Doskonały design gravela Superior XR 9.5 GR to tylko jedna z wielu cech, które sprawiają, że stanowi ciekawą propozycję dla wymagających użytkowników. Rower ten pozwala na rozwijanie zawrotnych prędkości, ponieważ pozwala na efektywne przekazywanie mocy. Jednocześnie zapewnia komfort, dzięki czemu sprawdza się podczas jazdy na długich dystansach. Wyposażony został w komponenty satysfakcjonujące średnio zaawansowanych kolarzy. Jest lekki, bazuje na pełnej grupie Shimano GRX, a opiera się na solidnych kołach DT Swiss z oponami Schwalbe. Duży prześwit pozwala na zmianę charakteru roweru i zamontowanie ogumienia o szczerości do 45 mm. Fajnym udogodnieniem jest też tylna lampka zasilana za pomocą akumulatora, umiejscowiona na sztycy.
Najważniejsze cechy:
Carbonowa konstrukcja
Projektanci Superior wykorzystali do stworzenia tego roweru włókno węglowe. Z carbonu wykonana została zarówno rama, jak również widelec i sztyca. Przekłada się to bezpośrednio na niską masę konstrukcji oraz skuteczną redukcję drgań. Pozwala na rozwijanie prędkości i zwiększa komfort.
Wszechstronna geometria
Rama została zaprojektowana, aby można było na nim rozwijać duże prędkości, a jednocześnie daje komfort. Model bazuje na wygodnej geometrii, która spełni oczekiwania miłośników rowerów gravelowych, pozwalających czerpać satysfakcję z szybkiej jazdy. Rower można jednak dostosować także do wypraw. Dzięki temu śmiało możemy określić go mianem wszechstronnego.
Precyzyjna integracja kabli
Estetyczny, zintegrowany kokpit przyciąga wzrok. Nie da się ukryć, że Superior przyłożył ogromną uwagę do designu tego modelu. Estetycznej ramy nie zakłóca widok wystających kabli, dzięki czemu całość prezentuje się naprawdę lekko. Jednocześnie przewody są mniej narażone na uszkodzenie.
Gravelowy napęd 1x12
Dużą zaletą Superior XR 9.5 GR jest napęd Shimano GRX w konfiguracji 1x12. To funkcjonalne komponenty o dużej dokładności zmiany przełożeń, które wpływają na niezawodność działania. Szeroki zakres przełożeń pozwala na wybór biegów idealnych do warunków terenowych, jak i szybkiej jazdy po asfalcie.
Hydrauliki Shimano GRX
Niezawodne w każdych warunkach atmosferycznych hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano GRX sprawiają, że kolarz ma pełną kontrolę nad rowerem. Wyróżniają się precyzyjną modulacją oraz dużą siłą hamowania, dzięki czemu jazda jest naprawdę przyjemna.
Koła DT Swiss
DT Swiss G 1800 SPLINE to obręcze, które zostały dostosowane do potrzeb jazdy w terenie. Model bazuje na solidnych szprychach i systemie Ratchet, co sprawia, że oferuje precyzyjne działanie. Pracuje w systemie tubeless ready, dzięki czemu możemy ograniczyć opory toczenia oraz zwiększyć odporność na przebicia opony.
Solidne opony Schwalbe
Schwalbe G-One Allround to typowy model gravelowy, który łączy niskie opory toczenia i optymalną przyczepność. Wyprodukowany został z nowoczesnej mieszanki gumowej Addix. Odporność na uszkodzenia zwiększa zastosowana technologia RaceGuard ze wzmocnieniem dwiema warstwami nylonu.
Siodełko Selle Royal SRX
Superior to rower dopracowany w najmniejszych detalach. Świadczy o tym m.in. zastosowanie siodełka Selle Royal SRX, które wyróżnia się skróconym nosem. Taka konstrukcja świetnie sprawdza się na długich dystansach, ponieważ ułatwia zmianę pozycji. Wytrzymałe pokrycie cechuje się trwałością i wytrzymałością.
Technologie
Karbon
Włókno węglowe jest bardzo lekkie i wytrzymałe. W przypadku kierownicy ułatwia to także skręcanie, a fakt, że tworzywo pochłania drgania, przekłada się na komfort jazdy.
Shimano GRX
Shimano GRX to seria osprzętu zaprojektowana specjalnie z myślą o gravelach. Należą do niej elementy napędu, a także hamulce, koła, piasty oraz pedały zatrzaskowe z systemem SPD. Komponenty układu napędowego wchodzące w skład tej grupy charakteryzują się niską masą, a także bardzo wysoką kulturą pracy. Do wyboru są wersje 10-, 11- i 12-rzędowe, w tym również podzespoły elektroniczne Di2.
Marka
Superior
Czeska marka rowerowa z siedzibą w obszarze beskidzkim, łącząca w sobie nowoczesność z tradycją sięgającą 1993 roku. W szerokim katalogu marki modele dla siebie znajdą zarówno profesjonaliści, jak i rowerzyści skupiający się na indywidualnych treningach czy rekreacyjnych wyprawach. Firma słynie z innowacyjnych rozwiązań, zyskała szerokie uznanie chociażby jako pierwszy europejski producent, który wprowadził rowery z kołami 29-calowymi do masowej produkcji.
Dane producentaBIKE FUN International s.r.o. Areál Tatry 1445/2, 742 21, Kopřivnice Czechy info@bikefunint.com https://www.bikefunint.com
Geometria ramy
Dopasowanie rozmiaru ramy
Tabela rozmiarów
TABELA ROZMIARÓW [cm]
Rozmiar ramy
52,5 cm
53,5 cm
54,5 cm
57 cm
59 cm
Rozmiar koła
28"
28"
28"
28"
28"
Wzrost
160 - 170
170 - 180
175 - 185
180 - 190
190 - 200
ST Długość rury podsiodłowej
420
462
482
502
522
TT Efektywna długość górnej rury
526
536
546
570
592
HT Długość główki ramy
100
120
140
160
180
SA Kąt rury podsiodłowej
74.7
74
73.7
72.9
72.6
HA Kąt główki ramy
70,5
71
71,5
71,5
72
CS Długość tylnych widełek
415
415
415
415
415
WB Baza kół
993
995
1000
1016
1034
Reach
380
379
381
391
407
Stack
525
545
563
582
601
BB Drop
77
77
75
75
73
Ramy Gravele i przełajowe
Rozmiar ramy szosowej wyrażany jest w centymetrach. Oznacza on efektywną długość górnej rury. Mierzymy ją od rury podsiodłowej do główki ramy.... więcej >> Co ważne, linia ta jest pozioma, co nie zawsze pokrywa się z nachyleniem rury górnej w rowerze. Wielkość ta może się różnić w zależności od producenta.