Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Wróć do Stery rowerowe
Stery A-head powstały, by wyeliminować wszelkie niedogodności rozwiązania klasycznego. Dzięki nowej technologii element ten stał się prostszy w regulacji oraz serwisie i szybko wyparł stare rozwiązanie. Stery A-head mają przeważnie średnicę 1 1/8 cala, choć zdarzają się modele 1-calowe. Samo określenie systemu odnosi się do sposobu kasowania luzów. Aby to zrobić, wystarczy poluzować zazwyczaj dwie boczne śruby i dokręcić górną. Następnie przykręcamy dwie pierwsze zgodnie z momentem obrotowym zaznaczonym na mostku.
Wróć do Stery rowerowe
Stery A-head w ostatnich latach niemal całkowicie wyparły z rynku rozwiązania klasyczne, oparte na gwintowanej rurze sterowej. Nic w tym dziwnego – są proste w montażu i serwisie, do tego ich ceny nie są kosmiczne.
W skład sterów typu Ahead wchodzą:
Te elementy nie zmieniły się praktycznie od lat. Przy wyborze sterów należy jednak upewnić się, czy są kompatybilne z naszą ramą i widelcem.
Montaż sterów polega w przypadku większości rozwiązań na wbiciu misek do ramy. Czynność tą warto zlecić specjaliście, by nie było problemów. Do środka wkładamy łożyska. Następnie na rurę sterową widelca nabijamy bieżnię. Gotowe.
Najważniejszą zaletą sterów A-head jest ich łatwy serwis. W sytuacji, gdy się poluzują, wystarczy odkręcić dwie (zazwyczaj, choć zdarzają się trzy) boczne śruby i dokręcić górną. Robimy to z czuciem tak, by kierownica się kręciła bez oporów. Na końcu dokręcamy boczne śruby zgodnie z zaleceniem producenta.
Zaletą łożysk typu Ahead jest to, że się stosunkowo rzadko się rozregulowują. Ponadto wymiana łożysk, w przypadku ich zużycia, jest bardzo prosta.