Superior eXP 909 to rower elektryczny, przeznaczony dla panów. Jego atutami są doskonały system na baterię od Shimano, napęd 1x11 i stosunkowo niska masa.
Najważniejszy element eXP 909 to układ napędowy. Podobnie jak w innych tego typu konstrukcjach wspomaga rowerzystę do 25 km/h, potem prąd zostaje odcięty. Pojemny akumulator zapewnia „kopa” przez 100 km w najbardziej oszczędnym trybie. Pełną gamę możliwości znajdziesz w sekcji „Technologia Shimano STEPS”.
Bardzo ważnym atutem są zastosowane koła. Mają one średnicę 29 cali, a opony to szerokie na 2,6 cala Schwalbe Smart Sam. To bardzo dobry wybór do jazdy terenowej. Pozwalają jechać nawet w głębokim piasku. Przyczepność jest wręcz nadzwyczajna, podobnie jak komfort jazdy, który zapewniają.
Napęd elektryczny i koła to najważniejsze zalety, ale nie jedyne.
- W Superior eXP 909 zastosowano napęd 1x11. Większość części, w tym manetka i przerzutka, pochodzą z grupy Shimano SLX. Taki wybór gwarantuje świetną pracę i długą żywotność.
- Kaseta ma zakres 11-46, co daje 418 procent. Biegów nie powinno nigdy zabraknąć. Szczególnie, że mamy ukrytą moc – elektryczne wspomaganie.
- Tylne i przednie koło montowane są w standardzie Boost. Efektem jest większa sztywność całego roweru.
- Model zatrzymuje się dzięki hamulcom hydraulicznym. Co ważne, mają one cztery tłoczki na zacisk. W połączeniu z tarczami o średnicy 180 mm daje to nieprawdopodobną moc.
- Atutem jest także niezła masa roweru. 20,5 kg w tej kategorii to naprawdę dobry wynik.
Superior eXP 909 to bardzo uniwersalny model. Amortyzator o skoku 120 mm, szerokie opony, 29-calowe koła zapewniają niesamowitą wręcz dzielność terenową.
Technologia Shimano STEPS
Układ napędowy w rowerze elektrycznym jest dość złożony. Składa się on z kilku elementów. W modelu Superior eXP 909 zastosowano:
- Silnik Shimano STEPS DU-E7000. Jego najważniejszą zaletą jest niezawodność. Nie ma się co bać o błoto – ten silnik na pewno je przetrwa. Poza tym ważna jest też niska masa. 2,8 kg to – w porównaniu z wyrobami konkurencji – naprawdę niewiele. Silnik umożliwia pedałowanie w naturalny sposób, nic nie szarpie. System wspomagania jest niemal bezgłośny, jadąc będziesz słyszał przede wszystkim otaczającą przyrodę.
- Bateria Shimano STEPS BT-E8010, 504Wh. Akumulator ma dużą pojemność, w trybie Eco można przejechać 100 km! Aby go naładować do 80 procent pojemności, potrzeba 2,5 godziny, od 0 do 100 procent – 5 godzin. W trybie Trail wspomagać się możemy przez 75 km, a najmocniejszym – Boost – przez 50 km. Co ważne, baterię można ładować 1000 razy bez znaczącej utraty pojemności.
- Wyświetlacz Shimano STEPS SC-E7000 to centrum dowodzenia całego układu. Na ekranie dostępne są wszystkie najważniejsze informacje. Jest więc tryb wspomagania, z którego korzystamy, poziom naładowania akumulatora, prędkość chwilowa, dystans, szacowany zasięg, aktualna godzina i kadencja. Co ważne, wyświetlacz może łączyć się bezprzewodowo z urządzeniami zewnętrznymi, np. smartfonem.