Piasty szosowe i przełajowe

Dobre piasty szosowe powinny być dostosowane do szybkiej jazdy. W tego rodzaju rowerach liczy się każdy „zbędny” gram w masie osprzętu oraz nawet najmniejsza przewaga, dlatego muszą wyróżniać właśnie pod względem tych parametrów. W przypadku szosowych piast ogromne znaczenie ma także przede wszystkim kompatybilność z rowerem. Poszczególne modele różnią się ze względu na rodzaj osi, typ oraz rodzaj mocowania hamulców, liczbę otworów na szprychy oraz kompatybilność bębenka z napędem. Bardzo istotne okazują się także rodzaj i charakterystyka łożysk w piaście, ponieważ to od nich zależy kultura pracy mechanizmu.

POLECAMY

-10% 145 zł
129 ,99 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

5,0

1 opinia

-21% 277 zł
219 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

216 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

3 opinie

219 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,6

5 opinii

-15% 633 zł
538 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-5% 633 zł
599 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
-14% 72 zł
61 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Wysokiej jakości piasty szosowe wyróżniają się pod względem dwóch parametrów – masy oraz aerodynamiki. Lżejsze i bardziej opływowe modele świetnie nadają się do dynamicznej jazdy, a do tego zostały stworzone rowery tego typu. Tylne piasty są zdecydowanie cięższe od przednich, ponieważ mają wbudowany bębenek, który wchodzi w skład napędu. Poprzez wymianę tylnej piasty szosowej można odchudzić rower o około 100 gramów, natomiast przy przedniej będą to pod tym względem różnice marginalne.

Podczas wyboru nowych piast szosowych, trzeba zwrócić uwagę na jej kompatybilność z resztą osprzętu roweru. Nowoczesne modele występują w jednym z dwóch rodzajów mocowania – na zacisk (szybkozamykacz) oraz sztywna oś. Pierwsze rozwiązanie jest tańsze, bardziej popularne oraz łatwiejsze w obsłudze, z kolei drugie zapewnia większą sztywność połączenia, co przekłada się na efektywniejsze przenoszenie mocy w czasie jazdy.

Ważnym aspektem jest również liczba umieszczonych w piaście otworów na szprychy, która musi pokrywać się z parametrami obręczy. Jeżeli nasz rower szosowy jest zbudowany na hamulcach tarczowych, to należy się również upewnić, że piasta jest do tego dostosowana i posiada odpowiedni rodzaj mocowania – centerlock lub sześć śrub. Bardzo istotnym aspektem jest też zgodność z napędem, bębenek piasty musi obsługiwać konkretny rodzaj kasety.

Ostatnim elementem, na jaki warto zwrócić uwagę, jest liczba zapadek i łożysk, a także ich rodzaj. Wysokiej jakości łożyska zapewnią efektywną pracę oraz dobre uszczelnienie, które chroni przed zabrudzeniem mechanizmu.