Kross Hexagon Boost 1.0 to rower elektryczny zaprojektowany specjalnie dla miłośników turystyki rowerowej. Doskonale sprawdzi się podczas przejażdżek po okolicy i kilkudniowych wypadów po niewymagającym terenie, takim jak ubite drogi gruntowe, leśne czy szutry. Może być jednak z powodzeniem wykorzystywany także w mieście, jako tani w utrzymaniu, ekologiczny środek transportu. To wszechstronna maszyna, która pozwoli Ci jechać szybciej i dalej, a przy tym zachować siły na cieszenie się osiągnięciem celu wycieczki.
Efektywne wspomaganie elektryczne
Rower wyposażono w układ wspomagania elektrycznego, który pomaga rowerzyście podczas pedałowania, a tym samym umożliwia szybsze pokonywanie większych odległości.
![Kross Hexagon Boost 1.0](/img/common/blank.gif)
Składa się on z:
- silnika – to model Bafang G120 o mocy 250 W z momentem obrotowym 32 Nm. Zlokalizowany jest w tylnej piaście, dzięki czemu ten e-bike wygląda niemal jak klasyczny model. Jednostka włącza się przy rozpoczęciu pedałowania i wspiera rowerzystę aż do czasu osiągnięcia prędkości 25 km/h. Dzięki temu znacznie łatwiej pokonasz podjazdy i trudne etapy na trasie.
- akumulatora – ogniwo o pojemności 522 Wh jest w stanie zasilać silnik na dystansie nawet 90 km, w zależności od warunków terenowych i masy rowerzysty oraz wybranego trybu jazdy. Baterię umieszczono na ramie, co ułatwia dostęp.
- pilota – zlokalizowany przy jednym z chwytów, ma również zintegrowany panel informujący m.in. o stanie naładowania baterii. Dzięki tej manetce można zmieniać tryby pracy silnika.
Trwała rama i sprawne tłumienie wstrząsów
W modelu Kross Hexagon Boost 1.0 zastosowano ramę wykonaną z mocnego aluminium o dużej odporności na korozję i uszkodzenia mechaniczne. Jej geometria pozwala na wygodną jazdę w lekko pochylonej pozycji, właściwej do poruszania się w terenie o zróżnicowanej charakterystyce – od asfaltowych dróg, po ubite ścieżki leśne. Producent zastosował częściowo kryte prowadzenie przewodów, co pozytywnie wpływa na estetykę całości. Projektanci uwzględnili także komfort rowerzysty. Dlatego w przedniej części zamontowano amortyzator SR Suntour XCT 30 HLO o skoku 100 mm. Znacznie zmniejsza on wstrząsy wywołane jazdą po wybojach. Dzięki temu drgania na kierownicy są odczuwalnie mniejsze, co zwiększa wygodę oraz niweluje uczucie zmęczenia rąk.
![napęd w rowerze Kross Hexagon Boost 1.0](/img/common/blank.gif)
Napęd Shimano
Nie musisz obawiać się o pracę napędu. W tym rowerze zastosowano układ 3x8 wyposażony w komponenty od popularnej marki Shimano. Do Twojej dyspozycji będą więc aż 24 biegi, co w połączeniu z osprzętem cenionego producenta pozwoli Ci bez problemu dopasowywać pracę całego systemu do aktualnych potrzeb. Przyda się to zwłaszcza podczas pokonywania podjazdów i trudnych, np. piaszczystych czy mocno wyboistych fragmentów drogi.
Hydrauliczne hamulce tarczowe
Jak na rower elektryczny przystało, w modelu Kross Hexagon Boost 1.0 znajdują się hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano BR-MT210. To zaciski, które poradzą sobie zarówno podczas jazdy w suchych warunkach, jak i wtedy, kiedy nadejdzie załamanie pogody i spadnie deszcz. Zapewnią dużą siłę hamowania i odpowiedni poziom bezpieczeństwa.
![rower elektryczny Kross Hexagon Boost 1.0](/img/common/blank.gif)
Duże koła
Ten rower elektryczny wyposażono w duże koła w rozmiarze 29-cali. Umożliwiają one szybszą jazdę, a przy tym znacznie lepiej pokonują wyboje i niewielkie przeszkody. Dzięki temu zwiększają nie tylko efektywność i płynność, ale również komfort poruszania się w terenie.