Koszyk

Koszyk jest pusty

Linki do hamulców i przerzutek rowerowych

Filtry

Pozostałe od A do Z
Od
do

Zużyta, czyli postrzępiona i pordzewiała, linka do przerzutek może być jedną z przyczyn wadliwego indeksowania biegów, przeskakiwania łańcucha, a nawet – jego spadania. Także skorodowana linka hamulcowa będzie powodować niedostateczne odbijanie klamek oraz wymuszać stosowanie dużej siły podczas ich zaciskania. Linka przerzutki oraz linki hamulcowe będą lepiej działać po ich wyregulowaniu, wyczyszczeniu i naoliwieniu. Jednak nie zawsze przyniesie to spodziewane rezultaty. Przy intensywnym użytkowaniu konieczna jest bowiem wymiana linki przerzutki. Linki do przerzutek rowerowych oraz linka hamulcowa do roweru to często niedoceniane przez rowerzystów elementy w bicyklu. Od stanu cięgien w dużym stopniu zależy działanie innych mechanizmów – w tym przypadku: przerzutek i hamulców. Jak często powinna następować wymiana linki przerzutki przedniej? Wiele zależy od intensywności oraz warunków eksploatacji. Im częściej i więcej jeździmy albo nie unikamy jazdy w błocie czy deszczu, tym częściej powinna następować wymiana linki przerzutki tylnej. Zwykle odbywa się to co dwa lata. Nowa linka do hamulca rowerowego będzie konieczna, gdy w trakcie przeglądu stwierdzimy występowanie: mocnych wygięć i załamań pancerzy, pęknięć pancerzy, rdzy przy końcówkach, dużych skupisk brudu i smaru na końcówkach. Po wymianie linek konieczne jest ich naciągnięcie i przycięcie. Tylko wtedy linka przerzutki tylnej będzie błyskawicznie i płynnie zmieniać przełożenia, a linka hamulcowa Clarks nie będzie blokować klamek po ich puszczeniu.