Program
lojalnościowy

4,9/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Bloki SPD SHIMANO

Japońska marka opracowała dwa najpopularniejsze systemy zatrzasków, dlatego bloki do pedałów Shimano okazują się produktem, z którego korzysta większość rowerzystów. Na rynku są dostępne ich dwa najważniejsze rodzaje: · Bloki Shimano SPD SL – przede wszystkim do rowerów szosowych · Bloki SPD Shimano – dedykowane rowerom MTB. Wersja szosowa to bloki mocowane na 3 śruby. Zapewnia ona lepsze podparcie nogi podczas jazdy, co poprawia efektywność przekazywania energii, jednak zarazem utrudnia chodzenie po zejściu z roweru, ponieważ punkty montażowe wystają z podeszwy. Z kolei wariant górski – na dwie śruby – to mniejsze, schowane w bucie bloki, z którymi da się także chodzić.

Wyczyść filtry
  • Marka: SHIMANO
Marka SHIMANO
Polecane marki
Pozostałe marki
brak wyników
Od
Do

Nie znaleźliśmy produktów odpowiadających Twoim parametrom...

Wróć na stronę główną

Spróbuj zmienić parametry filtrów
jeśli to nie pomoże skontaktuj się z naszym ekspertem.

Szukasz produktu, a nie ma go w sklepie? Napisz lub zadzwoń!
Postaramy się go w krótkim czasie dla Ciebie sprowadzić.

Biuro obsługi klienta czynne w godzinach:

pon. - pt.: 8:00 - 18:00

sob.: 8:00 - 16:00

01.05.2024
infolinia nieczynna

Bloki do pedałów Shimano to elementy przykręcane do butów rowerowych. Umożliwiają one wpinanie się w zatrzaski pedałów. Bloki Shimano SPD SL są przeznaczone do obuwia szosowego, natomiast bloki SPD pasują do pedałów MTB.

Szosowe bloki Shimano zapewniają większą powierzchnię podparcia butów, dlatego są sztywniejsze i lepiej przenoszą energię podczas jazdy. Ze względu na wystającą konstrukcję nie nadają się jednak do komfortowego chodzenia po zejściu z roweru.

Z kolei bloki Shimano MTB są schowane wewnątrz podeszwy buta. Zapewniają nieco mniej sztywne połączenie z pedałami, ale za to pozwalają na w miarę „normalne” chodzenie po zejściu z siodełka.

Warto pamiętać o tym, że bloki do pedałów Shimano ścierają się nie tylko przy chodzeniu, ale także przy każdym wpięciu i wypięciu. Co kilka tysięcy kilometrów należy wymienić je na nowe. Jest to jeden z najtańszych elementów eksploatacyjnych, dlatego nie warto zwlekać z ich zmianą. Dobrze ustawione i niezużyte bloki są gwarancją komfortowej jazdy.