Tubeless Ready System (TRS)
Oznaczenie kompatybilności z systemem bezdętkowym, na który składają się dedykowane obręcze, taśmy i płyny uszczelniające, specjalne zawory i w końcu opony. Zastosowanie tych elementów może pozytywnie wpłynąć na zmniejszanie masy roweru, ale przede wszystkim oznacza brak konieczności stosowania dętek. Zwiększa to niezawodność systemu, gdyż eliminuje ryzyko drobnych przebić, które zatyka wspomniany płyn. Dodatkowo pozwala na jazdę z niższym ciśnieniem, co poprawia trakcję, zwiększa komfort podróżowania, a także niweluje tarcia generowane na styku dętki i opony. Konstrukcja przewidziana jest do użytku z hamulcami tarczowymi.
EXO Protection
Opona wykorzystująca technologię EXO Protection ma dodatkową warstwę ochronną na ścianach bocznych. Gęsta tkanina zabezpiecza ogumienie, a jednocześnie jest sprężysta i lekka, dlatego nie wpływa negatywnie na rozwijaną prędkość. To rozwiązanie polecane na szlaki pełne ostrych kamieni, ale przyda się też podczas kontaktu opony z krawężnikiem.
3C MaxxTerra
Opona 3C MaxxTerra zawiera trzy składniki. Najbardziej miękki z nich znajduje się po bokach, dzięki czemu zwiększa przyczepność ogumienia na terenowych zakrętach. Najtwardszy składnik osłania środek opony na całej szerokości, dlatego nie martw się o przebicia i miej pewność niskich oporów toczenia.
3C MaxxTerra łączy cechy dwóch innych mieszanek firmy Maxxis: 3C MaxxGrip i 3C MaxxSpeed.
DUB
Autorska technologia mocowania mechanizmów korbowych SRAM, zapewniająca sztywne połączenie z ramą, wspomagające przenoszenie mocy i lepszą wydajność napędu, długotrwałą bezawaryjność oraz szeroką kompatybilność ze wszystkimi popularnymi standardami muf suportu. To rozwiązanie nie tylko łączy sztywność z trwałością, ale również zapewnia prostotę montażu ulubionych komponentów oraz integruje relacje między korbą, osią i suportem.
AXS
Na nowo zaprojektowany system integracji SRAM, łączący elektroniczne komponenty rowerowe z oprogramowaniem sterującym. Aplikacja SRAM AXS to rozbudowane narzędzie umożliwiające nie tylko sprawdzenie poziomu naładowania baterii, ale również dostosowanie działania przerzutki, personalizację sterowania manetkami. Ponadto dba o prawidłowy serwis napędu, przypominając o okresowych terminach konserwacji, czy o dostępnych aktualizacjach oprogramowania.
Eagle
Technologia polegająca na wykorzystaniu napędu w systemie 1x12. Dzięki zastosowaniu jednej tarczy z przodu napęd jest lżejszy, wytrzymalszy i prostszy w obsłudze. Eagle oznacza też imponujący zakres przełożeń – nawet 520%.