Rower KROSS Esker 2.0 to najtańszy z rodziny graveli polskiego producenta. Najtańszy, ale mający wszystko, co powinien mieć rower tego typu. Esker jest gotowy, by w każdej chwili ruszyć przed siebie.
Atrybutami gravela są hamulce tarczowe i osprzęt, gwarantujący udaną podróż w nieznane. Kross zatrzymuje się dzięki mechanicznym zaciskom Tektro. To rozwiązanie bardzo przemyślane w tej grupie rowerów. Wysoka skuteczność podczas deszczu i łatwość serwisu – to podstawowe atuty hamulców tarczowych na linkę.
Gravel oparty jest o aluminiową ramę, wykonaną ze stopu Superlite. Zapewnia on lekką i jednocześnie sztywną konstrukcję. To bardzo ważne, by jazda nie była udręką. Ale świetny szkielet to nie wszystko.
- Krossa Eskera 2.0 wyposażono w niemal kompletny osprzęt Shimano Sora. Dwie tarcze z przodu i dziewięć biegów z tyłu wystarczą zarówno w trudnym terenie, jak i na asfaltowych ścieżkach. Zmiana przełożenia jest naprawdę precyzyjna, a praca napędu nie odstaje znacząco od wyższych grup.
- Koła to w rowerze szutrowym to wyjątkowo ważny element. Muszą być mocne, ale nie mogą za bardzo ciążyć. W Eskerze kręcą się one na sprawdzonych piastach Shimano Acera.
- Opony to niemal znak rozpoznawczy gravela. W modelu od polskiego producenta zastosowano WTB Riddler. Posiadają one dość wyraźny bieżnik, który wgryza się w miękkie podłoże. Jednocześnie klocki są dość gęsto rozmieszczone, co zapewnia niewielkie opory toczenia na asfalcie.
Jednak żywiołem Eskera 2.0 są drogi o zróżnicowanej nawierzchni. Nieważne, jak szybko, nieważne dokąd. Weź co niezbędne i po prostu pojedź. Ułatwi to rama, która wyposażona jest w otwory montażowe. Na górnej rurze możemy zamontować małą torebkę. Przedni widelec i tylne widełki posiadają inserty pod bagażnik. Trzy koszyki na bidony pozwolą na wielogodzinną ucieczkę od cywilizacji.
Do tego właśnie służy rower taki jak Kross Ekser 2.0! By zjechać z asfaltu, pojechać w nieznane. Tam, gdzie telefon nie ma zasięgu, a my możemy zakosztować przyrody. Najeść się zapachem zieleni, nasycić widokiem krajobrazów!