Koszyk

Koszyk jest pusty

Piasty szosowe i przełajowe

POLECAMY

-13% 74,90 zł
64,99 zł
-62% 145,00 zł
55,00 zł
-11% 79,00 zł
69,99 zł
-27% 179,00 zł
129,99 zł
5,0

1 opinia

179,99 zł
5,0

1 opinia

-19% 320,00 zł
259,99 zł
Produkty z dostawą od 72 godzin

Piasta szosowa to produkt, który wyróżnia się niską masą i wysokimi właściwościami aerodynamicznymi. W naszym sklepie dostępne są piasty szosowe ważące ok. 100 gramów (przód) oraz sporo poniżej 300 gramów (tył). Cechą charakterystyczną piasty Novatec szosa jest również szybkozamykacz. Ten rodzaj mocowania piasty do widelca eliminuje konieczność użycia kluczy i śrub. Dzięki temu wymiana przebitej na trasie dętki jest jeszcze szybsza i prostsza niż w przypadku mocowania na śruby. W przeciwieństwie do piast stosowanych w innych typach rowerów piasty do rowerów szosowych dostępne są w zasadzie w jednym rozmiarze. Przednia piasta do szosówki ma szerokość 100 mm. Natomiast z tyłu występuje piasta 130 mm. Grubość osi to odpowiednio 9 i 10 mm. Piasty torowe są 10 mm węższe od tych stosowanych w klasycznych szosach. Przy wyborze piasty do roweru szosowego należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Kryteriami wyboru może być np. rodzaj użytych łożysk, liczba łożysk i zapadek, liczba szprych w obręczy, która odpowiada liczbie otworów na kołnierzu. Przykładowo piasta 24h przeznaczona jest do kół z 24 szprychami. Jednak najważniejszy aspekt, który należy uwzględnić podczas wymiany piasty szosowej, to jej zgodność z napędem. Dla najbardziej wymagających użytkowników została stworzona piasta bębenek szosowy 11, czyli piasta obsługująca 11-rzędową kasetę. Jednak zwykle najwyższe modele współpracują też z tymi kasetami, które mają dwie-trzy tarcze mniej.