Piasty planetarne z biegami wewnątrz

Rowery miejskie bardzo często posiadają piasty wielobiegowe zamiast tradycyjnego, zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów. Inna nazwa tego rozwiązania to piasta planetarna, która wewnątrz swojej konstrukcji ma ukryte przełożenia. Tego rodzaju konstrukcja cieszy się dużą popularnością w rekreacyjnych, nieprzeznaczonych do forsownej jazdy jednośladach. Dzieje się tak ze względu na szereg zalet tego rozwiązania dla „przeciętnego” użytkownika. Całość jest bardzo trwała i działa precyzyjnie bez konieczności regulacji. Co więcej, szczelna obudowa chroni napęd przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz zabrudzeniami. Piasta z biegami daje maksymalną radość z jazdy, przy minimalnej uwadze poświęconej kwestiom sprzętowym.

5,0

1 opinia

-9% 298 zł
269 ,99 zł
Dostawa GRATIS
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę
Produkty z dostawą od 72 godzin
-11% 238 zł
211 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-10% 259 zł
233 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej

Piasta wielobiegowa to rozwiązanie znakomicie sprawdzające się w rowerach miejskich oraz turystycznych. Do wnętrza jej mechanizmu wbudowane są przerzutki. Inna nazwa takiej konstrukcji to piasta planetarna.

Piasta rowerowa tylna z biegami okazuje się rozwiązaniem idealnym dla osób jeżdżących rekreacyjnie i raczej nie zbliżających się do kilku tysięcy kilometrów rocznego przebiegu. Jej największe zalety to trwałość i efektywność mechanizmu. W przeciwieństwie do przerzutek zewnętrznych, narażonych niekorzystne czynniki takie jak brud czy wilgoć, piasta wolnobiegowa wszystkie wrażliwe elementy ma zabezpieczone szczelną obudową. Obsługa przełożeń działa precyzyjnie i skutecznie, a użytkownik nie musi martwić się konserwacją mechanizmu. Zabudowana konstrukcja wyklucza także ewentualność mechanicznego uszkodzenia napędu. W przypadku upadku lub zderzenia, rowerowi nie grozi urwanie lub skrzywienie haka przerzutki, co okazuje się częstą bolączką tradycyjnych rozwiązań.

W zależności od wersji, piasta wielobiegowa może obsługiwać od trzech do nawet dziesięciu biegów. Tańsze modele 3- lub 5-biegowe wystarczą do podstawowego użytku, natomiast 7-, 8- czy nawet 10-biegowe spełnią oczekiwania nawet wymagających rowerzystów.