem skrócić. Oploty mogą być na przykład stalowe lub wzmacniane kevlarem. Od nich zależy wytrzymałość przewodu i jego odporność na uszkodzenia mechaniczne. Przy wyborze nowego należy mieć na względzie także rodzaj płynu, z jakim współpracują nasze dźwignie i hamulce. Jeżeli jest to preparat typu DOT, trzeba pamiętać, że wężyk powinien być wykonany z materiału odpornego na żrące substancje.