Koszyk

Koszyk jest pusty

Koła do rowerów trekkingowych i crossowych 28 cali

Wyprzedaż

-14% 349,00 zł
299,99 zł
Rowery Unity

Rowery miejskie

Logo Unity

Wygodne
i w rozsądnej cenie

Zobacz ofertę
Produkty z dostawą od 72 godzin

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej

Prócz popularnych kolarzówek koła rowerowe 28 (o średnicy 700 mm) znajdują zastosowanie także w rowerach turystycznych, w tym – crossowych. Jednak w przeciwieństwie do szosówek obręcze w trekkingach są szersze – najczęściej mają one więcej niż 30 mm szerokości (zwykle zakłada się na nie opony o szerokości od 28 do 38 mm). Na koło rowerowe 28 nakłada się gładkie opony z rowkami. Taki bieżnik opon sprawia, że koło trekkingowe stawia stosunkowo mały opór toczenia przy jeździe po szosie i jednocześnie dobrze radzi sobie na gorszych nawierzchniach oraz w lekkim terenie. Koła 28 cali do trekkingów można porównywać na wiele sposobów. Biorąc za kryterium podziału sposób mocowania do widelca, wyróżnia się koła przykręcane na śruby i szybkozamykacz. Ze względu na profil obręczy można je podzielić na płaskie i stożkowe, bez komór i z komorami. Wybierając koło 28 cali tył, należy zwrócić uwagę na dwie kwestie techniczne. Po pierwsze – na sposób mocowania trybów (czy koło współpracuje z wolnobiegiem czy kasetą, a jeśli z kasetą – to z iloma rzędami). Po drugie – na hamulce. Większość kół do rowerów trekkingowych jest kompatybilna z hamulcami szczękowymi (V-brake lub Cantilever). Wzorem rowerów miejskich niektóre modele rowerów turystycznych mają dynamo ukryte w piaście przedniego koła. Koło rowerowe 28 z prądnicą jest cięższe od koła pozbawionego tego elementu. W zamian oferuje większą bezobsługowość – użytkownik nie musi pamiętać o włączaniu i wyłączaniu dynama. Koła do roweru crossowego są bardzo podobne do tych używanych w trekkingach. Różnice mogą dotyczyć kształtu bieżnika opon oraz jakości podzespołów. Bicykl typ cross przeznaczony jest do bardziej intensywnego użytkowania, dlatego część producentów w kołach crossowych stosuje rozwiązania bardziej zaawansowane niż w typowych rowerach turystycznych. Mogą to być np. łożyska maszynowe i obręcze przystosowane do hamulców tarczowych.