Zaciski hydrauliczne hamulców tarczowych

Zacisk hydrauliczny to podstawowa część układu hamulcowego, odpowiedzialna za wywieranie nacisku na tarczę, co prowadzi do zwolnienia obrotów lub zatrzymania całego koła. Montowany jest na widelcu z mocowaniami w standardzie Post Mount (PM) lub International Standard (IS) w rowerach MTB oraz Flat Mount w szosowych. Aby funkcjonował prawidłowo, należy go odpowiednio konserwować i wymieniać elementy, które ulegają naturalnemu zużyciu.

139 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Nowość

5,0

1 opinia

-10% 167 zł
149 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
-19% 656 zł
529 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę
Produkty z dostawą od 72 godzin
-30% 234 zł
163 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej

Zaciski hydrauliczne są chętnie wybierane zarówno przez amatorów i entuzjastów rekreacyjnych wycieczek rowerowych, jak i profesjonalistów, którzy zawodowo zajmują się kolarstwem. Są efektywne i charakteryzują się dużą kulturą pracy. Do ich prawidłowego funkcjonowania potrzebny jest specjalny płyn do hamulców rowerowych. Może to być dedykowany olej mineralny lub preparat typu DOT. Dzięki niemu, po naciśnięciu dźwigni następuje zmiana ciśnienia wprawiająca w ruch tłoki i uruchamiająca zacisk.

Tego typu hamulce mają wiele zalet. Przede wszystkim zapewniają dużą siłę hamowania poprzez równomierne zaciskanie klocków na tarczy. Są też odporniejsze na przegrzewanie niż ich mechaniczne wersje. Pozytywnie wpływa to na funkcjonowanie całego układu oraz długość jego eksploatacji.

Zacisk hydrauliczny rowerowy – konserwacja

Aby zacisk hydrauliczny do roweru działał płynnie i efektywnie należy go regularnie konserwować. Wiąże się to między innymi z cykliczną, przynajmniej coroczną wymianą wspomnianych wcześniej płynów. Nie musisz jednak obawiać się o koszty. Preparaty nie są drogie, a poza tym charakteryzują się naprawdę dużą wydajnością.

Elementami, które również należy dość regularnie zmieniać, są okładziny. To właśnie one mają bezpośredni kontakt z tarczą i zaciskając się na niej, zatrzymują całe koło. Częste tarcie i obciążenia sprawiają, że klocki zużywają się i po jakimś czasie przestają być tak efektywne, jak na początku. Wtedy należy je wymienić, aby jazda znów stała się komfortowa i bezpieczna.