
Koło szosowe Shimano Dura Ace WH-R9170-C60-TU Disc posiada w pełni karbonową obręcz D2 o wysokim profilu, który znacznie redukuje opór powietrza. Produkt przeznaczony jest do użytku z szytkami oraz współpracy z hamulcami tarczowymi – piasta zawiera mocowanie tarczy w standardzie Center Lock. Koło montuje się za pomocą osi przelotowej E-Thru o średnicy 12 mm. Tylny model posiada układ OPTBAL, w którym od strony napędu znajduje się dwa razy więcej szprych (16) niż po drugiej stronie (8). Wpływa to na jego większą sztywność i trwałość. W kole WH-R9170-C60-TU Disc zastosowano lekki i wytrzymały tytanowy bębenek oraz cieniowane, aerodynamiczne szprychy.
- Zastosowanie: jazda na czas, triathlon, szosa
- Materiał obręczy: włókno węglowe
- Kompatybilność z hamulcami tarczowymi
- Mocowanie tarczy Center Lock
- Do szytki
- Obręcz D2
- Wysokość obręczy: 60 mm
- Szerokość obręczy: 28 mm
- Liczba szprych: 24 (przód), 24 (tył)
- Technologia OPTBAL
- Szprychy cieniowane i spłaszczone
- Łożyska z kulkami ze stali nierdzewnej
- Bębenek wykonany z tytanu
- Uszczelnienie łożysk w korpusie i bębenku: kontaktowe
- Kompatybilne z kasetami szosowymi 11-rzędowymi (10 rz. po zastosowaniu podkładki dystansowej)
- Masa: 671 g (przód), 829 g (tył)
Najważniejsze informacje:
Obręcz D2
Obręcz typu D2 została stworzona pod kątem aerodynamiki. Projektanci koła zwrócili uwagę zarówno na wiatr czołowy, jak i boczny i wytworzyli konstrukcję, która minimalizuje opory powietrza. Obręcz D2 jest szeroka i głęboka, gwarantuje też dokładnie wypełnienie szczeliny między nią a oponą. Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest większa sztywność boczna i duża wytrzymałość.
Center Lock
System Center Lock polega na montażu tarczy za pomocą wypustowego mocowania oraz pierścienia blokującego. Rozwiązanie pozwala skrócić czas montażu i demontażu, a także zwiększyć precyzję, sztywność połączenia, a tym samym skuteczność hamowania.