Mavic Ksyrium Elite UST Disc to koła przeznaczone do roweru szosowego. Ich najważniejszymi zaletami są zaawansowane technologie i niska masa.
Na modelu Ksyrium można jeździć bez dętek. To bardzo duży atut – zastosowanie systemu tubeless sprawia, że całe koło jest lżejsze. Poza tym można jeździć na nieco niższym ciśnieniu bez obawy o złapanie „kapcia”. Opona bez dętki stawia też mniejsze opory toczenia.
Mavic Ksyrium Elite UST Disc jest dość szeroka. 19 mm (wewnątrz) to wartość, której do niedawna mało który producent stosował. Co daje szeroka obręcz? Opona na niej układa się znacznie lepiej. Czym jeszcze charakteryzują się koła?
- szprychy wykonane są z podwójnie cieniowanej stali; to daje im wytrzymałość przy zachowaniu niskiej masy
- z przodu i z tyłu zastosowano po 24 szprychy
- technologia łączenia szprych z piastą straight pull zapewnia wytrzymałość kół i ich sztywność
- osie piast mają możliwość niemal dowolnej konfiguracji; z przodu można stosować zacisk QR, oś 12 x 100 mm lub 15 x 100 mm, z tyłu – zacisk QR lub oś 12 x 142 mm; co ważne, adaptery są dołączone do kompletu
- standard mocowania tarczy to CenterLock
- łożyska piast wykonane są w technologii QRM+, co zapewnia długą i bezproblemową eksploatację
- Mavic oferuje (dodatkowo) bębenki, które są zgodne z wszystkimi kasetami od dużych producentów
- Wysokość obręczy – 22 mm
- zalecana szerokość opony: 25-32 mm
- masa kompletu to – zdaniem producenta – 1670 g
Koła od Mavica to znakomity wybór zarówno do jazdy treningowej, jak i udziału w zawodach. Ich drugie imię to wszechstronność.
Najważniejsze technologie, zastosowane w modelu:
- SUP - łączenie obręczy polegające na frezowaniu spawy
Isopuls – specjalny zaplot sprawia, że koło jest bardzo sztywne
- Maxtal – specjalny stop aluminium, który jest lekki i bardzo wytrzymały
-
Instant Drive 360 – bębenek jest bardzo lekki, a kąt zazębienia to jedynie 9 stopni
- specjalne uszczelki dbają o spokojną eksploatację
W skład zestawu wchodzi bardzo bogate wyposażenie dodatkowe. Nabywca, poza kołami, otrzymuje strzykawkę z uszczelniaczem, adapter QR do tylnej i przedniej piasty, zawory UST i akcesoria do nich, instrukcję użytkowania.