Koszyk

Koszyk jest pusty

Stery rowerowe A-head

Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej
Rowery Unity

Rowery miejskie

Logo Unity

Wygodne
i w rozsądnej cenie

Zobacz ofertę
Produkty z dostawą od 72 godzin
-29% 119,00 zł
84,99 zł

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Stery rowerowe a-head służą do montażu widelca w ramie. Dzięki nim przednie koło może się precyzyjnie obracać. Zanim rozwiązanie a-head stało się popularne, producenci stosowali stery gwintowane. Aby je nakręcić, rura sterowa również musiała posiadać gwint. Ich konstrukcja była bardzo prosta, ale miała podstawową wadę – stery szybko łapały luzy.

By je wyeliminować, postanowiono zmienić konstrukcję. Na rynku pojawiły się stery typu a-head. Są one nieco podobne do nakręcanych, miski wciskane są do główki ramy, znajdziemy też dolną bieżnię i łożyska. Zupełnie inaczej wygląda regulacja. Elementem, który w a-headach pozwala na dociśnięcie łożysk do misek jest gwiazdka. Wbija się ją w rurę sterową widelca. Wkręcenie w nią śruby (z wykorzystaniem kapsla) sprawia, że widelec jest przyciągany, a luz kasowany. Najczęściej średnica górnego łożyska wynosi 1 1/8 cala, dolnego tyle samo lub 1 ½ (system tarpered). Najważniejsze zalety sterów a-head to łatwość kasowania luzów i łatwa konserwacja.