Stery rowerowe A-head

Stery A-head powstały, by wyeliminować wszelkie niedogodności rozwiązania klasycznego. Dzięki nowej technologii element ten stał się prostszy w regulacji oraz serwisie i szybko wyparł stare rozwiązanie. Stery A-head mają przeważnie średnicę 1 1/8 cala, choć zdarzają się modele 1-calowe. Samo określenie systemu odnosi się do sposobu kasowania luzów. Aby to zrobić, wystarczy poluzować zazwyczaj dwie boczne śruby i dokręcić górną. Następnie przykręcamy dwie pierwsze zgodnie z momentem obrotowym zaznaczonym na mostku.

POLECAMY

-10% 99,99 zł
89 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

POLECAMY

bestseller

-22% 179 zł
139 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
-10% 71,99 zł
64 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Nowość

86 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Nowość

86 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,8

5 opinii

-26% 135 zł
99 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
-15% 259,99 zł
219 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
5,0

2 opinie

74 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

74 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Stery A-head w ostatnich latach niemal całkowicie wyparły z rynku rozwiązania klasyczne, oparte na gwintowanej rurze sterowej. Nic w tym dziwnego – są proste w montażu i serwisie, do tego ich ceny nie są kosmiczne.

Stery Ahead budowa

W skład sterów typu Ahead wchodzą:

  • Miski, w których umieszczone są łożyska;
  • Łożyska, czyli najważniejszy element sterów. Obecnie stosuje się przede wszystkim rozwiązania zamknięte (maszynowe);
  • Bieżnia, która jest nabijana na rurę sterową widelca.
  • Te elementy nie zmieniły się praktycznie od lat. Przy wyborze sterów należy jednak upewnić się, czy są kompatybilne z naszą ramą i widelcem.

    Stery Ahead montaż i serwis

    Montaż sterów polega w przypadku większości rozwiązań na wbiciu misek do ramy. Czynność tą warto zlecić specjaliście, by nie było problemów. Do środka wkładamy łożyska. Następnie na rurę sterową widelca nabijamy bieżnię. Gotowe.

    Najważniejszą zaletą sterów A-head jest ich łatwy serwis. W sytuacji, gdy się poluzują, wystarczy odkręcić dwie (zazwyczaj, choć zdarzają się trzy) boczne śruby i dokręcić górną. Robimy to z czuciem tak, by kierownica się kręciła bez oporów. Na końcu dokręcamy boczne śruby zgodnie z zaleceniem producenta.

    Zaletą łożysk typu Ahead jest to, że się stosunkowo rzadko się rozregulowują. Ponadto wymiana łożysk, w przypadku ich zużycia, jest bardzo prosta.