Koszyk

Koszyk jest pusty

Zaciski hamulców tarczowych

-20% 134 zł
106 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-16% 225 zł
189 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-27% 335 zł
244 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-17% 338 zł
279 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
-35% 141 zł
91 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-32% 159 zł
107 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-30% 234 zł
163 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-37% 294 zł
183 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-24% 257 zł
194 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-11% 225 zł
199 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-24% 495 zł
373 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-29% 543 zł
387 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-32% 605 zł
413 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Zacisk hamulcowy rowerowy to jeden z najważniejszych elementów układu stopującego. To właśnie ta część odpowiada za zatrzymanie piasty i blokowanie koła. Zaciski hamulcowe dopasowuje się do rodzaju posiadanych hamulców oraz typu jednośladu (tylko niektóre modele pasują do rowerów z różnych segmentów). Ten ostatni musi być fabrycznie wyposażony w odpowiednie mocowania. Zacisk hamulca tarczowego występuje w dwóch odmianach: mechanicznej i hydraulicznej. Główna różnica między nimi dotyczy sposobu uruchamiania umieszczonych w nich tłoczków. W przypadku tarczówek mechanicznych tłoczki wprawiane są w ruch przez linkę stalową, która łączy klamkę z zaciskiem. W tarczówkach hydraulicznych tłoczki poruszają się w następstwie różnic ciśnienia w płynie hamulcowym wypełniającym przewód hamulcowy, który łączy dźwignię hamulca z zaciskiem. Drugim kryterium różnicującym zaciski hamulcowe do roweru jest sposób ich mocowania. Obecnie wykorzystywane są dwa standardy: wymagający adaptera International Standard (IS) oraz coraz popularniejszy Post Mount (PM). Przy wyborze zacisków do hamulców tarczowych można też kierować się ich jakością. W produktach z najwyższej półki używane są ceramiczne tłoczki oraz rozwiązania usprawniające chłodzenie tarcz i odpowietrzanie układu.