Program
lojalnościowy

5,0/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Kup w zestawie

W zestawie oszczędzasz 41,50 zł

Zobacz więcej zestawów Zobacz mniej zestawów

Hamulec tarczowy SHIMANO Deore XT BR-M8100 - specyfikacja

Informacje

  • Marka SHIMANO
  • Długość linki/przewodu 1000 mm
  • Grupa DEORE XT
  • Ilość tłoczków 2
  • Kolor czarny
  • Mocowanie hamulca tarczowe (PM)
  • Montaż przód
  • Przeznaczenie mtb
  • Rodzaj okładzin żywiczne
  • Seria M8100

Informacje handlowe

  • Kod produktu DD131571
  • Kod EAN 4550170445881
  • Waga produktu 392 g

Shimano BR-M8100 to hamulec tarczowy z wyścigowej grupy Deore XT, na który składa się dźwignia z mocowaniem I-SPEC EV oraz zacisk wykonany w systemie Ice Technologies. Zacisk przystosowany został do bezpiecznego pokonywania profesjonalnych tras XC. Dwa tłoczki oferują wysoką moc hamowania. Komponent jest kompatybilny z okładzinami żywicznymi i metalicznymi, które pasowały do poprzedniej wersji (M8000). Dużą zaletą zacisku jest system Ice Technologies, który wpływa na szybkie chłodzenie klocków, co zwiększa żywotność i efektywność działania. Przydaje się to szczególnie podczas ostrej jazdy. Klamka hamulca BL-M8100 jest uniwersalna względem różnych dyscyplin MTB. System Servo Wave skraca skok jałowy i wpływa pozytywnie na siłę hamowania. Mocowanie jest sztywne, co stanowi zasługę dodatkowego oparcia klamki – nie tylko w miejscu obejmy, ale także w jeszcze jednym punkcie. Za pomocą wygodnego w użyciu pokrętła można łatwo odsunąć dźwignię i dopasować komponent względem wielkości dłoni oraz stylu jazdy. Klamka hamulcowa zawiera też śrubę do regulacji jałowego skoku.

Zestaw zalany i przygotowany do montażu. Składa się z zacisków hamulcowych połączonych z przewodami oraz osobno klamek hamulcowych. Wymagane jest jedynie przykręcenie przewodu hamulcowego do klamki.

Najważniejsze informacje:

  • Przeznaczenie: XC
  • Typ hamulca: tarczowy hydrauliczny
  • 2-palcowa dźwignia
  • Olej: mineralny Shimano
  • Przewód: SM-BH90-SBM
  • Regulacja zasięgu klamki bez użycia narzędzi
  • Regulacja skoku jałowego
  • Mocowanie dźwigni w systemie: I-SPEC EV
  • Okładzina: żywiczna G03A bez radiatora
  • Masa (podana dla zacisków, tarczy, klocków i dźwigni): 392 g

Technologie:

Servo Wave Action

Dźwignia hamulca wyposażona w system Servo Wave posiada krótki skok, co maksymalizuje szybkość zwalniania i zapewnia lepszą modulację. Dzięki temu przy zachowaniu pełnej kontroli nad rowerem można błyskawicznie zahamować.

Reach Adjust

Klamka hamulcowa wyposażona jest w mechanizm regulacji zasięgu. Dzięki temu dźwignię można przystosować do rozmiaru dłoni, co maksymalizuje wygodę korzystania z hamulca.

Free Stroke

Można dopasować zakres odległości dźwigni od początkowej pozycji do punktu styku okładzin. Dzięki temu łatwo dostosować działanie klamki do wielkości dłoni, stylu jazdy oraz indywidualnych preferencji.

I-Spec EV

Technologia I-Spec EV oznacza większą sztywność i szeroki zakres regulacji ułożenia klamki hamulcowej. Można ją łatwo dopasować do anatomii rąk i różnych stylów jazdy, takich jak XC i enduro. Dźwignię można też ustawić z manetką pod różnym kątem (do 60° różnicy). Znaczna sztywność jest zasługą dodatkowego oparcia klamki – opiera się nie tylko w miejscu obejmy, ale i osobno na kierownicy, co stanowi wynik dociągnięcia końcówki dźwigni. System I-Spec EV umożliwia też zachowanie większego porządku kokpitu, ponieważ manetkę do sztycy można zamontować w tym samym miejscu co dźwignię zmiany przełożeń.

BR-M8100 - zacisk

BR-M8100 - klamka

Hamulec tarczowy SHIMANO Deore XT BR-M8100 - opinie

  • Sebastian
    5,0

    Opinia potwierdzona zakupem

    Wszystko ok.

  • Sławomir
    5,0

    Opinia potwierdzona zakupem

    Ok.

  • Bogdan
    4,0

    Opinia potwierdzona zakupem

    Wszystko ok.

  • Ryszard
    5,0

    Opinia potwierdzona zakupem

    Dobry zestaw, olej nalany, docinasz skręcasz i hamujesz.

  • Sławomir
    5,0

    Opinia potwierdzona zakupem

    Ok.

  • Piotr
    5,0

    Opinia potwierdzona zakupem

    Rewelacyjny hamulec. Siła i precyzja w jednym. Zmieniłem z hamulca konkurencyjnej firmy i żałuję, że dopiero teraz.